can you make ambien at home buy ambien buy zolpidem California

buy ultram online Omaha buy tramadol online tramadol v tylex

xanax online Arkansas buy xanax purchase alprazolam Beaumont

buy diazepam Cedar Rapids buy valium online valium online Akron

ambien and xanax recreational use buy ambien online adverse ambien side effects

xanax causes tinnitus buy xanax how long does it take to get clean from xanax

ambien overdose alcohol ambien sleep can nortriptyline be taken with ambien

sumatriptan xanax interaction buy xanax watson 853 and xanax

xanax apnée du sommeil online xanax xanax not working on dog

soma de potências de dez soma 350 mg soma spokane music

CULTURA MASS-MEDIA

Filme: Munchen, Secrete de familie si Mandrie si Prejudecata

March 10th, 2006, com Comenteaza

Secrete de familie

“Rumor Has It..”, SUA, 2005 – 96 de minute Distribuit de: INTERCOM FILM ROMANIA

Am sesizat, în cuprinsul acestor pagini de film şi în nenumărate ocazii, că filmul american (şi nu numai!) trece printr-o profundă criză de origi­nalitate, de autenticitate – şi iată de ce: în proporţie de 99%, marile REUŞITE ale pro­ducătorilor de peste Ocean au la bază scrieri în proză deja consacrate, deci romane (gen ce face parte dintr-un ALT domeniu al artei – cea de-a 7-a, mulţumindu-se cu un soi de plachiere, mai mult sau mai puţin reuşită…!). Lipsesc aşadar MA­RILE SCENARII ORIGINALE (cele ce au dus pe culmi încă nedepăşite numele unor: Fellini, Bergman, Wajda, Ford, Antonioni, Clair… ş.a.)… Ei, bine, se pare că însăşi apariţia unor astfel de „texturi” (mai mult originale, decât scenarii!?) nu mai pot rezolva problema: este cazul „scenariu­lui” scris de T. Griffin, pentru produsul având titlul de mai sus…

Filmul se vrea a fi o comedie spumoasă; nu e nici „spumoasă”, şi nici măcar comedie nu e – ia, fiţi atenţi: doi tineri logodnici călătoresc cu avionul către domiciliul părinţilor fetei; aceasta din urmă, deşi îngrozită de „răul de zbor” – dar şi mai ales de perspectiva de a deveni soţie (?!) – vrea să facă SEX, neapărat, în W.C.-ul strâmt al avionului (prilej de pudibonderii atât de straşnic- comice, încât n-ar face să râdă nici măcar o mâţă leneşă peste care a trecut un camion); ajunşi la părinţi, ea află că are un alt tată de fapt şi porneşte în căutarea acestuia; găsindu-l, este atât de şocată încât… se culcă cu el (şi abia apoi, cuprinsă de remuşcări şi complexe oedipi- ene, îi cere sfatul… bunicii (fostă amantă a „tatălui” ei vitreg, şi aceasta!)… în sfârşit, nimeni nu mai înţelege nimic (nici măcar noi, spectatorii!), PUNCT: tânăra se reîntoarce la semi-părăsitul ei logodnic… (şi dacă încă nu v-aţi prins, aici apare cuvântul SFÂRŞIT!

Există, totuşi, două aspecte cu totul remarca­bile în acest „non-film”, ce-l fac a merita să fie văzut: interpretarea unor DOI MARI actori – şi mă refer la Shirley MacLaine („bunica”) şi Kevin Costner („falsul tată”). Dacă o „primă doamnă a anilor ’60” (Apartamentul, Can-can etc.) este poate firesc să fie distribuită mai rar, din pricina vârstei – celălalt (Bodyguard, Dansând cu lupii], se pare că nu şi-a mai revenit după imensul dezastru financiar în care şi-a cheltuit o avere ca producător, regizor şi interpret (Războiul apelor).

Ambii sunt IMPECABILI (chiar şi într-o astfel de producţie). Dar asta nu mai înseamnă come­die… înseamnă TRISTEŢE!

(şi, aoleu, să nu uit: în rolul logodnicei – Jennifer Aniston) ■

Taguri:

Comenteaza