- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Întoarcerea zeiţei: Citroen DS

În căutarea unei noi identităţi, Citroen a relansat numele DS şi prezintă publicului automobile restilizate, dedicate celor care apreciază rafinamentul francez.

Citroen DS (în franceză cele două litere se citesc asemeni cuvântului Deesse – Zeiţă) este un automobil lansat de producătorul francez în 1955. Produsă timp de 20 de ani, Zeiţa a uimit si încântat prin design-ul futurist si inovaţiile tehnologice înglobate (suspensia hidraulică e doar una dintre ele).

Si, cum reînvierea unor nume celebre este la modă (vezi Mini, VW Beetle, Fiat 500),

Citroen a considerat că ar fi de bun augur să readucă în prim-plan DS si toate caracteristici­le care l-au făcut celebru. De această dată, DS nu mai este un singur model ci mai degrabă o siglă sub care se nasc masini memorabile.

Citroen DS3 este un coupe cu două portie­re derivat din modelul C3 care ţinteşte publi­cul tânăr, dispus să plătească în plus pe un habitaclu premium si un exterior sportiv per- sonalizabil. In prezentările de marketing se înfruntă direct cu Mini si îl priveste de sus prin conceptul anti-retro. În realitate, însă, avem de-a face cu două maşini care ţintesc acelaşi public, împart o serie de motoare (o consecinţă a colaborării PSA-BMW), dar au personalităţi complet diferite. Francezii mizează pe dorinţa de a fi altfel şi pe cele 38 de combinaţii de culori posibile între carose­rie şi plafon la care se adaugă o mulţime de modele de jante. Interiorul este foarte atractiv şi de bună calitate, dar nu are caracterul unic al lui Mini şi nici ergonomia germană.

Maşina are un sarm aparte si se bate de la egal la egal cu miticul Mini.

Motoarele disponibile sunt atât diesel cât şi pe benzină şi acoperă atent o plajă de puteri ce începe de la 95 CP şi se termină la 200 CP cu DS3 Racing. Preţurile debutează la 15.500 de euro şi ajung până la 30.000 de euro pentru varianta Racing. Preţuri măricele pentru Citroen, dar corecte pentru DS.

Construit cu grijă, luxos atât la exterior, cât şi la interior, DS4 încântă prin atenţia acorda­tă detaliilor, de la inserţiile de crom şi până la materialele premium din habitaclu – precum scaunele din piele de cea mai bună calitate. Parbrizul panoramic îmbunătăţeşte vizibilita­tea tuturor pasagerilor şi iluminează cabina construită în jurul şoferului.

Combinând designul unui coupe cu func­ţionalitatea unor uşi 2+2, DS4 oferă trei scau­ne individuale în spate, un portbagaj de 370 de litri şi numeroase compartimente de stoca­re inteligente.

Derivat din compacta C4, acest nou DS abordează un stil ceva mai matur decât frate­le mai mic şi îndreaptă cumpărătorii spre o alegere înţeleaptă: o gardă la sol mai înaltă fără a sacrifica aspectul estetic. Rezultatul este titlul de Cea mai frumoasă maşină a anului alea­să de mai mult de 60.000 de persoane din 62 de ţări! Premiul a fost acordat în cadrul cere­moniei oficiale a celei de-a 26-a ediţii a Festivalului Internaţional al Automobilului.

Citroen DS4 va beneficia la lansarea din a doua jumătate a acestui an de cinci motoare Euro 5. Cele două motoare diesel sunt dotate cu filtru de particule şi oferă 110 CP (1,6 litri) şi respectiv 160 CP (2 litri). Cele trei motori­zări pe benzină – Vti 120, THP 155 şi noul THP 200 – sunt dezvoltate în colaborare cu BMW. Noul motor THP 200, bazat pe motorul de 1.6 litri, oferă 200 CP în condiţiile unor emisii de doar 149 g CO2/km. Toate motoare­le sunt disponibile atât cu cutii de viteze manuale, cât şi cu cutii de viteze automate în şase rapoarte.

Interiorul lui C5 este o plăcere pentru simţuri şi rafinamentul său nu poate fi regăsit decât în cazul unor maşini mult mai scumpe.

DS 4 a câştigat titlul de Cea mai frumoasă maşină a anu­lui, fiind votată de mai mult de 60.000 de per­soane din 62 de ţări!

Citroen DS5, ce urmează a fi lansat spre sfârşitul lui 2011, reprezintă o nouă fază a dezvoltării liniei DS. El a fost prezentat publicului larg în avanpremieră la salonul auto de la Shanghai din luna aprilie. Noutatea majoră este aceea că, de această dată, DS-ul nu se mai bazează pe un model deja existent şi se îndepărtează serios de for­mele actualului C5. Dar ceea ce a surprins pe toată lumea a fost faptul că francezii au res­pectat formele iniţiale ale Zeiţei şi, sfidând trendul actual, au lansat un hatchback şi nu o berlină. Or, un astfel de demers s-a soldat cu eşecuri dureroase în ultimii ani atât pentru Renault VelSatis cât şi pentru Seat Toledo.

DS5 este fără îndoială un model inovator ce se potriveşte perfect filosofiei Creative Technologie a mărcii şi se caracterizează prin alegeri curajoase în ceea ce priveşte stilul, arhitectura, senzaţiile şi rafinamentul.

Caroseria îndrăzneaţă este o sculptură aerodinamică şi care atrage în mod natural privirile, iar interiorul este o combinaţie luxoasă de modern şi clasic desăvârşită pen­tru a îmbina plăcerea la volan şi confortul pasagerilor.

DS5 este echipat cu cele mai inovatoare tehnologii Citroen, incluzând un sistem auto­mat de schimbare a intensităţii farurilor în funcţie de trafic. Modelul DS5 va fi primul vehicul Citroen dotat cu tehnologia Hybrid4 diesel, ce oferă performanţe (200 CP şi trac­ţiune integrală) şi senzaţii noi la volan (pute­re electrică în oraş, acceleraţie suplimentară) cu emisii de CO2 de doar 99 g/km.

Plasat în clasa executive compactă, DS5 este o declaraţie de forţă din partea lui Citroen. Succesul său este în strânsă legătură cu cel al fraţilor mai mici. Dacă DS3 şi DS4 se vor dovedi nişte maşini de încredere şi vor avea succes, atunci există şanse ca un cumpă­rător să opteze pentru DS5 în locul unui Mercedes C-Classe sau Audi A4. Altfel, Citroen va intra în istorie cu un nou model superb, dar fără noroc…