fioricet taken with ambien buy zolpidem online what is a low dose of ambien

can you buy xanax in indonesia generic xanax yellow xanax bar milligram

effects taking too much xanax xanax without prescription can you snort xanax and get high

xanax 2mg colors buy xanax xanax is wonderful

can you take ambien and midol together buy ambien online how to get rid of ambien tolerance

tramadol with codeine and paracetamol buy tramadol overnight tramadol ketamine

phentermine hcl classification buy phentermine taking citalopram and phentermine

how to get ambien prescription buy ambien purchase zolpidem Port St. Lucie

tramadol with nurofen plus buy tramadol does tramadol make you talkative

xanax and lortab withdrawal buy cheap xanax can xanax reduce high blood pressure

ZOOM

„Dormeam, când am simtit cum vaporul se înclina într-o parte”

June 20th, 2007, com 14 comentarii

Tinerii români visează să aibă casa lor, situaţia materială îi împiedică să-şi îndepli­nească visul. Unii dintre ei aleg calea muncii în străinătate şi, atunci, dorinţa lor are şanse mari să devină realitate. O opţiune este munca pe un vapor de croazieră. Totul pare frumos şi circulă zvonul că se câştigă bine. Oana Dumitru şi soţul ei, Alexandru, au trăit pe pielea lor această experienţă şi par să fie mulţumiţi. Ceea ce nu înseamnă că pe vapor ai toate facilităţile unui loc de muncă obişnuit. Nu ai carte de muncă sau vreun alt document care să-ţi contabilizeze eforturile, munceşti uneori şi 16 ore pe zi, unii pasageri nu plătesc acel tips/bacşiş care ţine loc de salariu.

Era o zi absolut superbă, ne aflam pe mare de trei zile. Apa era ca oglinda. Pe vapor, dacă te afli într-un port, în cele trei ore care delimitează programul de dimineaţă de cel de după-amiază, poţi să jj mergi şi să vizitezi portul.

Dacă eşti pe mare, atunci e de preferat să te odihneşti. La amiază, după ce ne-am termi­nat treaba, fiindcă aveam acea pauză de trei ore, ne-am retras în cabină. Dormeam. La un moment dat am simţit cum se prăbuşesc sti­clele în cameră. M-am trezit şi am dat să le pun la loc, dar am alunecat iar spre baie. Soţul meu a sărit din patul supraetajat şi m-a prins la timp, ca să nu mă lovesc. Mi-am făcut rugăciunea, credeam că s-a terminat totul. Vaporul s-a înclinat la 38 de grade – ori la 45 de grade înclinaţie un vapor se întoarce cu susul în jos – în plus, s-a rotit şi cu 180 de grade faţă de poziţia iniţială. Evident, s-au vărsat toate piscinele, oamenii din lifturi au rămas blocaţi, totul în restaurante şi în camere s-a distrus, la fel în baruri, magazine etc. Un coleg ne-a povestit că se afla pe hol şi când vaporul a început să se încline, veneau coşurile de gunoi ca nişte proiectile spre el. Abia a reuşit să se ferească. Din fericire nu au existat morţi, dar au fost numeroşi răniţi. Ce se întâmplase?

Căpitanul nu stă toată ziua la cârmă, el e prezent pe punte în special când se fac manevrele de acostare a vaporului în port. Or, la ora aceea, se aflau la comandă doar ofiţerii secunzi care supravegheau. Se mergea pe pilot automat. Nu ştiu cine ce a făcut, dar explicaţia ulterioară a fost că a umblat cineva la tancurile de apă care echili­brează nava, iar consecinţa a fost cea despre care v-am spus. Au urmat trei zile de refacere în port, pasagerilor li s-au înapoiat banii şi, evident, cine a greşit a fost dat afară. După reparaţii, am reluat croaziera. Mulţi colegi români s-au decis în urma acestui eveniment tensionat să se retragă de la munca pe vapor. în mare parte şi eu am făcut-o din acelaşi motiv, dar la acesta s-au mai adăugat şi alte motive: starea mea de sănătate, faptul că-mi doresc un copil… Şi să nu uităm nici faptul că un an pe vapor se consideră echivalentul a doi ani de muncă pe uscat. Eu am fost plecată pe vapor cinci ani, deci ar însemna zece ani de muncă pe uscat. Am 27 de ani, vreau să-mi cumpăr o casă, vreau o viaţă stabilă”, declară Oana Dumitru, unul dintre numeroşii români care lucrează pe vapoare de croazieră. într-ade­văr, pe 18 iulie 2006, Crown Princess, lansat la apă în acelaşi an, un gigant care poate îmbar­ca la bord circa 3.500 de pasageri plus echipajul de 1.200 de persoane, a avut un grav accident. Nu a fost singura peripeţie pe care au trăit-o soţii Oana şi Alexandru Dumitru, dar cu siguranţă a fost cea mai ter­ifiantă. O alta, au trăit-o chiar la începutul carierei lor pe vase de croazieră. Astfel, pe Mistral au prins o furtună rebelă în Marea Mediterană. „Mistral era un vas mai mic, cu doar 3.000 de oameni la bord, dar chiar şi aşa avea 13 etaje.

Când majoritatea vaselor de croazieră plecau în Caraibe, noi ne aflam în Marea Mediterană la trecerea dintre ani, în apropiere de coastele Tunisiei, când marea este extrem de agitată. Un val uriaş a trecut peste etajul al 13-lea al navei! Soţul meu şi cu încă cineva tocmai se duseseră sus să asigure scaunele de lângă piscină. M-am speriat! Au venit uzi leoarcă, dar per ansamblu nu a fost nici un pericol”, povesteşte Oana.

„Când am aflat despre croaziere, eram la sfârşitul anului întâi de facultate. Voiam să termin Facultatea de Relaţii Comerciale şi Financiar Bancare Interne şi Internaţionale la Universitatea Româno-Americana. Prietena mea cea mai bună avea nişte cunoştinţe care mai plecaseră pe vapor şi intenţiona să facă la fel. Am mers cu ea la un interviu organi­zat de compania Festival Cruises, doar aşa, ca să văd cum e. Fiindcă ştiam engleza perfect, iar franceză, italiană şi spaniolă la nivel con­versaţional, am trecut interviul. Iniţial voiam să plec în recepţie, dar în cele din urmă am optat pentru cameristă, deoarece era vorba de bani, şi fiind cameristă câştigam aproape dublu decât în recepţie. Am reuşit să vin să-mi dau examenele la facultate pentru anul II, dar întrucât depuneam eforturi dis­perate să ajung la examene, iar drumul către ţară şi înapoi la vapor mi-l plăteam, am renunţat la facultate. Munca pe vapor e foarte grea, una este să înveţi pentru exa­mene, cocoţat în pat, şi altceva este să lucrezi pe vapor, câte opt-zece luni pe an. în recepţie se câştigă cam 1.000 de euro/dolari, în funcţie de companie.

Dacă e americană, plăteşte în dolari, dacă e o companie euro­peană se fac plăţile în euro. Fiecare com­panie are alte «preţuri», la tot ceea ce înseamnă house keeping (cameristă, ospătar, picollo) aveam salariul minim de 240 de euro/lună la compania Festival Cruises şi 50 de dolari pe lună la compania americană Princess Cruises. Acesta era salariul minim la care se adăugatips-ul, un echivalent al bacşişului. Acest tips e obligatoriu pentru pasageri, dar nimeni nu le bagă mâna în buzunar, în sensul că unii plăteau, alţii nu. Omul îşi depunea banii la recepţie, iar dacă nu era mulţumit de serviciile noastre îşi retrăgea banii de acolo. Se putea întâmpla să munceşti o săptămână pe degeaba. în gene­ral, însă, nu se întâmpla acest lucru. Europenii nu erau aşa obişnuiţi cu tips-ul, dar americanii erau foarte darnici. Minimum câştigam 2.000 de euro/dolari pe lună, iar maximum 4.500 de dolari lunar, de pildă la compania Princess Cruises”, explică Oana Dumitru, astăzi PR la o firmă românească. Viaţa pe un vapor de croazieră nu este uşoară, de aceea Oana şi soţul ei au plecat împreună, iar acest lucru i-a ajutat foarte mult. „Nu am acceptat niciodată să plecăm separat, fiindcă şi aşa eşti departe de familie, cunoşti oameni diferiţi, cu obiceiuri şi apucături dintre cele mai diverse. Eu trebuia să am grijă de 17 cabine cu cel puţin două persoane in ele şi după ce toată ziua munceşti e absolut important să ai seara pe cineva cu care să vorbeşti şi să-ţi împăr­tăşeşti necazurile zilei.

Marea majoritate a prieteniilor de pe vapor simt doar de faţadă. Nu ai ce face, când te loveşti mereu de ceilalţi trebuie să comunici cu ei, dar românii sunt răi când sunt departe de casă. Mă uitam la filipinezi, dacă i se întâmpla ceva unuia, săreau toţi să-1 ajute, la noi era făcut totul numai cu jumătate de gură. E foarte mare bârfă pe vapor, invidie, se fac şi foarte multe greşeli, e stress. Acasă ai patul tău, televi­zorul tău, poţi ieşi în oraş cu prietenii. Pe vapor, nu! Eu am avut noroc fiindcă am stat în aceeaşi cabină cu soţul meu şi nu am avut probleme. Sigur, exista un bar şi pentru creiv (ospătari, cameriste ş.a.), dar nu e suficient.” Primul vapor pe care Oana Dumitru a muncit a fost Mistral, aparţinând companiei maritime europene Festival Cruises. întot­deauna pe un vapor se pleacă de la poziţia cea mai de jos, iar în urma unor cursuri poţi ajunge roomsupervisor, ceea ce a şi reuşit Oana Dumitru, cu deosebirea că Festival Cruises a dat faliment şi a trebuit să aleagă o altă companie, de data aceasta Princess Cruises, unde a pornit din nou din poziţia de cameristă. Pe lângă bani, Oana şi soţul ei au avut ocazia să viziteze multe dintre oraşele lumii: Napoli, Palermo, Barcelona, Roma, dar şi New York, San Francisco, Miami şi Alaska. Ce poate fi mai frumos decât să călătoreşti printre gheţari şi să vezi munţii împăduriţi în depărtare!?

Florin D.: „Am 30 de ani şi lucrez pe vas din 2003. Am pornit de jos şi am rămas tot jos. Iluzia banilor mulţi câştigaţi pe vas e mare. Am fost recepţioner în ţară şi am plecat ca necalificat, dar pe bani un pic mai mulţi pe vas. Din păcate, nu am reuşit să strâng prea mulţi. Probabilitatea de a promova e limitată şi nu ţine de cât de deştept eşti sau de cât de bine şi cât de mult munceşti. Dacă şefii te plac restul nu mai contează. Majoritatea şefilor provin din Filipine şi nu pentru că ar fi deştepţi sau că ar avea studii ori ar şti cum să rezolve problemele, ci doar pentru că stau suficient de mult pe vas. Cu alte cuvinte, eşti la mâna lor şi, sincer, nu prea ţi-e bine. Am avut neşansa ca managerul departamentului din care făceam parte să fie gay. Dacă eşti gay ai multe şanse… mai multe şanse de promovare… Contează dacă eşti din tabăra lor. Pentru fete este şi mai greu şi nu am întâlnit una să fie căsătorită, iar soţul să o aştepte acasă. Pe vas vezi multe şi pleci dezamăgit. Mai rău este că devine ca un drog: este greu, dar vrei să te întorci pentru că te obişnuieşti. Sincer, trebuie să fii dus cu capul să rezişti mulţi ani pe vas. îmi pare rău că am pierdut atâţia ani din viaţă pentru o iluzie. Am plecat cu speranţa că voi câştiga suficient să-mi iau o casă. Nu am fost nici pe aproape!”

Cel mai periculos lucru pe un vapor este focul, fiindcă se poate aprinde din te miri ce, dar se extinde cu repezi­ciune. E mai periculos decât o furtună. Astăzi, datorită tehnologiei, furtunile sunt mici copii pe lângă foc sau alte erori.”

Preyer: „Dacă eşti o fată mai cuminte şi cu standarde morale nu ai să faci ceea ce fac de obicei cam toate româncele care merg pe vas. Şi anume, să vâneze pe cei din posturi mai importante pe vas şi la fiecare contract să aibă un nou iubiţel sau chiar trei-patru pe contract, în funcţie de cum pleacă iubiţeii în concediu. Dacă eşti o fată sătulă de România şi nu prea te simţi legată de ţară şi familie etc., vasul e o alternativă destul de convenabilă. Eti unul am făcut două contracte şi m-am hotărât să rup firul ăsta vicios că ajungeam boşorog pe vas. Aşa că m-am apucat mai departe de studii căci oricum tendinţa pe vas e de a scădea veniturile de la contract la contract şi o să se ajungă peste ceva ani să câştigi cu puţin mai mult faţă de acasă. Am luat o decizie destul de grea de a renunţa la banii pe care îi făceam acolo şi să încep să învăţ totul în alt domeniu. Oricum, pe vas sunt şi mulţi gay aşa că tot ce am spus mai sus despre fete e valabil şi pentru băieţi. E aproape aceeaşi situaţie.”

Taguri:

Comentarii

  1. I am extremely impressed with your writing skills and also with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Either way keep up the nice quality writing, it’s rare to see a nice blog like this one these days..

  2. Needed to give you that very little remark just to thank you once more because of these spectacular techniques you have provided on this page. It’s so particularly generous with normal folks like you to generate unreservedly what the majority of us can have marketed being an e-book to earn some dough for themselves, primarily considering that you may have tried it in the event you wanted. The tactics also acted to get good way to realize that everyone’s similar desire just like my to grasp significantly more in regards to this condition. I’m there are countless easier opportunities in advance for many who examine your website post.

  3. as soon as I noticed this internet site I went on reddit to share some of the love with them.

  4. stock quotes says:

    So not really on the same topic as your post, but I found this today and I just can’t resist sharing. Mrs. Agathe’s dishwasher quit working so she called a repairman. Since she had to go to work the next day, she told him, “I’ll leave the key under the mat. Fix the dishwasher, leave the bill on the counter, and I’ll mail you the check. Oh, and by the way…don’t worry about my Doberman. He won’t bother you. But, whatever you do, do NOT under ANY circumstances talk to my parrot!” When the repairman arrived at Mrs. Agathe’s apartment the next day, he discovered the biggest and meanest looking Doberman he had ever seen. But just as she had said, the dog simply laid there on the carpet, watching the repairman go about his business. However, the whole time the parrot drove him nuts with his incessant cursing, yelling and name-calling. Finally the repairman couldn’t contain himself any longer and yelled, “Shut up, you stupid ugly bird!” To which the parrot replied, “Get him, Spike!”

  5. CFDs says:

    I have not checked in here for a while since I thought it was getting boring, but the last several posts are really great quality so I guess I will add you back to my daily bloglist. You deserve it my friend. 🙂

  6. I’ve read a few of the articles on your website now, and I really like your style of writing. I included it to my favorites blog listing and will be checking back shortly. Please check out my website too and let me know what you think.

  7. I have read some of the posts in your website now, and I enjoy your style of blogging. I added it to my top picks blog listing and will be checking back soon. Please check out my web-site too and tell me what you consider.

  8. Do you know your blog is suggested by a number of other sites? Nice work. Thanks very much!

  9. Quite insightful submit. Never believed that it was this simple after all. I had spent a beneficial deal of my time looking for someone to explain this topic clearly and you’re the only one that ever did that. Kudos to you! Keep it up

  10. CFDs says:

    Hiya, I am really glad I’ve found this info. Today bloggers publish just about gossip and web stuff and this is really annoying. A good web site with exciting content, this is what I need. Thank you for making this web site, and I’ll be visiting again. Do you do newsletters? I Can’t find it.

  11. Great seller. Bag a little big for the styles but overall nice.

  12. Jerrell says:

    OK article, but are you just writing that to jump on the bandwagon with all the others?

  13. Hester Shutt says:

    Real excellent visual appeal on this web site , I’d rate it 10 10.

  14. Accident Videos…

    If you need a great to watch funny accident videos then check out my site….

Comenteaza