- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Gemenii 4×4

Succesul repurtat de automobilele SUV (Sport Utility Vehicle) pe cele mai importante pieţe auto i-a făcut pe majoritatea con­structorilor să ia în calcul lansarea unor automobile proprii care să acopere acest segment foarte profitabil. îngrijoraţi însă din pricina costurilor, fabricanţii îşi împart cheltuielile şi lansează împreună modele ce se deosebesc doar la nivelul detaliilor.

Antara şi Captiva

Lansate încă din 2006, Opel Antara şi Chevrolet Captiva sunt maşini care aparţin ace­luiaşi grup, General Motors. Cele două împart – aşa cum se obişnuieşte adesea în lumea auto – aceeaşi platformă, dar spre deosebire de alte modele, Antara şi Captiva au un design exterior comun diferenţiat doar de câteva detalii.

Pentru Opel, modelul Antara este un urmaş al celebrului Frontera. Deşi acesta nu era o maşină de teren extraordinară, a apărut ca unul dintre primele SUV şi s-a bucurat de un real succes. Producţia sa a fost întreruptă în 2004.

Noul model nu se va produce în Germania şi nici în Anglia, cum a fost cazul lui Frontera, ci în Coreea pe aceeaşi linie cu… Chevrolet Captiva.

Ca dimensiuni, Antara se înscrie în limita superioară a SUV-urilor compacte, măsurând 4,57 m în lungime, 1,85 m lăţime şi 1,70 m înălţime.

Interiorul noului Antara va avea doar cinci locuri faţă de Captiva care dispune de şapte, iar modularitatea este asigurată de bancheta fracţionabilă. Volumul portbagajului măsoară 400 de litri.

Antara este un SUV destinat şoselei şi macadamului. Nu dispune de diferenţial blocabil sau reductor. Distribuţia cuplului faţă/spate se face prin intermediul unui cuplaj electro- hidraulic, aflat în legătură cu sistemele ABS şi ESP. Trenul de rulare este echipat cu suspensie McPherson pe faţă şi mulţiiink pe spate.

Alte dotări standard cuprind: asistare hidraulică la frânare (HBA – Hydraulic Brake Assist), sistem electronic de prevenire activă a răsturnării (ARP – Active Rollover Protection) şi asistare la coborârea pantelor (DCS – Descent Control System). Sistemul DCS permite condu­cerea în siguranţă a modelului Antara pe pante abrupte cu o viteză constantă, selectată prin poziţia pedalei de acceleraţie.

Antara dispune de două motoare pe benzină de 2,4 litri şi 141 CP şi 3,2 litri şi 224 CP şi de un diesel de doi litri şi 150 CP.

Chevrolet Captiva are aceleaşi caracteristici şi motoare ca şi fratele său şi dispune de dotări similare. Dorinţa celor de la Chevrolet este de a-l înscrie într-un segment adresat familiilor şi de aceea poate fi dotat cu un al treilea rând de scaune. Diferenţele exterioare sunt date de câteva detalii precum farurile cu o formă schimbată sau proiectoarele amplasate mai sus. Adevărata schimbare se simte la inte­rior, unde fiecare model beneficiază de design-ul specific mărcii şi de materiale de cali­tate diferită.

Chevrolet Captiva este disponibil spre vânzare la un preţ de pornire de aproximativ 24.000 de euro cu toate taxele incluse. Opel Antara se va lansa în luna martie, iar preţurile vor fi cu aproximativ 6% mai mari decât în cazul fratelui său.

4007 şi C-Crosser

Obişnuiţi deja cu ideea de a colabora cu producători de prestigiu, cei din grupul PSA (Peugeot-Citroen) \/or lansa anul acesta în pre­mieră două SUV-uri realizate în colaborare cu Mitsubishi.

Peugeot 4007 şi Citroen C-Crosser vor fi lansate la Salonul Auto Internaţional de la Geneva care debutează pe 8 martie.

în trecut, colaborarea cu Toyota a dat naştere micuţelor 107, CI şi Yago. Acum, având în vedere experienţa extraordinară a pro­ducătorului japonez pe piaţa maşinilor cu tracţiune integrală, francezii au fost înţelepţi atunci când şi-au ales un astfel de partener.

Automobilele vor fi produse în Japonia de către Mitsubishi la uzina din oraşul Okazaki.

Ambele modele vor deriva din noua gen­eraţie a maşinii de teren Mitsubishi Outlander şi vor dispune de un motor diesel HDi de 2,2 litri cu filtru activ de particule. Acest motor cu injecţie directă common rail, rezultat al partene- riatului cu Ford Group, dezvoltă 156 CP, şi un cuplu de 380 Nm şi este capabil să funcţioneze în proporţie de 30% cu biodiesel. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Tracţiunea poate fi selectată man­ual pentru a transmite forţa către două roţi sau către toate patru, dar sistemul este supraveg­heat şi de computer şi împarte cuplul între punţile faţă şi spate în funcţie de condiţiile de rulare.

Gemenii francezi se deosebesc doar în pri­vinţa detaliilor de design exterior care a fost creat astfel încât să păstreze identitatea fie­cărei mărci. La interior, singurul amănunt care îi diferenţiază este sigla mărcii prezentă pe volan.

Create pentru a satisface nevoile unei familii numeroase, 4007 şi C-Crosser pot găzdui până la 7 per­soane dacă se sacrifică din portba­gajul de 510 litri. Acestuia i se adaugă însă 22 de spaţii de depo­zitare puse la dispoziţia pasagerilor.

La construcţia autovehiculelor s-a pus un accent important pe sigu­ranţă şi au fost luate în calcul mai multe scenarii de impact şi defor­mare, inclusiv cele legate de lovirea unei alte maşini sau a unui pieton. Cele două autovehicule vor fi disponibile în Europa din iulie 2007, dar deocamdată nu a fost anunţat preţul de comercializare.