- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Intrare în forţă

Noul Mercedes-Benz GLK a fost lansat oficial în România şi este pregătit să facă faţă cu succes unei ierni auto dificile. GLK este un autovehicul premium, menit să ridice ştafeta în clasa SUV-urilor compacte şi care promite performanţe bune atât pe şosea, cât şi off-road. Mercedes s-a grăbit cât a putut cu acest autovehicul şi l-a adus pe şosele la doar trei ani după ce prindea contur pe planşele desenatorilor. De vină sunt pe de-o parte vremurile dificile şi pe de alta concurenţa celor de la BMW (X3) şi Audi (Q5).

GLK are un design inspirat din clasa GL, cu linii marcante şi forme care aduc putere şi incisivitate. Liniile caracteristice, distinctive domină zona portierelor, între arcele evidenţiate ale roţilor. Formele angulare îi conferă o prezenţă încrezătoare în propriile puteri, impresionantă în ceea ce priveşte dimensiunile exterioare compacte.

Interiorul se află sub semnul luxului, abundând în materiale nobile, precum lemnul Sienna Pine, pielea sau cromul. De asemenea, GLK este echipat cu un sistem de navigaţie care salvează ruta parcursă astfel încât şoferul să poată găsi uşor drumul înapoi. Pentru un plus de confort există un plafon panoramic şi un sistem de climatizare care distribuie separat aerul în trei zone diferite ale habitaclului. Ca dotare standard, înălţimea pernei şi unghiul de înclinare al spătarului se reglează în mod electric. În plus, reglarea oglinzilor laterale şi a coloanei de direcţie este efectuată automat.

Toate versiunile de motorizare pentru noul Mercedes-Benz GLK dispun, în dotarea standard, de transmisie automată 7G-TRONIC şi de tracţiune integrală. Secretul abilităţilor în afara şoselelor constă în programul special activat prin butonul „G“ plasat pe consola centrală. Astfel, cu o singură apăsare de buton se modifică răspunsul acceleraţiei şi se activează modulul off-road al ESP-ului, care permite menţinerea controlului în condiţiile unei alunecări controlate a roţilor. Performanţa superioară este asigurată de o gamă de motorizări puternică disponibilă în variante de 4 sau 6 cilindri.

GLK este disponibil cu două motorizări pe benzină şi una diesel. Motorul pe benzină GLK 280 dezvoltă 231 CP şi are un consum mixt de 10,2 l/100 km. GLK 350 are 272 CP şi un consum mixt de 10,4 l/100 km. Deşi are o greutate de peste două tone, acest model atinge 100 km/h în aproximativ 6,2 secunde.

Diesel-ul în 6 cilindri, GLK 320 CDI, este prevăzut cu tehnologie common rail şi dezvoltă o putere de 224 CP şi un cuplu impresionant de 540 Nm. GLK 320 CDI accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde, dar menţine consumul mixt la 7,9 l/100 km.

Noul sistem de tracţiune integrală 4MATIC transmite cuplul motor punţii faţă în proporţie de 45% şi punţii spate în proporţie de 55%. Această caracteristică şi modul inteligent în care sistemul interacţionează cu ESP-ul, sistemul ASC (sistem antipatinare) şi sistemul electronic de control al tracţiunii 4ETS favorizează manevrarea precisă, fără efort a automobilului, în cele mai diverse condiţii.

Şi, pentru că este imposibil să creezi un automobil care să se comporte bine şi pe şosea şi off-road cu aceleaşi suspensii, sistemul AGILITY CONTROL asigură adaptarea automată a suspensiilor la condiţiile de drum.

Iar pentru ca „meniul“ să fie complet, Mercedes mai pune la dispoziţia cumpărătorilor şi un sistem de comandă şi afişaj opţional denumit COMAND APS. Rotirea sau deplasarea butonului de comandă – plasat la îndemână în faţa cotierei – accesează meniurile sistemului de operare, iar apăsarea acestuia confirmă funcţia selectată. Printre aceste funcţii se numără echipamentul radio şi CD player-ul, DVD player-ul, tunerul TV şi sistemul de navigaţie cu hard-disc.

Iniţiat ca o completare în clasa G – una a performanţelor off-road (G-ul este legendar printre pasionaţi) şi a luxului suprem dacă este să ne gândim la marele GL, GLK promite ceea ce puţini posesori de SUV-uri compacte au: performanţă indiferent de teren şi siguranţa că maşina nu te va lăsa la greu.

Dar totul vine la un preţ, iar GLK este departe de a fi ieftin. Modelele pe benzină debutează la aproximativ 43.500 de euro, iar diesel-ul poate fi cumpărat cu aproximativ 46.000 cu TVA.

foto Mugurel Mărgărit


Audi Q5

Constructorul din Ingolstadt se laudă cu identificarea unei noi nişe de piaţă: Audi Q5 este în viziunea sa de marketing un Performance SUV. Acesta reuneşte dinamica unei limuzine sportive cu un interior versatil şi cu dotări de o mare diversitate pentru petrecerea timpului liber şi activităţilor în familie. Trei motoare puternice şi eficiente, tracţiunea integrală permanentă quattro şi un şasiu agil compun un pachet tehnic superior pentru regim urban şi off-road. Maşina beneficiază şi de transmisie cu şapte trepte şi dublu ambreiaj S tronic precum şi de sistemul de control al dinamicii Audi drive select. Preţul de pornire al unui Q5 este de aproximativ 39.000 de euro cu TVA pentru motorul 2.0 TDI de 170 CP.


X3 nu mai reprezintă nici o noutate pe piaţa din România unde s-a impus cu succes printre cei ce-şi doreau un SUV ceva mai luxos, dar erau deranjaţi de dimensiunile lui X5. Am scris SUV? Trebuia să scriu Premium SAV (Sports Activity Vehicle), pentru că nu îţi cumperi un BMW ca să fii parte din plutonul celor cu SUV-uri.

Cu performanţe decente în off-road şi foarte bune pe şosea, X3 nu este o maşină arătoasă, dar beneficiază de un interior german impecabil şi de „atingerea“ BMW. Preţul de pornire pentru un X3 xDrive20i (150 CP) este de aproape 36.000 de euro cu TVA.


Coproducţie Japonia-Franţa

Alianţa Renault-Nissan a dezvăluit publicului noul motor V6 diesel care va echipa modelele sale de top. Este primul motor de acest fel dezvoltat şi produs de Alianţă şi reprezintă încununarea unei colaborări reciproc avantajoase.

Un V6 de trei litri nu ar fi fost avantajos de dezvoltat pentru nici unul dintre constructori separat. Volumele de vânzări nu ar fi făcut această investiţie rentabilă. Împreună, însă, japonezii şi francezii au redus costurile de dezvoltare până la 180 milioane de euro şi au creat un motor ce poate deservi Renault, Nissan şi Infiniti.

Prezentat în premieră pe Laguna Coupé, motorul V6 dCi îndeplineşte normele de poluare Euro IV şi este compatibil Euro V. În această configuraţie, dezvoltă 235 CP şi asigură o viteză maximă de 242 km/h. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 7,3 secunde. Cuplul maxim de 450 Nm se atinge la doar 1.500 rotaţii pe minut. Consumul mixt este de 7,2 l/100 km, iar emisiile de 192 g/km.