- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Focus pe glob

Printr-o lansare care sfidează orice strategie de marketing, Ford a prezentat publicului la Paris toată gama Ford Focus şi cireaşa de pe tort: modelul ST.

Anunţul al unui model nou loveşte puternic în vânzările generaţiei anterioare. Cel mai adesea, un producător anunţă noua generaţie şi apoi, la o lună, două sau chiar mai puţin dă drumul la comenzi.

Anul acesta, Ford a vrut să fie diferit şi a prezentat publicului noul Focus încă din ianuarie. O mişcare riscantă, motivată poate doar de dorinţa de a familiariza clienţii din piaţa nord-americană cu noile forme. Şi aici apare amănuntul cel mai interesant al noii generaţii. Noul Ford Focus o să fie un produs global. Acelaşi Focus se va vinde şi în Europa şi în SUA. E adevărat că aici se poartă mai mult varianta sedan, dar o să fie, pentru prima oară în existenţa acestui model, aceeaşi maşină. Până nu de mult, din raţiuni legate de gusturi şi de costuri, americanii primeau o maşină diferită de cea europeană. Îi spunea tot Focus, dar era construită cu alte componente şi beneficia de un design specific american. Acum, sub strategia One Ford, producătorul american îşi propune o reducere a costurilor şi producţia simultană în SUA, Germania, Rusia şi China. Vânzările vor debuta însă abia în primăvara lui 2011.

Calitatea asamblării şi a materialelor este o altă promisiune la care se adaugă economia de combustibil şi, bineînţeles, dinamica sa recunoscută. De altfel, vechea generaţie – sau mai curînd actuală – a fost întotdeauna un standard şi eternul rival al mai titratului Golf. Dezvoltat în Europa, Focus va fi disponibil în mai mult de 120 de ţări din lume şi 80% din componentele sale vor fi comune pe toate aceste pieţe. Platforma sa este baza pentru cel puţin 10 alte modele (C-Max, Kuga etc.) care se vor produce în două milioane de exemplare anual până în 2012.

Tot luna aceasta Ford a anunţat şi faptul că dispar din gamă variantele în trei portiere şi coupé-cabrio.

Exteriorul dinamic este completat de un interior modern cu o consolă centrală dedicată şi aplecată către şofer, care oferă acces facil la comenzile principale şi la ecranele cele mai importante. Cea mai importantă inovaţie tehnologică este interfaţa cu şoferul denumită MyFord care oferă o combinaţie de elemente de control prin intermediul unui ecran tactil cu o diagonală de 20 cm.

Focus o să împrumute de la Volvo – până nu de mult deţinut de Ford – câteva dintre tehnologiile de siguranţă. Cel mai controversat este sistemul de prevenire a coliziunilor care au loc în oraşele aglomerate. Sistemul intervine la viteze de sub 30 km/h şi frânează automobilul dacă detectează o coliziune iminentă. Alte sisteme de siguranţă, oferite ca opţionale, vor fi responsabile pentru parcare, menţinerea benzii, recunoaşterea semnelor de circulaţie, supravegherea unghiurilor neacoperite de oglinzi ş.a.

La nivelul dinamicii, inginerii Ford au pus la punct un sistem pentru controlul tracţiunii şi pentru îmbunătăţirea stabilităţii în curbe. Astfel, TVC acţionează ca un diferenţial care balansează constant distribuţia cuplului motor între roţile din faţă pentru a reduce subvirarea şi a îmbunătăţi tracţiunea. La accelerarea în curbe, sistemul aplică o frână imperceptibilă asupra roţii interioare faţă, astfel încât cuplul motor să se transfere către roata exterioară care beneficiază de o tracţiune mai bună. Asta oferă o senzaţie de agilitate şi face ca maşina să acţioneze mai rapid la comenzile şoferului.

Motoarele cu care Ford Focus va fi echipat pentru piaţa europeană includ agregatul pe benzină turbo EcoBoost de 1,6 litri şi noile Duratorq TDCi diesel cu puteri crescute şi o reducere a emisiilor şi consumului.

Puterea noului motor de 1,6 litri este oferită în două variante: 150 şi 180 de cai putere şi ambele versiuni promit un cuplu motor disponibil de la turaţii reduse, asemeni unui motor diesel. Performanţele în varianta cu 180 CP înseamnă un timp de la 0 la 100 km/h de doar 7,9 secunde şi o viteză maximă de 222 km/h.

În varianta diesel, motorul de 1,8 litri dispare din ofertă şi va fi substituit de motoarele de 1,6 şi 2 litri cu puteri cuprinse între 95 CP şi 163 CP.

Varianta sportivă, Focus ST, prezentată în premieră la salonul auto de la Paris, renunţă la motorul gurmand de 2,5 litri şi îl înlocuieşte cu o variantă turbo de 2 litri care va dezvolta 250 CP. Aceasta se va bate fără probleme cu VW Golf GTI sau Renault Mégane RS.

Preţurile noului Focus nu au fost anunţate încă, dar este de aşteptat ca acesta să fie doar un pic mai scump decât varianta actuală, dar şi mult mai dispus la o creştere substanţială de preţ prin echiparea cu opţionale.