500: Internal Server Error 500: Internal Server Error
LIFESTYLE

Avanpremieră Geneva 2008 – Ford, Renault şi Volvo lansează noi SUV-uri compacte

March 1st, 2008, com Comenteaza

Moda autoturismelor de teren destinate oraşului nu este nici pe departe de a fi terminată. Salonul Auto de la Geneva, din luna martie, deschide drumul unor noi competitori pe piaţa aşa-numitelor crossover-uri.

Trei dintre cei mai importanţi producători auto „şi-au luat inima în dinţi“ în 2008 şi lansează în Elveţia evoluţiile finale ale unor prototipuri cu care testează cumpărătorii de mai mulţi ani.

Ford Kuga

Noul model este prima încercare a lui Ford de a pătrunde pe piaţa extrem de competitivă a SUV-urilor din Europa. Kuga a fost prima oară prezentat publicului sub forma conceptului denumit Iosis X care a debutat la Paris în 2006. Conceptul a fost şi singura noutate prezentă la standul Ford de la SIAB 2007.

Kuga este o prezenţă vizuală impresionantă datorită îndrăzneţei grile duble trapezoidale, farurilor imense şi scutului de protecţie ridicat astfel încât să fie vizibil din faţă. Totul este completat de arcele roţilor puternic pronunţate, jantele din aliaj şi înălţimea respectabilă de la sol.

În plus, modelul de serie o să beneficieze de câteva dintre elementele care au fost foarte apreciate la conceptul Iosis X: culoarea albă, foarte la modă, şi jantele din aliaj de 19 inch pot fi comandate alături de un acoperiş panoramic.

La interior se păstrează aceleaşi legături cu prototipul. Cabina este una modernă şi lista opţionalelor de culori şi materiale le va permite cumpă?rătorilor să-şi personalizeze maşina în cele mai mici detalii. De exemplu, se poate alege o tapiţerie cu inserţii portocalii şi panouri colorate pentru uşi şi consola centrală. Aceasta este asemănătoare cu cea de la Mondeo, dar opţional se poate adăuga un sistem de navigaţie cu ecran de 7 inch.

SUV-ul compact dispune de un spaţiu interior generos, pentru cinci persoane, dar portbagajul are o valoare destul de modestă, de doar 360 de litri. Aceasta poate fi însă extinsă până la 1.355 de litri prin rabatarea banchetei spate.

Kuga foloseşte un sistem de tracţiune integrală preluat de la Volvo. Acesta operează în principal în modul de tracţiune pe faţă, dar poate transmite tracţiunea către roţile din spate atunci când detectează o suprafaţă alunecoasă.

Este de aşteptat ca Ford să ofere şoferului posibilitatea de a selecta tracţiunea în funcţie de preferinţe: pe faţă, 4×4 sau auto. Acest ultim mod va permite sistemului să aleagă cea mai bună opţiune în funcţie de condiţiile de drum.

Alături de versiunea cu tracţiune integrală, Kuga va fi disponibil şi cu tracţiune exclusiv pe puntea faţă. Ford a motivat această alegere spunând că vrea să atragă şi clienţi cărora le place aspectul maşinii, dar nu au nevoie de tracţiunea integrală. Probabil că preţul mai redus o să fie un argument la fel de puternic.

Crossover-ul îşi va face debutul pe piaţă după jumătatea acestui an şi deocamdată Ford nu a confirmat decât prezenţa unei motorizări diesel. Propulsorul este cunoscut din gama Ford Focus şi are o capacitate cilindrică de doi litri. Motorul Duratorq TDCi dezvoltă 340 Nm la doar 2.000 de rpm, mulţumită funcţiei overboost şi oferă un maxim de 136 CP.


Volvo XC60

Designerii producătorului suedez au reuşit să ţină secretă forma finală a lui XC60 timp de aproape doi ani. Unul dintre cele mai aşteptate modele Volvo este însă gata pentru lansarea oficială şi se va confrunta începând din această toamnă cu rivalii din clasa SUV-urilor compacte.

Noul venit este creditat de suedezi ca maşina cea mai sigură şi mai stilată produsă de ei vreodată. XC 60 a fost prezentat prima oară publicului sub formă de concept la Salonul Auto de la Detroit din 2006. Din fericire, majoritatea elementelor care făceau conceptul special şi-au găsit locul şi la modelul de serie.

Grila pronunţată, umerii proeminenţi şi farurile îndrăzneţe sunt toate caracteristici ale noului ?design Volvo. La interior se găseşte de asemenea o evoluţie a unui element care particularizează noile modele: consola centrală „plutitoare“ (asemeni celei de la modelul C30) este acum îmbrăcată în lemn şi îndreptată înspre şofer. Este de asemenea înconjurată de margini cromate şi încorporează un ecran digital de dimensiuni generoase care afişează instrucţiunile navigaţiei prin satelit.

Noul Volvo este echipat cu cele mai noi tehnologii în materie de siguranţă şi prezintă în premieră sistemul City Safety. Acesta a fost creat pentru a ajuta şoferul atunci când se deplasează cu viteză mică (în general în oraşe) şi are rolul de a evita tamponările. Asistat de o serie de senzori activi, sistemul detectează situaţiile în care o tamponare este iminentă şi acţionează frâna dacă şoferul nu reacţionează la timp.

Asemeni fratelui mai mare, XC90, şi XC60 este de aşteptat să se prezinte onorabil pe traseele neasfaltate mulţumită gărzii la sol ridicate şi tracţiunii integrale permanente. Platforma pe care se va construi noul model este aceeaşi cu cea a Fordului Kuga şi a lui Landrover Freelander.

Proiectul XC60 are ca grup ţintă cumpărători care pun mare preţ pe design, pe tehnologiile de ultimă oră şi nu în ultimul rând pe integritatea mărcii. Fredrik Arp, preşedintele Volvo, explică filozofia din spatele acestui autoturism: „S-ar putea spune că aceasta ar putea să fie următoarea maşină a posesorului de C30. Este la fel de sportivă şi de interesantă, dar mult mai capabilă. Cu ajutorul lui XC60 ne lărgim gama de modele cu care să atragem şi mai mulţi cumpărători cu un stil de viaţă urban, dar activ.“

Noul SUV este oferit cu două motorizări diesel D5 de 163 şi 185 cai putere. Motorul de top este un V6 pe benzină de 2,9 litri dotat cu două turbocompresoare care dezvoltă 281 CP. Toate motoarele beneficiază de asistenţa unor cutii de viteză automate cu şase trepte.

Oficialii Volvo şi-au propus să vândă peste 50 mii de maşini pe an. Cele mai importante pieţe sunt: SUA, Germania, Marea Britanie, Rusia şi China.


Renault Koleos

Constructorul francez a făcut publice în februarie primele imagini ale SUV-ului său ce se va lansa tot cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.

Automobilul se va vinde începând cu luna iulie, dar asemeni rivalilor de mai sus a fost plimbat de Renault pe la mai multe saloane începând cu Paris Motor Show 2006. Versiunea de serie păstrează aceeaşi siglă mare în formă de diamant, precum şi farurile asemănătoare cu cele de la modelul Clio.

Profilul automobilului aduce destul de mult cu acela al unui break, dar aripile puternic conturate în dreptul roţilor, scutul vizibil atât în faţă cât şi în spate, precum şi garda la sol ridicată, nu lasă nici o urmă de îndoială că avem de-a face cu un SUV.

Cu toate acestea, este greu să nu observi că Renault a optat pentru un design ceva mai conservator, cu puternice influenţe din partea SUV-urilor de origine coreeană. De altfel, la sfârşitul anului trecut, Renault Samsung Motors a lansat QM5, maşină ce se aseamănă foarte tare cu versiunea franceză – Koleos. Ambele maşini se vor produce la fabrica Busan din Coreea de Sud.

La interior, cabina beneficiază de o consolă centrală simetrică avĂnd un display superior care va fi folosit pentru navigaţia prin satelit la modelele de top.

Echipamentul standard include accesul pe bază de card şi aerul condiţionat. Koleos oferă suficient spaţiu pentru cinci persoane şi are o capacitate a portbagajului de 450 l. Acesta se poate extinde până la 1.380 l.

Koleos şi QM5 beneficiază de o platformă preluată de la Nissan X-Trail. Setat pe automat, sistemul de tracţiune poate trimite 50 la sută din forţa motorului către puntea spate. De asemenea, şoferul poate alege să folosească tracţiunea integrală sau doar cea pe roţile din faţă.

Noul crossover beneficiază şi de asistenţa unor sisteme care facilitează coborârea sau urcarea pantelor.

Koleos se va comercializa cu trei opţiuni de motorizare: două diesel şi una pe benzină.

Motorul diesel folosit este 2.0 dCi în două variante de putere: 150 şi 175 CP. Cuplul maxim este de 320 Nm şi respectiv 360 Nm. Cumpărătorii pot opta pentru tracţiune integrală sau doar pe puntea faţă precum şi pentru o cutie manuală sau automată.

Propulsorul pe benzină, creat de Nissan şi denumit TR25 are o capacitate cilindrică de 2,5 litri şi dezvoltă o putere maximă de 170 CP. În funcţie de piaţa pe care va fi comercializată maşina se va putea opta pentru o cutie manuală cu şase trepte sau una automată cu transmisie variabilă.

Renault susţine că maşina va fi setată astfel încât să aibă acelaşi comportament rutier ca o maşină de familie compactă. Dacă la asta adăugăm faptul că pe spate beneficiază de aceeaşi suspensie multilink ca şi Nissan X-Trail, atunci şi performanţele off-road ar trebui să fie decente.

Taguri:

Comenteaza