- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Întors după 16 ani – Scirocco Noua generaţie

Automobilul sportiv veritabil se întoarce în gama de modele Volkswagen prin prezentarea la Salonul Auto de la Geneva a coupé-ului Scirocco, generaţia a treia. Volkswagen a început să lucreze la prima generaţie a lui Scirocco la începutul anilor ’70, în căutarea unui înlocuitor pentru superbul coupé Karmann Ghia. Acesta fusese proiectat având la bază un design italian şi o tehnologie germană, folosind experienţa Beetle.

Deşi la construcţie a fost folosit acelaşi şasiu ca şi în cazul lui VW Golf, Scirocco folosea aproape în întregime piese regândite pentru un comportament mai sportiv. În plus, design-ul realizat de Giorgetto Giugiaro era mult mai atrăgător decât cel al lui Golf. Maşina a intrat în producţie în 1974 cu motoare având capacităţi cilindrice cuprinse între 1,1 şi 1,6 litri. Deloc impresionant, dar pe vremea aceea Volkswagen încă însemna maşina poporului.

În 1982 a intrat în producţie a doua generaţie, care marca un design schimbat în mare măsură, dar care păstra aceeaşi platformă constructivă. Schimbările cele mai importante vizau un rezervor mai încăpător, un compresor de aer condiţionat mai eficient şi un sistem de frânare îmbunătăţit. Cumpărătorii puteau alege ca opţionale: tapiţerie din piele, geamuri şi oglinzi electrice, aer condiţionat ş.a.

Puterea motorului a crescut constant de-a lungul anilor, de la 74 până la 139 cai putere la începutul anilor ’90. În 1992, VW a încetat producţia acestui model şi l-a înlocuit cu Corrado.

Prima generaţie a modelului Scirocco a fost prezentată publicului cu 34 de ani în urmă, tot la Geneva. Acum Volkswagen sărbătoreşte întoarcerea legendarului său automobil cu două uşi.

În ciuda caracterului declarat şi datorită plafonului alungit, modelul dispune de spaţiu suficient pentru patru adulţi, ceea ce face ca acest automobil sport să poată oferi şi un minim de caracter util. Scirocco este propulsat de o gamă de patru motoare TDI şi TSI cu valori ridicate ale cuplului şi consum redus, care au puteri cuprinse între 90 kW/122 CP şi 147 kW/200 CP. Maşina dispune de numeroase tehnologii inovatoare, precum controlul adaptiv al trenului de rulare.

Coupé-ul este un automobil care trebuie să îmbine sportivitatea cu uzul cotidian şi, păstrând proporţiile, cu accesibilitatea financiară. VW îşi laudă noul model şi susţine că tocmai acestea sunt caracteristicile sale: tehnologii de înaltă clasă care se combină cu costuri reduse de întreţinere, conducerea dinamică ce se combină cu un nivel ridicat de confort şi habitaclul surprinzător de spaţios completat de un design sport fără compromisuri.

Dr. Martin Winterkorn, preşedintele VW, susţine chiar că: „Prin Scirocco vom aduce în show-room tipul de automobil sport la care oamenii visează. Şi, cu toate acestea, va fi un vis pe care un număr extrem de mare de şoferi şi-l vor putea permite – în ciuda tuturor tehnologiilor de top pe care le-am implementat.“

O caracteristică distinctivă a întregului concept îndrăzneţ este design-ul avangardist al modelului sport. Liniile modelului Scirocco prefigurate de conceptul IROC, prezentat în august 2006, au fost transmise aproape fără nici o schimbare automobilului de serie. Acestea includ plafonul lung tipic unui monovolum/coupé, profilul lateral sport, capota motorului şi întreaga parte din spate cu secţiunea foarte largă de la nivelul „umerilor“. Grila radiatorului este singura transformată în întregime faţă de conceptul iniţial.

Cu o lungime de 4,26 m, Scirocco egalează modelul Golf. Totuşi, are o înălţime mai redusă (1,40 m) şi are o lăţime aproape similară cu cea a modelului Passat (1,81 m). Habitaclul spaţios găzduieşte confortabil patru adulţi. Pe lângă spaţiul destinat pasagerilor, Scirocco are o capacitate a portbagajului de 292 l care creşte până la 755 l atunci când sunt rabatate spătarele banchetei.

Scirocco are ca dotări standard programul electronic de stabilitate ESP şi suspensiile sport. Motoarele sunt pe benzină, dar şi diesel de tip TDI şi TSI. Cele trei motoare TSI (injecţie directă de benzină) dezvoltă 122 CP, 160 CP şi 200 CP. Motorul TDI cu tehnologie common rail generează o putere de 140 CP.

Alte dotări de vârf ale modelului Scirocco sunt cutia de viteze cu dublu ambreiaj cu 7 trepte şi un „sistem de control adaptiv al suspensiilor“. În acelaşi timp, o trapă panoramică de mari dimensiuni – ce se extinde de la montanţii A la montanţii B – furnizează lumină din belşug habitaclului. Prin simpla apăsare a unui buton, trapa panoramică transparentă se ridică cu 39 mm. Când soarele luminează prea puternic, poate fi activat parasolarul disponibil. Trapa este la rândul său realizată din sticlă ce reflectă 99% din radiaţiile UV, 97% din razele ultraviolete (căldura) şi 80% din intensitatea luminoasă.

Pachetul de dotări standard cuprinde: jante din aliaj de 17 inch, scaune faţă sport şi volan reglabile pe înălţime, geamuri electrice, climatizare, program electronic de stabilitate, sistemul de asistare la parcare, şase airbaguri, servodirecţie reglabilă în funcţie de viteză şi suspensii sport.

Scirocco va ajunge pe pieţele din Europa spre sfârşitul verii, iar una dintre dorinţele celor de la VW este aceea de a-l propune la un preţ cât mai atractiv.

Principalul concurent pare să fie Volvo C30, care într-o versiune de motorizare cu 125 CP se vinde la un preţ cu TVA de aproximativ 19.000 de euro.


Noua navă amiral de la Nissan

Producătorul japonez Nissan a dezvăluit publicului prezent la Salonul Auto de la New York (21–30 martie) noul model Maxima, gândit pentru a fi vârf de gamă.

Deşi automobilele dedicate segmentului de lux se vând sub emblema Infiniti, japonezii au dorit să ofere cumpărătorilor posibilitatea de a achiziţiona un automobil premium marca Nissan.

Noul model beneficiază de liniile unei limuzine rafinate cu faruri alungite şi stopuri ce funcţionează în baza tehnologiei LED. Interiorul este la rândul său unul luxos şi realizat cu foarte mare atenţie pentru detalii. Materialele folosite au fost testate atât pentru rezistenţă cât şi pentru confortul atingerii. O importanţă deosebită a fost acordată şi iluminării pe timp de zi, creată de instrumentele electroluminiscente.

Maxima promite un caracter sportiv datorat atât suspensiilor reglate pe circuitul de la Nürburgring, în Germania, cât şi motorului V6 de 3,5 litri care dezvoltă 290 CP.

Deocamdată nu se ştie dacă Maxima se va comercializa şi în Europa, dar elementele sale de design se vor regăsi cu siguranţă în următorul Nissan 350Z.