- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

După ultima modă

O nişă auto nouă,  dedicată maşinilor „la modă“,  s-a  conturat  în ultimii  ani,  iar  „Opel“  a  prezentat în  această  toamnă modelul „Adam” pentru sezonul primăvară-vară 2013.

„Opel“ nu se lasă mai prejos faţă  de celelalte mărci care  au pus accentul pe „mini“ şi a scos  o maşină de „fiţă“.

Iniţial  a  fost  VW  care  a  readus la  viaţă modelul Beetle. Apoi,  BMW  și-a făcut  curaj cu noul Mini. Fiat nu s-a lăsat mai prejos și l-a readus  pe micuţul 500. Și, când  toată  lumea  spunea: e moda retro, Citroën a lansat DS3 și i-a spus anti-retro.

Opel s-a inspirat de la fiecare, inclusiv de la noul  Audi  A1, care tot aici se încadrează, și a pus  în  practică un  design simpatic, plin  de viaţă și de culoare.

Cu noul  Adam, Opel se integrează în acest curent și  propune o  mașină urbană  perfect adaptată la nevoile  și imaginea cotidiană. În plus, ea integrează tehnologiile premium de la mașinile din  clase superioare printr-un sistem multimedia care conectează smartphone-ul posesorului mașinii   (cu  Android  sau  iOS)  și aduce aplicaţiile de pe internet pe sistemul on-board.

Cu o lungime de doar  3,7 metri  și o lăţime de 1,72 metri, automobilul cu trei uși este agil și adaptat la  mediul urban. La interior, spaţiul este  potrivit pentru  patru  persoane care  se bucură de o atmosferă primitoare și un aer de inspiraţie premium.

„Noul Opel Adam oferă un potenţial important de creștere pentru marca  noastră. Suntem foarte mândri că această  mașină mică și cochetă  vine  la pachet și cu  excelenţa germană în domeniul ingineriei auto.  De fapt,  Adam este singura mașină din acest segment ce se va produce  exclusiv  în Germania”, declară Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel.

Micuţul Adam o să fie iniţial  motorizat de trei propulsoare pe benzină (1.2 l 70 CP, 1.4 l 64 87 CP și 1.4 l 100 CP) combinate cu o transmisie manuală cu cinci rapoarte. Toate vor fi disponibile cu tehnologii de reducere a consumului  precum Start/Stop.  Ulterior, pe  Adam  va debuta un nou motor  de dimensiuni reduse cu injecţie directă de benzină și turbină. El o să fie combinat cu  o  nouă   cutie  manuală cu  șase rapoarte.

Adam inovează și introduce o abordare cu totul nouă  în alegerea variantei de echipare. În locul  ierarhizării cunoscute, clienţii  pot  alege din trei variante extrem de individualizate: Jam este neconvenţional, la modă și plin de culoare, Glam oferă un decor  mai elegant, rafinat si sofisticat,  iar Slam face apel la cei cu energie  şi atitudini sportive. Aceste trei opţiuni pun bazele pentru un potenţial practic  nelimitat de personalizare, cu o gamă  largă  de culori  exterioare,  trei  culori  de  acoperiș, diferite culori interioare, decoruri şi plafon,  inclusiv plafon luminat cu LED-uri „Starlight” și alte elemente distinctive de  design inspirate din  clasa  premium.

Mark  Adams, Vicepreședinte Design Opel, explică: „Noi oferim  un potenţial de combinaţii între culorile  exterioare, interioare, tapiţerie, ţesături și elemente de caroserie aproape nelimitat.  E puţin probabil ca unul dintre clienţii noștri  să mai vadă  o mașină la fel ca a sa.”

Odată încheiată etapa  de  personalizare a culorilor, clienţii  pot  alege  și un  sistem  media care se ridică  la nivelul tehnologic al ultimilor ani.  Tot  mai  multe  smartphone-uri  dispun de tehnologie GPS și hărţi  foarte  bine actualizate. Opel promite că Adam o să transfere imaginea de pe telefon  pe ecranul său tip touch-screen de 18 cm și astfel navigaţia nu se va mai face de pe ecranul mic al telefonului. Mai mult,  pe acest sistem  vor putea fi redate muzica, imaginile și filmele din telefon.  Ultimele două, doar  atunci când  mașina staţionează. Conexiunea se realizează prin bluetouth sau cablu și mașina e compatibilă atât cu telefoanele şi tabletele Apple cât și cu device-urile ce rulează Android.

Alte tehnologii moderne care aduc  un plus de confort au fost puse pe lista de opţionale, iar printre acestea  se numără sistemul de parcare automată, detecţia vehiculelor în unghiul mort,  asistenţa la plecarea din  pantă, volanul încălzit  etc.

Noul  Opel o să fie disponibil în showroom-urile europene din ianuarie 2013, iar declaraţiile oficialilor  vorbesc  despre o mașină cu adevărat  modernă și nu  doar  „la modă”. Posibilităţile de personalizare individualizează puternic fiecare  automobil, dar  ele atrag  și o parte  mai puţin plăcută în achiziţia unui automobil: timpul de așteptare. Să sperăm că oferta de mașini  pe stoc de la dealeri o să fie suficient de bogată  pentru a individualiza fiecare achiziţie.  Preţurile în  Germania (în  România încă nu au fost comunicate) pleacă de la 11.500 de  euro   pentru o  versiune fără  pretenţii și dotări simple  și de la 13.400 pentru Adam JAM cu motor  1,2 litri și 70 cai putere.

În spatele design-ului și culorilor se ascunde tehnologia germană, iar Opel ar face bine să nu dezamăgească în acest moment foarte  dificil din istoria  sa.