„Pasagerii pentru cursa Bucureşti – Viena sunt rugaţi să se prezinte la poarta 3! Pasagerii pentru cursa…”. Aşa a început călătoria Lui Oscar către primul hotel din viaţa Lui: cu jucăriile preferate puse în coşul de călătorie, hăinuţe pentru vreme rea şi o îmbrăţişare pe aeroport. L-au condus până la Pet taxi, au citit încă o dată protocolul şi au dat şoferului ultimele instrucţiuni pentru transferul de la aeroport către hotel.
text si foto Ema Cătălin
Pe Max stăpânul lui l-a adus aici pentru un week-end. A trebuit să plece în alt oraş, unde pregătea un eveniment al unui client nou. Iar Effie a venit cu Andreea, care avea câteva zile de filmări la Arad.
Nu, nu e o glumă. Se întâmplă în România şi este primul hotel pentru animale.
Camere private, cu room service şi meniu personalizat. Propriul TV şi ore de masă speciale. Plimbările obişnuite, indiferent de momentul zilei. Aceleaşi obiceiuri şi aceeaşi grijă de acasă.
Locul s-a născut din pasiunea de o viaţă a lui Robert Caraman, care iubeşte animalele de când se ştie, iar de 18 ani are cu acestea şi o relaţie profesională, nu doar emoţională, în calitate de instructor- dresor canin.
Aproape de animale în fiecare zi, exersându-şi cunoştin- tele teoretice cu observaţii directe şi adăugând o listă impresionantă de specializări, a devenit unul dintre cei mai buni comportamentalişti canini din România.
În 2009, a găsit în SUA metodologia cea mai potrivită de training şi a importat-o în România, considerând că trai- ning people to train their dogs este filosofia perfectă pentru a educa un câine, consolidân- du-i, în acelaşi timp, relaţia cu omul.
Apoi i-a venit o idee şi mai îndrăzneaţă – primul pet hotel din România. Un loc unde fiecare animal să aibă camera lui, personalizată, atunci când, din diverse motive, nu se poate afla alături de stăpân, în călătorie.
O idee aproape extravagantă, într-o ţară în care unii oameni continuă să lovească pe stradă animalele fără stăpân.
Pluto Pet Hotel te duce, însă, într-o altă lume: una care pare desprinsă dintr-o poveste cu zâne vesele, fiindcă toată lumea îţi zâmbeşte, indiferent casino online [1] dacă ai două sau patru picioare.
Iar dacă ai patru picioare, codiţă şi urechi, e chiar mai bine, poţi deveni un „obişnuit” al locului. Şi nu-i puţin lucru!
„Câinii şi pisicile sunt, prin excelenţă, animale de rutină. Ne aud bătăile inimii, ne cunosc PH-ul, uneori ştiu că sosim înainte să ajungem acasă. Rutina este confortul lor zilnic, certitudinea de care au nevoie ca să se simtă în siguranţă. Iar schimbările majore şi ieşirea din rutină le pot provoca adevărate traume”, explică Robert Caraman, care, de-a lungul experienţei sale, a cunoscut şi situaţii extreme: „Am văzut inclusiv câini care s-au auto-mutilat din cauza schimbărilor cărora au trebuit să le facă faţă”, spune acesta.
Aşadar, a construit hotelul bazându-se pe un program de stress management, în care schimbarea de mediu să fie cât mai puţin percepută de animal, prin recrearea atmosferei calde, familiare, cu care acesta a fost obişnuit acasă. Cu acelaşi fundal sonor, cu o temperatură similară de interior şi cât mai multe dintre ritualurile zilnice.
O poveste adevărată, pentru prietenii necuvântători pe care îi primim cu totul în viaţa noastră şi care merită să fie trataţi la fel ca oricare membru al familiei.
Oscar. Effie. Max. Sunt primii trei „locatari” ai hotelului pentru animale. Iar Miki, Lady, Poetul şi Suzi sunt patru căţei care merg la… grădiniţa înfiinţată de Robert chiar lângă hotel. „M-am gândit că e mai bine pentru ei să-i lase «părinţii» la noi dimineaţa şi să îi ia seara, când se întorc de la serviciu, decât să stea singuri acasă. Aici au prieteni de joacă, aleargă, socializează cu alţi căţei…”, spune Robert Caraman. „Nu credeţi că-i mai bine?”