- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Fiat 500 de mii de variante

La mai mult de 50 de ani de la prima lansare, Fiat 500 revine în România sub forma unui automobil şic, destinat oraşului şi unor cumpărători care doresc o maşină personalizată după propriile gusturi.

Apărut în 1957, într-o perioadă în care economia Italiei încă se resimţea de pe urma războiului, Fiat 500 îşi propunea să fie un automobil economic care să asigure mobilitatea publicului larg fără considerente de confort.

Publicul a primit însă mult mai mult decât atât: Fiat 500 a fost invenţia care le-a schimbat viaţa, percepţia asupra libertăţii individuale şi, implicit, asupra mobilităţii. Începând din acel moment, micul cinquecento, a devenit o parte esenţială a vieţii sociale a 3.678.000 de cumpărători. Fiat 500 devenise un stil de viaţă şi nu a încetat să fie acest lucru timp de 50 de ani, până la relansarea sa uimitoare din 4 iulie 2007, când şi-a reconfirmat, în faţa unor noi generaţii, statutul de simbol incontestabil. Dovadă sunt cele 40.000 de comenzi primite în doar două zile.

Noul model mizează şi pe o serie de argumente greu de combătut în segmentul său, industria auto acordându-i în scurt timp unele dintre cele mai importante premii din domeniu: Car of the Year 2008, Auto Europa 2008, EuroCarBody 2007 şi Cea mai frumoasă maşină 2008, pentru a enumera doar câteva.

Fiat 500 este o compactă în trei uşi, de 355 cm lungime, 163 lăţime şi 149 înălţime, cu un design atemporal şi extrem de atrăgător, disponibilă cu o gamă de motorizări pe benzină şi diesel: 1,2 69 CP, 1,3 Multijet 75 CP şi 1,4 16v 100 CP, toate Euro 5.

Micuţul Fiat a fost proiectat pentru a obţine 5 stele EuroNCAP şi este echipat încă din versiunea de bază cu 7 airbag-uri, o premieră în clasa sa.

Fiat 500 poate fi configurat în peste 500.000 de versiuni diferite datorită unui număr impresionant de culori, accesorii şi materiale puse la dispoziţia clienţilor. De altfel, plăcerea de a personaliza acest autoturism este o activitate în sine, întregită de ideea designerilor Fiat de a concepe 100 de accesorii originale, special pentru relansarea maşinii.

Noul model dispune şi de o serie de dispozitive informatice cu totul noi în acest segment cum ar fi sistemul BlueMeTM ce include servicii ca Vivavoce cu interfaţa Bluetooth şi recunoaştere vocală, conexiune USB, cititor MP3 şi SMS.

În România, Fiat 500 este disponibil în trei variante de echipare (Pop, Lounge şi Sport) şi are un preţ de pornire de 11.500 de euro cu TVA (9.664 fără TVA). În dotarea standard sunt incluse: ABS+EBD, 7 airbag-uri, aer con?di?ţionat, radio CD + MP3, închidere centralizată ş.a.


Mazda 2 este maşina anului 2008

Mazda 2 a fost declarată cea mai bună maşină din lume în 2008 (2008 World Car of the Year) în cadrul unei ceremonii care a avut loc la Salonul Auto de la New York. În concurs au intrat 39 de modele noi, iar în finală micuţa japoneză a învins mai titratele Ford Mondeo şi Mercedes-Benz C-Class. În urma recomandărilor făcute de experţi în design, modelul de clasă mică produs de Mazda s-a numărat şi printre cei trei finalişti pentru premiul de design World Car Design of the Year 2008. Ceilalţi doi finalişti au fost Audi R8, declarat câştigător, şi Volvo C30.

Competiţia WCOTY a fost lansată în 2004 la iniţiativa unui grup de jurnalişti din întreaga lume. Juriul, format din 47 de reprezentanţi ai presei auto, a ales câştigătorul prin vot secret, pe baza experienţei personale referitoare la fiecare concurent. Membrii juriului provin din Asia, Europa, America de Nord, America de Sud, precum şi din alte regiuni ale Globului.

Datorită dimensiunii, spaţiului ingenios de stocare şi funcţio?nalităţii, Mazda 2 s-a bucurat de o popularitate crescută încă de la lansarea europeană din 2003. Noua generaţie Mazda 2 a fost lansată în 2007 şi a atras repede atenţia asupra sa prin dinamica specifică filosofiei Zoom-Zoom, prin design şi prin preocuparea pentru mediu şi siguranţă. Într-o perioadă în care fiecare nou model este mai masiv şi mai greu decât precedentul, inginerii de la Mazda au reuşit să proiecteze un autovehicul cu 100 de kilograme mai uşor. Performanţa a condus astfel la un consum mai bun şi la un comportament dinamic ideal pentru clasa din care face parte.

Reprezentanţii Mazda au declarat că noul model le depăşeşte cele mai înalte aşteptări, „demonstrând că poate concura şi câştiga în faţa celor mai bune modele din clasă, pe orice piaţă din lume“. Mazda 2 este Maşina Anului şi în Austria, Belgia, Danemarca, Grecia, Noua Zeelandă şi Japonia.

În România, Mazda 2 se vinde cu preţuri începând de la 9.990 de euro.

Premii pentru Golf Variant şi Passat Blue Motion!

Golf break, maşina gospodinei

Cititorii celei mai populare reviste de larg consum din Germania, Guter Rat (Sfaturi practice) au decis că Golf Variant este „cel mai practic automobil din 2008“, la categoria „break/furgon“.

Volkswagen i-a convins pe cititori prin valorile reduse ale emisiilor de CO2, confortul ridicat în timpul deplasării şi interiorul inteligent şi spaţios.

Cea de-a treia generaţie de Golf Variant poate transporta cinci persoane şi are un portbagaj de 690 litri.

Cele două motorizări diesel disponibile pentru modelul break (77 kW/105 cp şi 103 kW/140 cp) sunt printre cele mai eficiente motoare construite vreodată. Acestea consumă în medie 5,2 litri şi respectiv 5,6 litri la 100 km.

Volkswagen oferă totodată şi posibilitatea achiziţionării modelului Golf Variant cu tracţiune integrală permanentă. În cazuri extreme, aproape 100% din forţa de tracţiune poate fi transmisă roţilor din spate pentru o aderenţă optimă.

Jochen Sengpiehl, director de marketing Volkswagen, a fost cel care a avut onoarea de a ridica premiul Cel mai practic automobil, în cadrul unei ceremonii desfăşurate în Berlin.

Passat-ul verde

Passat BlueMotion a obţinut locul al treilea în competiţia pentru titlul de cea mai ecologică maşină a anului la World Green Cars 2008. Premiul a fost decernat de juriul format din jurnalişti din toate colţurile lumii care decernează premiile World Car of the Year Awards.

Premiul a fost înmânat la New York directorului departamentului de dezvoltare Volkswagen Group, Wolfgang Hatz. Acesta a declarat: „Cu un consum de motorină de 5,1 litri, Passat BlueMotion este unul dintre cele mai economice automobile din clasa sa şi în acelaşi timp este foarte accesibil. Marca BlueMotion devine din ce în ce mai mult un model pentru o întreagă generaţie nouă de automobile economice. Suntem foarte mândri de faptul că juriul World Car of the Year Awards a premiat acest model.“

Volkswagen deţine acum şapte modele BlueMotion în gama sa de produse, care se va lărgi în scurt timp la zece. Passat face parte din clasa celor mai mari automobile care utilizează tehnologia BlueMotion. Printre caracteristicile sale se numără, în afara consumului redus, emisiile scăzute de CO2 de 136 g/km. Cu un consum de carburant de 5,2 litri şi cu emisii de CO2 de 137 g/km, modelul Passat Variant, disponibil şi în versiunea BlueMotion, se situează la acelaşi nivel de performanţă. Ambele automobile Passat BlueMotion sunt propulsate de motoare TDI de 77 kW / 105 cp.

Preţul unui Passat BlueMotion, în România, este de aproximativ 22.000 de euro.


Ford caută să ne atenţioneze

Cercetătorii Ford se folosesc de un simulator avansat pentru a studia cum ar trebui să-i atenţioneze pe şoferi în cazul unor situaţii potenţial periculoase.

Simulatorul, denumit VIRTTEX, a fost deja folosit pentru a testa reacţia şoferilor la alertele oferite de un sistem de asistenţă pentru ieşirea cu spatele din locul de parcare. Sistemul, care va debuta la începutul lui 2009, îi atenţionează pe şoferi atunci când din laterale se apropie alte maşini. Alertarea şoferilor se face printr-o lumină roşie care pulsează plasată pe oglinzile laterale, printr-un semnal acustic şi printr-un mesaj text care apare pe bord.

„Noile tehnologii, precum radarul, camerele video, laser-ul şi GPS-ul ne vor permite să oferim mai multe opţiuni pentru siguranţă“, susţine Jeff Rupp, directorul centrului de cercetare Ford. „Cheia ţine de identificarea tipurilor de atenţionări pe care şoferii să le considere eficiente şi uşor de înţeles.“

Simulatorul VIRTTEX a fost dat în folosinţă în 2001 şi la data aceea era primul de acest gen din America de Nord. Recent, el a fost folosit şi pentru a testa sisteme de atenţionare în caz de posibil impact. Unul dintre acestea, bazat pe radar, detectează situaţiile în care este probabil un impact cu maşina care rulează în faţă şi îi atenţionează pe şoferi pentru a evita sau reduce efectele accidentului. Studiul a arătat că unele tipuri de atenţionări primesc un răspuns mai rapid din partea şoferilor decât altele. Astfel, s-a observat că reacţia conducătorilor auto este bună în cazul unui stimul auditiv la un nivel ridicat sau a unei combinaţii de stimuli auditivi cu stimuli vizuali.

Cercetările continuă pentru a găsi echilibrul perfect între intensitatea semnalelor şi momentul apariţiei lor, astfel încât şoferii să nu fie asaltaţi de alerte false.

„Şoferii primesc bine informaţiile şi alertele oferite de aceste sisteme, dar sunt foarte reticenţi la ideea de a pierde controlul asupra automobilelor“, susţine Jeff Rupp. „Vrem ca iniţial să-i avertizăm, dar dacă un şofer nu răspunde suficient de rapid şi un accident pare inevitabil, atunci aceste tehnologii pot să intervină.“