when is soma prescribed buy soma soma ministries washington

will tramadol hurt my stomach tramadol online cod is buying tramadol online legal

can ambien cause a metal taste in mouth buy ambien online get zolpidem Gilbert

can tramadol make you feel drunk tramadol 50mg tramadol usaonline biz

stopping provigil side effects provigil buy what class of drug is provigil

gay clubs soma sf www.ciatec.mx/ordersoma/ soma san diego beer

how long after eating can you take xanax xanax 0.5mg klonopin or xanax for social anxiety

baku mutu udara ambien jawa tengah buy ambien online flexeril and ambien and alcohol

square xanax yellow buy xanax alprazolam ratiopharm 0 5 mg nebenwirkungen

klonopin use in first trimester buy klonopin melatonin interaction with klonopin

LIFESTYLE

Ce şanse de reuşită are Dacia Lodgy?

February 8th, 2012, com Comenteaza

„Dacia“, cel  mai de succes brand românesc, responsabil pentru mai mult  de 10% din exporturile României,  lansează primul  automobil ce nu se va asambla la Piteşti.

Vestea că Dacia nu se va asambla în ţară la noi a stârnit valuri de mândrie naţională rănită şi a dat apă la moară celor care susţin că Dacia nu mai este de mult a României şi că, aşa cum Nokia a putut să ne părăsească, la fel poate face şi Renault.

Adevărul este că această investiţie de succes urmăreşte cu precădere profitul. Or, dacă acesta se obţine mai uşor la doi paşi de Gibraltar, atunci Renault o să producă automobile la fabrica din Maroc.

Normal că putem să facem o listă cu avantajele şi dezavantajele României, dar putem fără probleme să susţinem că Mioveniul o să rămână bază pentru Dacia cel puţin atât cât se vor mai produce Duster şi Sandero. Afirmaţia se susţine şi prin planurile Renault pentru creşterea capacităţii de producţie pentru modelele low-cost din gama Dacia care nu mai era posibilă la Mioveni.

Dacă planurile Renault pentru Dacia, făcute la sfârşitul anilor ’90, s-ar fi îndeplinit, atunci Lodgy nu ar fi existat niciodată. Dar socoteala din târg nu se potriveşte cu cea de acasă şi Dacia s-a vândut neverosimil de bine în vestul Europei. Occidentalii au luat faţa pieţelor emergente (a se citi sărace) care erau destinaţia iniţială şi au cerut un produs Dacia pentru ei. Logan MPV a fost surpriza tuturor.

Aşa sărăcăcios dotat şi fără un design avangardist a cucerit numeroşi cumpărători în căutare de practicabilitate la un preţ redus. Duster a fost un produs subînţeles având în vedere apetitul pentru SUV-uri în toată lumea, indiferent de nivelul de trai. Şi s-a vândut ca pâinea caldă, chiar dacă este un automobil paradoxal. Oferă statutul şi siguranţa unui SUV fără ca de fapt să ofere nimic din toate acestea: este ieftin şi prea puţin sigur prin comparaţie cu alte SUV-uri.

Segmentul denumit generic MPV (Multipurpose vehicles), din care face parte monovolumul Lodgy, este unul de mare succes în Europa de Vest şi în Statele Unite ale Americii. Astfel de automobile, caracterizate prin formele lor în unul sau două volume oferă un spaţiu generos (5-7 locuri) şi costuri atrăgătoare pentru familiile numeroase.

Practic, dintr-o piaţă a Europei de Vest de circa 12,5 milioane de unităţi pe an, 15%, adică 1,9 milioane, sunt monovolume (sursa ACEA – Asociaţia Europeană a Producătorilor Auto). În Europa de Est nu există o statistică a vânzărilor de monovolume, dar ajunge să le căutaţi prin trafic. Sunt rare şi foarte puţine dintre ele sunt modele recente. Ceea ce presupune că multe sunt aduse la mâna a doua din afara ţării. În plus, piaţa EU10 (noile ţări intrate în UE) acoperă cam 6,5% din vânzările totale de automobile din Uniune. Aşa că, gusturile noastre auto sunt mai puţin importante.

Aşadar, primul monovolum Dacia este construit şi destinat pieţelor mature din Europa de Vest. El reprezintă o turnură importantă în politica Dacia şi un risc major de canibalizare a unor produse similare ale Renault. Scenic şi Grand Scenic ar putea să se simtă ameninţate, dar este de aşteptat ca Lodgy să ofere o experienţă mult mai spartană decât fraţii săi.

Cu o lungime de 4.500 mm, Lodgy este cu doar 73 mm mai mic decât un Renault Grand Scenic. Preţul minim de vânzare al acestuia din urmă este de 21.000 de euro în Germania (motor pe benzină de 1,6 litri şi 110 CP) şi aproape 25.000 de euro în Franţa (motor diesel 1,5 dci şi 110 CP). Acestea sunt cele două motoare ce se presupune că se vor afla şi sub capota lui Lodgy. Cât despre preţuri, nimeni nu se îndoieşte de capacitatea Dacia de a lansa Lodgy la mai puţin de 15.000 de euro.

Un preţ mare pentru România, dar unul teribil de atrăgător pentru un cumpărător din Europa de Vest. De aceea, alegerea fabricii din Maroc (Tanger) pentru acest model este una normală. Există acces direct la port şi deschidere către orice destinaţie din lume, iar Spania este la o aruncătură de băţ.

Din 2012, Dacia îşi extinde producţia pe continentul african şi vizează pentru prima oară de la înfiinţare pieţele mature din Europa de Vest. Cu un design mai atrăgător decât tot ceea ce a realizat până acum şi cu experienţa modelelor precedente, şansele de succes ale lui Lodgy sunt considerabile. Să sperăm că lucrătorii din Maroc vor pune la fel de multă atenţie în munca lor ca şi cei din România erei Renault.

 

Dacă până  acum a produs maşini  pentru o piaţă globală, dar care se puteau vinde şi în Europa de Vest, „Dacia” schimbă strategia şi lansează un automobil destinat unor pieţe ceva mai educate.

 

„Dacia Lodgy Glace” domină competiţia din Trofeul Andros şi construieşte  o imagine dinamică pentru un automobil care, probabil, nu va avea niciodată mai mult  de 110 cai putere.

Taguri:

Comenteaza