- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Activitate paranormală

Minunile pe care le poate face o strategie de marketing inteligentă

Vă mai amintiţi de Blair Witch? Acel film produs cu foarte puţini bani, dar excelent promovat: o casetă găsită la marginea unei păduri, care, chipurile, conţinea ultimele ore din viaţa unor puştani care s-au încurcat cu forţele demonice. În cazul filmului Activitate paranormală lucrurile sunt similare. Doi tineri se filmează pe parcursul câtorva zile în propria casă. Casa este, bineînţeles, bântuită. Forţa filmului vine din realismul cu care cei doi îşi interpretează rolurile. Filmarea pare a fi făcută de un amator, aşa cum este orice tânăr care se filmează. Frica este indusă mai mult prin ceea ce auzim decât prin ceea ce vedem. Întunericul este folosit ca un puternic catalizator al imaginaţiei noastre. Suntem speriaţi cu mijloace care, din punct de vedere tehnic, sunt rudimentare. Şi ajungem, în sfârşit, la marketing. Filmul, o producţie independentă, a fost promovat pe reţelele de socializare şi pe youtube printr-o metodă ingenioasă: erau arătate filmuleţe cu reacţiile publicului de la vizionarea peliculei; cei ce vizionau păreau terifiaţi. De aici şi interesul pentru film. Dacă sunteţi măcar un pic superstiţiosi şi speriaţi de fantome, nu cred că ar trebui să mergeţi la acest film.



Regizor:

Oren Peli

Actori: Micah Sloat

Genul: Horror

Durata:

99 de minute

Recomandare: Dark Water, filmul lui Hideo Nakata. Regizorul celebrului Ringu (remake american The Ring) reuşeşte să facă un horror bun şi din Dark Water. Accentul este pus pe ceea ce văd personajele, de aici vine frica.