Ambiţie franceză
July 1st, 2008, Mugurel Margarit-Enescu 51 comentarii TweetÎn luna iunie, Flacăra a avut la dispoziţie două maşini pregătite de Renault Sport şi le-a pus la încercare cei 430 CP pentru a vedea ce au învăţat francezii din competiţia de Formula 1.
Blamat de unii, ridicat în slăvi de alţii, privit cu neîncredere sau cu admiraţie, Renault este un constructor auto cu o bogată experienţă în sporturile cu motor. De la raliuri şi campionate monomarcă şi până la Formula 1 francezii nu s-au dat niciodată în lături de la o provocare. Şi dacă au ştiut ceva foarte bine, atunci acest lucru a fost să pună motoare puternice în maşini mici.
Prima generaţie de Clio a făcut furori cu modelul Clio Williams care era dotat cu un motor de 150 CP şi era special preparat de către divizia Renault Sport. Maşina a fost considerată unul dintre cele mai bune hot-hatch-uri produse vreodată.
Tot divizia RS a şocat lumea auto atunci când a dezvăluit în cadrul celei de-a doua generaţii, modelul Clio V6 dotat cu un motor de 3 litri în şase cilindri.
Prâslea
A treia generaţie Clio aduce un alt produs absolut special. Clio RS beneficiază de aportul unui motor atmosferic de 2 l care produce 200 CP şi un cuplu de 215 Nm fără ajutorul unei turbine sau al unui compresor, doar din turaţie.
Pentru un ochi atent, Clio RS oferă câteva detalii de design care îl diferenţiază uşor de modelul original: aripi faţă şi spate evazate, prize laterale şi un difuzor de aer în spate inspirat din Formula 1 care accentuează caracterul aero dinamic.
La interior, diferenţele sunt aduse de existenţa unor elemente sport cheie: pedale din aluminiu, volan îmbrăcat în piele perforată şi scaune sport care asigură confort şi o susţinere laterală foarte bună.
Urcat la volan, te simţi protejat de aceste scaune şi mai ales în contact direct cu maşina. Eşti conştient că ai la dispoziţie o putere mare pentru greutatea de doar 1,2 tone şi cu toate acestea Clio nu-ţi transmite decât încredere.
Se lipeşte de şosea şi nu deviază absolut deloc de la traiectoria imprimată. Chiar şi la o viteză apropiată de limita de 215 km/h senzaţia este aceeaşi: contact perfect cu solul.
Dar viteza mare nu este motivul pentru care această maşină a fost construită sau pentru care este lăudată de presa de specialitate. Ţinuta sa în curbe şi mai ales pe serpentine este cea care îţi aduce cea mai mare satisfacţie. Asemeni unui cart, Clio RS răspunde prompt la comenzi şi ţinut la o turaţie ridicată te îmbată cu forţa şi sunetul produs.
De altfel, după un timp, realizezi că turaţia este cea care te încântă cel mai tare în dauna vitezei şi te gândeşti ruşinat la experienţa diesel foarte la modă. Un diesel n-ar putea niciodată să fie condus între 4.500 şi 7.500 ture/minut.
Iar maşina te îndeamnă la un astfel de şofat. Cutia manuală cu şase rapoarte scurte privilegiază o conduită sportivă şi permite exploatarea puterii în orice regim. Indiferent de treapta de viteză micul RS se simte turat şi accelerează fără probleme folosindu-se de cuplul mare şi greutatea sa mică. Aici intervine chiar o problemă de obişnuinţă. Îţi trebuie ceva timp să cunoşti maşina şi să identifici treapta de viteză. Altfel s-ar putea să-ţi pui întrebări de începător de genul: sunt în treapta a 6-a sau a 4-a? Şi totul pentru că automobilul pur şi simplu nu se relaxează. Este ca un adolescent hiperactiv, gata oricând pentru distracţie sau pentru o întrecere cu maşini mai titrate de producţie germană…
Iar când vine vorba de apăsat pedala, Clio RS se manifestă cu entuziasm şi nu se sfieşte să te ducă până la 100 km/h în doar 6,9 secunde.
Se poate afirma cu uşurinţă că aceasta este o maşină pentru copilul din tine, gata de distracţie, zgomotoasă şi totodată sigură şi de încredere. Iar la un preţ cu toate taxele de 19.540 de euro, la care se poate adăuga reducerea din programul rabla (găsiţi voi una), reprezintă o ofertă foarte atrăgătoare.
Fratele cel mare
În clasa imediat superioară, Renault se laudă cu Mégane F1 Team. Prezentat în premieră la Salonul Auto de la Paris 2006 şi în România la SIAB-ul de anul trecut, Mégane F1 Team 2.0 turbo 230 CP este cea mai sportivă maşină din familia Mégane Renault Sport care mai cuprinde un model pe benzină de 225 CP şi un diesel de 175 CP.
Pe numele său complet, Mégane F1 Team R26 a fost construit de Renault Sport Technologies cu scopul de a celebra al doilea titlu mondial cucerit de Renault în campionatul de Formula 1. Tocmai în acest spirit, maşina marchează atât la interior cât şi la exterior câteva elemente care denotă sportivitatea şi competiţia: grafica aplicată pe spoilere şi plafon, frânele Brembo vopsite în roşu sau pedalierul din aluminiu şi scaunele Recaro într-o combinaţie de piele şi alcantara.
Pentru a întregi imaginea sportivă, automobilul este dotat cu jante din aluminiu de 18 inch cu aceeaşi culoare antracit ca şi oglinzile laterale şi cu o evacuare cu două ţevi de eşapament cromate.
Vopsit în galben „Sirius“, culoare specifică echipei de Formula 1, Mégane-ul arată gata de competiţie şi singurul regret după efectuarea acestui test este lipsa unei piste pe care să-i fi încercat limitelele.
Spre deosebire de fratele mai mic, R26 a fost dotat cu un motor 2.0 turbo care produce 230 CP si 310 Nm. Iar efectul turbinei se simte în felul cum se conduce această maşină.
Inginerii Renault Sport au tot respectul nostru pentru că au reuşit să realizeze două maşini cu puternic caracter sportiv, dar complet diferite. În afară de componentele comune sau asemănătoare normale în cadrul aceluiaşi grup, cele două automobile nu au în comun decât viteza şi aceleraţiile fulminante. Astfel, vorbim despre un Mégane R26 cu o anumită maturitate, cu un confort sporit, cu un nivel de zgomot mai redus şi cu o ţinută de drum foarte bună, dar totuşi altfel… Clio RS era lipit de şosea asemeni unui cart, Mégane-ul se foloseşte de şasiul sport Cup, de arcurile mai rigide şi de amortizoarele mai tari pentru a rămâne la fel de impasibil, dar este imposibil să nu sesizezi o diferenţă născută poate din greutatea mai mare a acestui model.
Forţa nu mai este de această dată atât de dependentă de turaţie, iar cuplul maxim de 300 Nm se obţine la doar 3.000 de ture. Rezultatul este o maşină civilizată şi la fel de uşor de condus precum un banal model din clasa compactă. Oare ăsta este faimosul Renault Mégane R26 pe care toată presa de specialitate îl consideră numărul 1?
Da. Tot calmul durează până la momentul în care neglijent afunzi piciorul în acceleraţie şi trezeşti turbina adormită. 0-100 km/h în 6,5 secunde şi 1 km cu startul de pe loc parcurs în 26,6 secunde. Iar cifrele nu înseamnă nimic, dacă nu eşti la volan, agăţat cu ambele mâini şi fixat în scaunele sport. Transformarea este şocantă şi cu atât mai plăcută. Dintr-o dată ai lăsat pe toată lumea în urmă şi accelerezi incredibil spre 200 km/h. Maşina se turează cu repeziciune, treptele de viteză se schimbă cu uşurinţă şi precizie, iar şoseaua se îngustează. Este extraordinar. Te opreşti după câteva secunde trezit din beţia adrenalinei şi revii la limita legală. Acum ştii cu cine ai de-a face. Dacă nu eşti atent, maşina asta te poate pedepsi. Forţa se simte în volan şi poate influenţa direcţia – un păcat al tuturor maşinilor cu prea multă forţă pe puntea faţă. Efectul nu este supărător, dar este bine să ţii cont de el.
Renault Sport a dotat R26 cu un pachet de frâne Brembo pe măsura forţei oferite iar acestea sunt bine asistate de anvelopele Michelin Pilot Sport. Un diferenţial cu alunecare limitată aduce mai multă forţă pe suprafeţele cu aderenţă scăzută, iar ESP-ul şi sistemul antipatinaj (decuplabile) lucrează cu discreţie pentru mai multă siguranţă.
Mégane R26 poate fi cumpărat pentru 22.300 de euro cu toate taxele, dar dacă îl doriţi galben o să vă mai coste încă aproape 1.500 de euro.
Artileria germană
Pentru cei care nu se împacă la gândul unei maşini franţuzeşti, VW are la rândul său un cuplu de poveste. Golf GTI 30 Edition reprezintă un model lansat cu ocazia împlinirii a 30 de ani de la primul Golf GTI. Dispune de 230 CP, prinde 100 km/h în 6,8 secunde şi costă aproximativ 26.000 de euro.
Fratele său mai mic, Polo GTI are un preţ de aproximativ 18.700 de euro şi dispune de 150 CP. Acceleraţia de la 0 la 100 km pe oră se face în 8,2 secunde.
Opel le pune la dispoziţie iubitorilor de senzaţii tari modelele sale OPC: Astra şi Corsa.
Astra OPC beneficiază de 240 CP obţinuţi de la un motor turbo de 2 litri. Este capabilă să ajungă la prima sută de kilometri în doar 6,4 secunde şi costă 26.950 de euro.
Corsa OPC dispune de un motor turbo de 1,6 litri şi 192 CP, accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde şi are un preţ de 20.000 de euro.
nr. 7 / iulie 2008 Tweet
Best Links 2011…
Everything is very open and very clear explanation of issues. was truly information. Your website is very useful. Thanks for sharing….
Best Links 2011…
Wonderful beat ! I would like to apprentice while you amend your website, how could i subscribe for a blog site? The account aided me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea…
Best Links 2011…
Hi, just required you to know I he added your site to my Google bookmarks due to your layout. But seriously, I believe your internet site has 1 in the freshest theme I??ve came across. It extremely helps make reading your blog significantly easier….
Detoxing From Alcohol…
Woah! I’m really enjoying the template/theme of this blog. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s very hard to get that “perfect balance” between user friendliness and visual appeal. I must say that you’ve done a awesome job with this. A…
Trackback for a Great Article…
Left you a trackback for your readers to get more info….
Trackback for a Great Article…
Left you a trackback for your readers to get more info….
Recent Blogroll Additions……
[…]usually posts some very interesting stuff like this. If you’re new to this site[…]……
OH HAI…
excellent points altogether, you simply gained a new reader. What would you recommend about your post that you made a few days ago? Any positive?…
OH HAI…
I couldn’t resist commenting…
Awesome website…
Really nice blog. I will check back for more information on this subject later….
http://www.eRealEstateSanDiego.com...
Pacific Real Estate Broker serving all of your San Diego county real estate needs. Search Ca homes for sale using our MLS search. Receive email updates of Realtor listings with prices and blog. Whether single-family houses, townhomes, luxury homes, bea…
Amazing site…
I have a Redondo Dentist site and I really liked your blog……
Great website…
Cool post, I really enjoyed reading it. I will check out your site for some more content on this subject….
Phen375 reviews…
This is very fascinating, You are an overly skilled blogger. I’ve joined your rss feed and sit up for in search of more of your fantastic post. Additionally, I have shared your website in my social networks! phen375 reviews…
2011…
I’d have to examine with you here. Which is not one thing I usually do! I take pleasure in reading a post that may make folks think. Additionally, thanks for permitting me to comment!…
led watches I want to thnx for the efforts you have made in writing this blog. I am hoping the same top-grade blog post from you in the future as well. In fact your creative writing skill has inspired me to begin my own blog now. Truly the blogging i…
I want to thnx for the efforts you have made in writing this blog. I am hoping the same top-grade blog post from you in the future as well. In fact your creative writing skill has inspired me to begin my own blog now. Truly the blogging is spreading it…
Amazing site…
I really liked your blog, thanks for sharing this useful information……
Amazing site…
I really liked your blog, thanks for sharing this useful information……
Websites worth visiting…
I enjoyed reading your article, many thanks….
Websites worth visiting…
I enjoyed reading your article, many thanks….
Очень интересно, спасибо! кстати, вот ссылка на похожую статью: как поключить яндекс плюс Посмотрите, не пожалеете.