- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

LA ACIBADEM, PE ROMÂNEŞTE

O veste bună pentru pa­cienţii din România: în spi­talele Acibadem se vorbeşte şi în limba noastră. Anna Herkmen şi Semra Selim, de loc din Chişinău, respectiv din Constanţa, vă aşteaptă la departamentul pacienţi in­ternaţionali.

Sigur că nu vă dorim să aveţi nevoie de ele, în sensul că am prefera să fiţi sănătoşi. Dar, dacă totuşi se întâmplă, sunt bune de pus la rană: informaţii, dosare, programări, cazare, traducere etc. Să vedem, însă, ce-ar fi de făcut, concret, dacă doriţi să apelaţi la serviciile Acibadem. Pentru început, un telefon sau un mail: 00902165442971 sau international@asg.com.tr [1]. Vă răspunde Anna, bucuroasă oricând să ajute. Funcţie de pro­blema dumneavoastră, veţi primi toate informaţiile necesare. În principal, însă, e nevoie întot­deauna de un istoric al pacientu­lui, cu analize, fişe de observaţii, ecografii, tomografii şi alte detalii, traduse în engleză şi în format electronic. „Avem un link special unde încărcăm dosarele pacienţilor. După ce dosarul este complet, în două zile sau chiar în aceeaşi zi, funcţie de cât de ocupaţi sunt medicii, pot da un răspuns, cu un plan de tratament, reco­mandări şi costuri”, ne asigură Anna Herkmen.

Acibadem HealthCare Group are pacienţi din toată lumea: Europa, Asia, Canada, Coreea, Japonia. Românii apelează la specialistii de aici în principal pentru probleme oncologice, operaţii laser, fertilizare in vitro, afecţiuni ortopedice, cardiace si neurologice. Cei mai mulţi dintre pacienţi sunt din Bucuresti, Constanţa, Râmnicu Vâlcea si Tulcea.

Dacă pacientul hotărăşte să vină la Istanbul, se fac programări, rezervări la hotel, dacă e tratament ambulatoriu, sau în spital, când e necesară o intervenţie chirurgicală. Acibadem oferă inclusiv o reducere substanţială la biletele de avion şi preţuri foarte bune pentru cazare. La aeroport vă aşteaptă o maşină, din partea casei, cum s-ar zice. Apoi Semra Selim, zâmbitoare şi bucuroasă că-şi ajută compatrioţii. Vă însoţeşte peste tot, intermediază dialogul cu medicii, analizele, trata­mentul, spitalizarea sau cazarea în oraş, după caz. Vă puteţi baza pe ea şi, dacă doriţi să faceţi shopping, în timpul liber, sau să vizitaţi Istanbu- lul. Sigur că asta nu face parte din fişa postului, e pur şi simplu bunătate umană. Sau poate un fel de bonus pentru faptul că Semra este mândră de comportamentul pacienţilor români: „Sunt cei mai civilizaţi, nu întreabă de zece ori acelaşi lucru, foarte liniştiţi, nu fug din spital fără să plătească, nu râdeţi, că se mai întâmplă. Apoi sunt şi bine informaţi, citesc pe in­ternet tot soiul de detalii, înainte de-a ajunge aici”.