can xanax decrease sex drive buy xanax xanax to help you sleep

can you take tramadol from mexico buy tramadol tramadol interstitial cystitis pain

tramadol and smoking tramadol 50 mg i took too many tramadol

tramadol and xanax blue light tramadol 50mg tramadol and fertility

soma samsacı mahallesi muhtarlığı buy soma is it safe to take 700 mg of soma

does tylenol 3 helps with tramadol withdrawal order tramadol tramadol hcl 50 mg for dogs

ambien mixed with cialis buy ambien online ambient white noise machine

order diazepam Murrieta buy valium online valium wechselwirkungen

can i take prednisone and xanax together xanax pill xanax bleeding gums

provigil vs adderall for fatigue buy provigil online herbal provigil

LIFESTYLE

În cădere liberă

November 9th, 2012, com Comenteaza

Când nimeni nu credea  că se poate  mai rău  decât în 2011, piaţa auto  din  România ţine  să demonstreze că se  poate  întoarce la valorile  de vânzări din anii ’90.

Criza  economică prezentă în Europa din 2007 confirmă cele mai pesimiste aprecieri ale economiștilor și,  după o  creștere modestă, aduce o nouă  scădere care afectează puternic industria auto.  La nivelul Uniunii Europene, vorbim  de   o  scădere  de   7,6  procente,  cu căderi  dramatice pentru Italia (20%, aproape 300 mii de unităţi) și Franţa (13,8%, 200 mii de unităţi). În total,  în primele 9 luni  ale anului au fost vândute cu 800 mii mai puţine mașini decât    în  perioada similară din  2011 (sursa: Statisticile  Asociaţiei  Europene a Producătorilor Auto  – ACEA).

În  acest  context,   piaţa   din   România  se găsește  în cea mai dificilă  situaţie din  ultimii ani, cu vânzări cu 12,1% mai mici decât  anul trecut  și cu  o scădere de  31 de  procente în luna   septembrie.  Total   vânzări  49  mii   de automobile, adică 5,2% din piaţa  Uniunii Europene. Ca o apreciere a scăderii, trebuie spus  că, în 2007, în România au fost vândute 312 mii  de  automobile noi  (sursa:  Asociaţia Producătorilor și Importatorilor Auto din România – APIA)!

Motivele  acestei  scăderi ţin de evidentele reduceri de venituri, dar  mai ales de lipsa  de încredere în  viitor.   Cumpărătorii, persoane fizice și juridice,  nu  mai  sunt  dispuși să facă un credit/leasing  pe termen mediu (3-5 ani) de  teamă  că nu  îl vor  putea plăti.  În aceeași măsură, condiţiile de creditare și leasing  s-au înăsprit și firmele nu mai pot accesa la fel de ușor  un leasing  auto.

De cealaltă  parte,  vânzătorii de mașini declară că nu mai au cum  să reducă preţul și că abia își acoperă cheltuielile. Singurul ajutor din  ultimii  ani,  Programul Rabla este  blocat, se pare,  de speculanţii care ţin la preţ. În mod paradoxal pentru un an atât de slab, achiziţia unui tichet  de pe piaţa  liberă  se face cu 1.000 de  lei mai  mult  decât  anul  trecut.  Astfel,  în 2011 se  puteau achiziţiona tichete  cu  1.500-1.800 de  lei.  Anul  acesta  preţul lor  este  de 2.700-2.800 lei. Valoarea nominală a unui tichet este de 3800 lei. Asta înseamnă că, dacă anul trecut  cumpărai trei tichete, făceai o economie   de   1.600  de   euro   la  achiziţia unei mașini   noi.  Anul   acesta   economia  este  de doar  650 de euro.

Din acest punct de vedere, sunt  numeroase plângeri ale celor care deţin  mașini  vechi și care  susţin că pur  și simplu nu  au  acces  la tichete  (care  s-au  epuizat imediat) sau  dau bani ca să poată să-și caseze mașina și să încaseze un tichet.

În acest context  al vânzărilor scăzute, nu sunt   afectaţi  doar   vânzătorii, ci  și  întreaga economie. Încasările doar  din  TVA la vânzarea de automobile pentru anul  2007 se situau undeva la 500 milioane de euro,  iar   la acestea se adăugau impozitele pe salarii și pe profit. Calculul grosier nu ţine cont de activitatea de service sau de asigurări, dar per ansamblu se poate  estima  că vânzările de  automobile, chiar  și cele de  import, aduceau un  plus  de un miliard de euro  la bugetul statului în fiecare an.

O intervenţie a statului pare  din  ce în ce mai  necesară, iar ea trebuie să aducă ordine în programul de stimulare a înnoirii parcului auto,   căpușat și  blocat   de  intermediari,  în taxa de primă înmatriculare (care nu ar mai fi schimbată în fiecare an la cererea  UE dacă  ar taxa pur  și simplu emisiile  de noxe și nu anul de fabricaţie și ar fi copiată din legislaţia altor ţări  precum Franţa)  și pe  piaţa  second hand, unde evaziunea fiscală (neplata TVA) a devenit o regulă și nu o excepţie.

 

„Sandero“ lansat în Europa

 

Lansat    la începutul lunii  octombrie, noul Sandero se bucură de o primire foarte călduroasă din partea presei străine. Francezii sunt mulţumiţi că este un produs evoluat faţă de prima generaţie, iar  britanicii sunt   nerăbdători să-l testeze  pentru prima oară  cu volan  pe partea dreaptă. De  altfel,  știrea  ultimelor zile  a fost aceea că Dacia Sandero, vândută cu 5.995 de lire, este  cea  mai  ieftină  mașină nouă  din  Marea Britanie.

Noul  Sandero se vinde  în România cu preţuri ce încep de la 6.990 de euro și este de această dată  identic  cu modelul Logan, cu excepţia părţii  din  spate.  La acest preţ  se oferă în standard ESP și ABS precum și airbag-uri frontale și laterale, ceea ce înseamnă că acest model  de bază este mai sigur decât oricare altul din generaţia precedentă.

Motoarele cele  mai  interesante din  ofertă sunt  diesel-ul 1.5 dCi de 90 de cai putere, care oferă prestaţii bune  și o economie de excepţie, precum și agregatul turbo  cu  trei  cilindri  pe benzină de doar  0,9 litri și 90 CP. Ambele  folosesc tehnologie de ultimă generaţie și echipează și noul Clio.

Taguri:

Comenteaza