BRAND STORY – Fabricile Jacobsenilor
August 22nd, 2011, Bogdan Hrib Comenteaza TweetAlături de berărie găsesc un spaţiu numit Aroma Room, deschisă în 2008, un loc unde prin miros poţi afla ce tip de bere îţi place. Concentrându-te pe arome conţinute în recipiente închise, mirosite pe rând şi notând pe o fişă pe care o poţi lua de la intrare, afli dacă îţi plac berile cu aromă de cafea, pâine prăjită, lâmâie, fum, nuci, tot felul de alte fructe… Eu aflu, alăturând cele câteva arome bifate, că îmi place berea neagră, mai curând maro închis, Jacobsen Brown Ale… Un… model de inspiraţie britanică. Nu pot decât să vă spun că e grea şi fermă, solidă şi uşor amăruie. Să nu uit, şi un pic mai tare! Aşadar, consumaţi cu moderaţie! Pe piaţa noastră nu am văzut nici un fel de bere marca Jacobsen, cel puţin nu încă. N-aş vrea să se supere pe mine producătorii belgieni, deja aflaţi la mare cinste în România, dar berea Jacobsen este la fel de gustoasă şi are multe variante. Mă interesez şi aflu că se produce destul de puţină (doar 1,7 milioane de litri, adică aproximativ 5 milioane de sticle de 33 cl) şi că este distribuită deocamdată doar în ţările nordice şi SUA.
Peste 16.000 de sticle de bere nedesfăcute şi prăfuite, adunate din toată Lumea.
De la barul-restaurant mănânc un sandvici cu prosciuto, salată cu multe sosuri şi beau două pahare de Tuborg Classic – o altă bere cu gust mai amărui şi culoare maronie, dar pe care o poţi găsi peste tot în Danemarca şi de cele mai multe ori la halbă. Pentru că vreau să gust şi un Jacobsen, îmi cumpăr o sticlă de 0,7 litri de la magazin. Nu e prea ieftină, 40 de coroane, cât preţul biletului. Zâmbesc admirativ către inteligenţa specialiştilor de marketing ai trustului care ştiu unde şi când trebuie… atacat vizitatorul şi încerc să fug spre oraş pentru că din norii cenuşii au început din nou să cadă dramaticele picături de ploaie daneză, rece şi plictisitoare.
nr. 8-9 / august-septembrie 2011 Tweet