valium dose iv buy valium tila y valium

tramadol vs percocet side effects order tramadol can i take tramadol and cold medicine

ambien and ritalin erowid buy ambien online ambien Yonkers

dan 5620 compared to xanax generic xanax xanax extended release generic

the side effects of ambien cr buy ambien extreme side effects of ambien

xanax reviews social anxiety xanax drug is it bad to mix ibuprofen and xanax

ou soma e multiplica probabilidade soma online soma de numeros em java

can you take ambien with advil buy ambien online how many hours of sleep do you need to take ambien

which works better restoril or ambien ambien cost how to prepare ambien for iv

ambien white oval pill ambien without prescription how many milligrams of ambien does it take to overdose

LIFESTYLE

Fascinaţie Mercedes-Benz

October 1st, 2009, com Un comentariu

Recent încheiatul salon de la Frankfurt a găzduit lansarea celui mai frumos model de serie produs de Mercedes în ultimii ani – SLS Gullwing. Fascinaţie auto şi tehnologie modernă, acestea sunt caracteristicile întruchipate de noul Mercedes-Benz SLS AMG. Nemţii se mândresc cu design-ul clasic, construcţia din materiale uşoare, dinamica de conducere superioară şi o siguranţă sporită.

Pachetul său tehnologic cuprinde structură din aluminiu şi uşi ce se deschid pe verticală, un motor AMG V8 plasat central, cutie de viteze cu ambreiaj dublu şi suspensie sport cu elemente din aluminiu.

Distribuţia greutăţii aproape ideală între punţile faţă şi spate  (47% şi 53%), centrul de greutate scăzut şi mai ales puterea extraordinară a motorului de 6,3 litri (571 CP) asigură performanţe de supercar. Prima sută de kilometri pe oră este atinsă în 3,8 secunde, iar viteza maximă este limitată la 317 km/h.

Şi dacă cifrele de mai sus nu erau suficiente, Mercedes susţine că maşina consumă doar 13,2 l/100 km.

Design-ul clasic este o reinterpretare a unui model mai vechi, Mercedes-Benz 300 SL. Detaliul de stil cel mai şocant este reprezentat de uşile cu deschidere verticală – gullwing (aripi de pescăruş). Capota lungă şi spatele scurt, lăţimea şi roţile mari sunt tot atâtea elemente care reprezintă dinamism şi fac legătura peste timp cu modele clasice (fie că vorbim de Mercedes, Jaguar sau alţi producători de supercar-uri).

Inginerii germani au fost inspiraţi la interior de tehnologia aviatică. Bordul, cu o formă accentuată de aripă, creează o impresie de lăţime, iar cele patru orificii proeminente pentru aer urmăresc formele unui motor cu reacţie. Planşa centrală este realizată din metal mat şi urmăreşte aceeaşi temă a cockpit-ului de avion. Printre altele, consola centrală include Unitatea de control AMG, care le permite proprietarilor de SLS să-şi personalizeze reglajele automobilului (suspensie, acceleraţie etc.).

Pentru prima dată, Mercedes-Benz şi AMG prezintă un automobil al cărui şasiu şi corp sunt realizate din aluminiu. Acest lucru conduce la economii de greutate semnificative faţă de construcţia tradiţională de oţel, după cum arată şi greutatea proprie de numai 1.620 kg. Combinaţia dintre greutatea redusă şi forţa mare rezultă într-o  excelentă manevrabilitate dinamică.

Utilizarea oţelului laminat la cald pentru montanţi duce la creşterea rezistenţei în cazul unui impact. Siguranţa pasivă este garantată de echipamentul standard, care include centurile pretensionate cu limitatoare de forţă, precum şi opt airbag-uri (pentru doar două locuri!).

Inima SLS-ului  este un puternic motor cu opt cilindri  produs de AMG care livrează puterea sa pe puntea spate, printr-o transmisie cu dublu ambreiaj conectată permanent la carcasa motorului prin tubul cardanic.  Un arbore din fibră de carbon se roteşte la turaţia motorului în interiorul tubului. Transferul de putere se face prin intermediul noii transmisii sport cu şapte trepte de viteză. Transmisia cu dublu ambreiaj produce schimbări rapide, fără întreruperea forţei de tracţiune şi oferă patru moduri de conducere în funcţie de condiţii şi de alegerea şoferului.

Gullwing este echipat cu un sistem de stabilitate ESP cu trei reglaje care oferă compromisul optim între siguranţă şi performanţă pe circuit. Frânele standard, din materiale compozite, asigură o distanţă optimă de frânare, dar Mercedes recomandă şi mai puternicele frâne ceramice oferite opţional. Jantele din aliaj uşor au dimensiuni diferite pe faţă şi pe spate (19 inch şi respectiv 20 inch).

Reinterpretarea modelului Gullwing se va lansa pe piaţă în primăvara anului 2010. Preţul anunţat pentru Germania este de 177.000 de euro.

Renault vrea să vândă 100.000 de maşini electrice Într-un anunţ făcut la Salonul Auto de la Frankfurt, Renault se angajează să vândă  maşini electrice în Danemarca şi Israel începând cu prima jumătate a lui 2011.

Modelul vizat este bazat pe conceptul Fluence ZE care şi-a făcut debutul la salonul auto de la Frankfurt. Fluence este o berlină pentru cinci persoane, derivată din Mégane. În varianta cu motor pe benzină şi diesel, Fluence înlocuieşte mult apreciatul Mégane Sedan şi se adresează Turciei, României şi Rusiei.

În varianta electrică sunt vizate doar două ţări, avantajate în primul rând de suprafaţa redusă şi de potenţialul apetit al cumpărătorilor pentru astfel de autoturisme. Renault a semnat un parteneriat cu o companie numită Better Place care să dezvolte o infrastructură pentru maşinile Alianţei Renault-Nissan. Deocamdată, această infrastructură o să apară în Israel şi Danemarca. Ea presupune staţii pentru schimbarea rapidă a bateriilor sau puncte pentru reîncărcare cu până la 80% din capacitate (operaţiune ce durează cam 20 de minute).

Renault preconizează să vândă maşinile şi să ofere bateriile în leasing. Astfel costul pentru achiziţia iniţială este mult mai scăzut. Garanţia maşinii este de patru ani sau 120.000 km.

Mergând pe acest plan ambiţios Renault urmăreşte să vândă 100.000 de maşini electrice Fluence până în 2016 doar în aceste două ţări.  Marele avantaj este că Renault vine atât cu soluţia constructivă cât şi cu asigurarea infrastructurii. Iar concurenţa e încă departe. Opel Ampera face valuri de mai bine de un an, dar este anunţat abia pentru 2012, iar de infrastructură şi alte soluţii practice încă nu se ştie nimic. Mai toţi producătorii majori au în plan cel puţin un automobil electric, dar deocamdată nimic nu este la fel de concret ca anunţul francezilor.

Taguri:

Comenteaza