- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Ambiţii mari pentru Laguna

Renault a dat publicităţii primele imagini oficiale ale celei de-a treia versiuni a modelului Laguna şi a promis publicului o maşină realizată la cele mai înalte standarde de calitate şi fiabilitate.

După o campanie de promovare menită să aţâţe spiritele prin filmuleţe şi poze „spion” şi după ce a dat publicităţii doar câteva imagini cu detalii de la interior, producătorul francez s-a hotărât să ofere mai multe informaţii despre noua sa vedetă. Carlos Ghosn, preşedinte al alianţei Renault-Nissan, curtat într-o perioadă chiar şi de General Motors, a promis clasarea noului model în top trei în ceea ce priveşte calitatea şi service-ul.

Noua Laguna se îndepărtează de formele extreme abordate de Renault Megane şi propune o nouă identitate cu un design rafinat, dinamic şi fluid. Spatele plonjat îi asigură un plus de dinamism şi contribuie la imaginea elegantă. Geamurile sunt înconjurate de rame cromate, iar jenţile au dimensiuni generoase cuprinse între 16 şi 18 inch. Stopurile sunt realizate pe baza tehnologiei LED. Odată cu berlina denumită Saloon au fost date publicităţii şi imaginile modelului Estate (break).

Interiorul continuă accentul pus pe eleganţă şi promite materiale de cea mai bună calitate care cuprind: piele, lemn şi aluminiu. În funcţie de versiunea aleasă, combinaţiile interioare reflectă un caracter mai sportiv sau unul clasic. Din imagini se poate observa că funcţiile disponibile şoferului sunt accesibile printr-un sistem integrat asemănător cu I-Drive de la BMW.

Noul şasiu promite să ofere performanţe de top atât în privinţa preciziei direcţiei, cât şi în ceea ce priveşte abordarea în siguranţă a virajelor. Francezii au lucrat foarte mult la direcţie după ce au fost criticaţi adesea pentru lipsa de senzaţie transmisă către şofer de direcţia asistată electric.

Motoarele puse la dispoziţia cumpărătorilor noului model cuprind variantele diesel 2.0 dCi de turbo de 175 CP ce va fi cuplat cu o transmisie automată Proactive cu şase trepte.

La lansarea celei de-a doua ge­neraţii Laguna, Renault a obţinut pen­tru prima dată 5 stele EuroNCAP şi din acel moment a devenit un lider în siguranţa auto. Laguna III vine la rân­dul său cu câteva inovaţii interesante şi adaugă, la multitudinea de airbag-uri cu care ne-am obişnuit, şi un dublu airbag lateral pentru torace şi pelvis.

Laguna III va fi lansată oficial cu ocazia salonului auto de la Frankfurt din septembrie, urmând ca vânzările să debuteze în luna octombrie. În tradiţia producătorilor auto, un nou model este mai scump decât precedentul cu 5-10%. Creşterea în calitate promisă ar putea să urce preţurile cu mai mult, dar totul depinde de nivelul de echipare al divei franceze.

Vedeta ultimelor luni

Abia lansat, noul Mondeo se anunţă cel mai important contracandidat al modelului francez. Oferit spre testare mai multor ziarişti europeni, acesta a aprins spiritele datorită calităţilor sale indiscutabile: design reuşit şi dinamic, calitate a materialelor şi dinamică foarte bună. În plus, beneficiază de o ofertă mai bogată de motoare pe benzină (cinci) cu puteri cuprinse între 108 şi 217 CP. Oferta diesel nu este la fel de atrăgătoare ca la Renault, dar nu duce lipsă de varietate; cumpărătorii au la dispoziţie patru opţiuni: 1.8 TDCi (99 CP sau 123 CP) şi 2.0 TDCi (128 CP sau 138 CP).