- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Citroën C4 imbraca forme noi

Cu mai mult de jumătate de milion de unităţi vândute în întreaga lume, modelul C4 reprezintă un succes pe care Citroen doreşte să mizeze în continuare. Astfel, la finele lunii aprilie, constructorul francez a lansat producţia la varianta berlină a lui C4, destinată ţărilor din America Latină.

Automobilul se va fabrica în Argentina, la Palomar, în apropiere de Buenos Aires.

Pregătită pentru lansarea din luna iulie, berlina C4 vine să întărească vânzările Citroen din această ţară, care au crescut cu 30% în 2006, cu peste 15.000 de autoturisme vândute şi o cotă de piaţă de 3,6%.

Cu o caroserie mai lungă (4,77 m), în trei volume, noul model se încadrează perfect în stilul preferat de clienţii sud-americani. Noul vehicul păstrează caracteristicile de design ale versiunii hatchback, dar oferă un plus semnificativ de spaţiu. C4 sedan oferă un portbagaj de 513 litri şi posibilitatea creşterii acestuia datorită banchetei spate rabatabilă fracţional.

ABS-ul şi asistenţa la frânarea de urgenţă sunt standard la toate echipările, în timp ce ESP-ul este oferit opţional.

In funcţie de ţara în care se va vinde, automobilul va fi disponibil cu două motorizări pe benzină de 110 CP, l,6i şi 143 CP 2,Oi. Lor li se vor alătura motoarele diesel de 1,6 şi 2,0 litri care dezvoltă fiecare 110 CP.

Vânzările Citroen în America de Sud au crescut puternic în ultimul an, atât în Argentina, cât şi în Brazilia, unde Citroen a comercial­izat 35.000 de autoturisme. Vânzările cele mai importante le-au deţinut modelele C3 şi Xsara Picasso. Deocamdată nu este cunoscut dacă varianta în trei vol­ume va fi disponibilă şi în Europa Centrală şi de Est, dar această posi­bilitate nu a fost exclusă de către oficialii Citroen.