effects of 15 mg valium valium online valium for anxiety reviews

order ultram North Charleston buy tramadol online mixing amitriptyline and tramadol

tramadol morphine equianalgesic dose purchase tramadol overnight delivery of tramadol

viibryd and tramadol buy tramadol tramadol after workout

CULTURA MASS-MEDIA

Film: Ultimele dorinţe

April 10th, 2010, com 2 comentarii

„Orice om are o listă de lucruri pe care ar dori să le facă în viaţă; însă, de cele mai multe ori, ne lăsăm prinşi în vârtejul vieţii de zi cu zi, care ne poate duce în direcţii contrare celor în care am fi vrut să mergem!“ (afirmă scenaristul de excepţie Justin Zackham, autor al script-ului şi memorabilelor dialoguri din filmul regizat de către Rob Reiner).

Se râde mult în acest admirabil, tulburător mai ales, film despre… moarte! Doi incomparabili actori, aflaţi nu departe de pragul senectuţii (mă refer la Jack Nicholson şi Morgan Freeman) – prezenţi, permanent, pe ecran timp de circa o oră şi jumătate, cu doar câteva, puţine cadre în care mai apar şi două-trei personaje secundare – te ţin cu sufletul la gură interpretând o poveste pe cât de simplă, pe atât de tragică (iar asta, repet: printre hohote de râs).

Un miliardar şi un fost profesor de filosofie, devenit simplu mecanic-auto, ajunşi împreună într-o cameră de spital, află că – în urma unei forme agresive de cancer – mai au de trăit câteva luni de zile; firi cu totul opuse, primul un soi de „cinic“, al doilea un soi de „înţelept“ – ajung curând la concluzia că dacă tot sunt în pragul morţii, să profite de zilele ce le-au mai rămas şi să-şi realizeze dorinţele visate şi neînfăptuite în cursul vieţii – atât cât vor mai putea! În pofida vârstei şi bolii – şi pe banii miliardarului – ei pornesc în jurul lumii, într-o aventură ce sfidează parcă orice logică: se duc să vadă Zidul Chinezesc, sau Piramidele, sau Taj Mahal… se aruncă împreună cu paraşutele de la mare înălţime… vizitează celebrele cafenele pariziene… un celebru parc din Tanzania… etc. etc., bifându-şi reuşitele pe lista pe care şi-au conceput-o împreună…! Iar în cele din urmă mor, pe rând, şi vor fi îngropaţi de către un prieten, alături, undeva în zăpezile Everestului…! Ei câştigă însă – în acest scurt interval – ceva enorm: descoperă curajul, prietenia, înţelegerea suferinţei, mila şi – de ce nu?! – umorul!

Mărturisesc faptul că n-am mai văzut o astfel de „comedie“ (!), realizată pe un astfel de fundal atât de „întunecat“… Dar şi totodată un film atât de TONIC (în cel mai deplin înţeles al cuvântului).

P.S. – Filmul merita a fi nominalizat la OSCAR la cel puţin trei secţiuni: interpretare, scenariu, regie; n-a fost … (mari sunt grădinile Academiei Americane de Film!).

„The Bucket List“ – SUA, 2007 – 97 de minute