BUSINESS

BRD – Groupe Societe Generale: „Piaţa bancara e dominata de cinci-şase bănci, noi vom fi una dintre acestea”

January 5th, 2006, com Comenteaza

BRD controlează aproximativ 17-18% din piaţa românească, însă este greu de prog- nosticat ce cote de piaţă vor avea băncile la sfârşitul anului viitor. Noi nu gândim în ter­meni de total al activelor. Avem trei obiective prin­cipale: să fim per­cepuţi ca o bancă apropiată de aşteptările clienţilor prin furnizarea unor servicii de calitate; să deţinem cote de piaţă importante pe segmentele de piaţă care ne interesează în mod deosebit, cum sunt creditele de con­sum în lei sau creditele pentru întreprinderile din sectorul privat; să obţinem perfor­manţe financiare care să îi satisfacă pe acţionarii care au încredere în noi”, declară Patrick Gelin, preşedintele BRD – Groupe Societe Generale.Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Gică Hagi, gala sportului românesc la televizor? Nu. Campania de cârduri iniţiată deBRD – Groupe Societe Generale, derulată sub numele de Premii excepţionale în România. Cârduri unice în lume!,un proiect original derivat din afinitatea pe care BRD o are cu sportul românesc. Care este feedback-ul acestei campanii, începută spre sfârşitul anului trecut şi finalizată luna aceasta, cu ce noutăţi îşi întâmpină banca clienţii în 2006 şi perspectivele odată cu apropierea momentului aderării României la UE, iată câteva întrebări al căror răspuns l-am aflat de la Patrick Gelin, preşedinte-director general al BRD – Groupe Societe Generale.

2005 pare sa fi fost un an foarte bun pentru BRD. Provocările nu au lip­sit şi echipa BRD a cules fructele muncii pe care a depus-o de la privati­zarea BRD până în prezent. într-un bilanţ al anului 2005 Patrick Gelin, preşedinte-director general al BRD – Groupe Societe Generale declară cu mândrie: „2005 este anul în care noua structură de organizare a băncii a funcţionat perfect, anul în care banca noastră a cunoscut o expansi­une fără precedent, atât a reţelei teri­toriale, cât şi a bazei de clienţi. BRD a terminat anul 2005 cu 300 de unităţi bancare, cu peste 100 mai multe decât la sfârşitul anului 2004 şi cu câteva sute de mii de noi clienţi câştigaţi.” Cât de utilă este expansi­unea unei bănci în ceea ce priveşte numărul de sucursale aceasta doar timpul o poate dovedi. Numărul mare de sucursale poate reprezenta în egală măsură un obiectiv periculos, în SUA şi chiar Vestul Europei urmărirea obţinerii de profit prin deschiderea a cât mai multor unităţi bancare a arătat adesea că un astfel de scop a fost ales greşit, multe dintre băncile care şi-au ales un asemenea ţel scârţâind în activitatea lor. în Polonia, care este o ţară comparabilă cu România, băncile şi-au deschis o mulţime de sucursale, după care au fost nevoite să şi le reorganizeze. Să nu uităm, însă, că BRD – Groupe Societe Generale este unul dintre jucătorii importanţi ai pieţei bancare româneşti, iar acesta reprezintă un atu important pentru bancă. Cum vede evoluţia pieţei bancare româneşti, după momentul aderării României la UE şi care va fi rolul BRD – Groupe Societe Generale în acest context? Preşedintele acestei instituţii bancare crede că: „După pri­vatizările BCR şi CEC, cred că sistemul bancar românesc va fi pregătit pentru integrarea României în UE. De altfel, este unul dintre sectoarele cele mai bine pregătite din întreaga economie.”

Vor fi maximum cinci sase jucători pe plata de retail

„Oferta comercială, atât cea adresată companiilor, cât şi cea pentru persoane fizice este, privită în mod global, completă, ţinând cont de evoluţia pieţei, iar normele de funcţionare ale instituţiilor bancare – practic, deţinute toate de mari bănci internaţionale – sunt aliniate cu cele ale acţionarilor lor de referinţă. Vor mai fi progrese şi dezvoltări de realizat: ca­litatea serviciilor este încă medie, multe produse precum cele de economisire, gestiune de active, operaţiunile de schimb sau cele pe rata dobânzii şi finanţările struc­turale sunt încă embrionare. BRD – Groupe Societe Generale va fi cu si­guranţă una dintre cele câteva bănci de retail care vor conta pe piaţa românească. Spun aceasta pentru că experienţa altor ţări europene arată că piaţa este dominată de maximum cinci- şase instituţii. în România mai mult de zece bănci doresc să se dezvolte în retail; ţinând cont de costurile acestei strategii, profitabilitatea durabilă pen­tru multe dintre aceste instituţii este probabil iluzorie.”

BRD a lansat la finele anului 2005 o campanie de carduri inedită având cardurile imprimate cu figurile a trei mari sportivi români – Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gică Hagi. Din estimările conducerii băncii se pare că răspunsul publicului şi al clienţilor a fost unul favorabil. Campania a mizat pe notorietatea şi simpatia de care se bucură cei trei sportivi. „BRD a fost mereu alături de sportul românesc, pe care l-a sprijinit nu doar emoţional, ci şi material, dorind şi performanţa din partea sportivilor români. Suntem alături de tenis, rugby şi de ciclism, dar sprijinim şi multe alte proiecte punctuale din alte sporturi. Comăneci, Năstase şi Hagi sunt glorii ale sportului românesc şi surse de inspiraţie pentru milioane de oameni din România şi din întreaga lume. Ideea de a emite carduri – unice în lume – cu imaginea lor ne aparţine în totalitate şi putem spune că a fost cadoul pe care l-am putut oferi românilor la sfârşitul anului 2005, în contextul unei campanii promoţionale fără egal pe piaţa românească, atât în ceea ce priveşte premiile, cât şi mijloacele de promovare. Pentru prima oară în România am oferit premii şi copiilor celor care au participat la promoţie – burse la cele mai presti­gioase academii sportive din lume: şcolile de fotbal Real Madrid şi Galatasaray, şcoala de tenis Roland Garros şi Bart Conner Gymnastics Academy.” BRD îşi întâmpină clienţii în 2006 de asemenea cu ALD Automotive România, o filială specia­lizată în gestiunea flotelor de vehicule, dar şi cu multiple transferuri de exper­tiză în domenii precum economisirea, finanţările structurale sau operaţiunile de piaţă în următoarele luni ale anului.

Taguri:

Comenteaza