Lifestyle Auto
March 1st, 2006, Mugurel Margarit-Enescu

Megane. Evoluţie Debutul primăverii aduce în România Noul Renault Megane, o maşină cu o personalitate puternică ce beneficiază de o plăcută evoluţie estetică.
Modificările aduse modelului Megane se transpun în cele patru caroserii ale gamei: Bicorp, Sedan, Coupe-Cabriolet, Megane Renault Sport – disponibile încă de acum în România – şi Estate, versiune aşteptată să apară ulterior.
Dintre toate, Megane Sedan a totalizat 70% din vânzările gamei şi, de aceea, este de aşteptat ca succesul acestuia să se perpetueze odată cu noua gamă Megane. Gamă ce rămâne referinţa în segment şi îşi conservă atuurileîn ceea ce priveşte comportamentul rutier, plăcerea de a conduce, siguranţa activă şi pasivă (certificată cu 5 stele la testele Euro NCAP).
Designul inovator Megane evoluează şi oferă noului model „o privire mai pătrunzătoare” şi o formă a părţii spate mai modernă. Renault a conceput Noul Megane pentru a fi o referinţă a segmentului său. Cu un aspect al părţii frontale mai rasat, linii accentuate şi robuste, Megane degajă o impresie de forţă şi dinamism, senzaţie întărită de noile proiectoare, calandrul adâncit şi bara de protecţie faţă cu un aerator mai mare. Farurile de ceaţă sunt poziţionate mai în afară, după modelul iniţiat la Megane Renault Sport. Ştergătoarele de parbriz de tip „flat-blade” îmbunătăţesc aerodinamica şi reduc zgomotul la viteze mari.
Partea din spate beneficiază de o nouă bară de protecţie şi, de asemenea, de blocuri optice translucide. în plus, modelul are parte de noi elemente şi culori pentru caroserie.
Interior mai sportiv ca niciodată
Noul Megane propune tapiţerii în culori noi şi ambianţe mult mai rafinate: post de conducere tip „cockpit”, o planşă de bord din materiale plăcute la atingere, frână de mână tip aviaţie şi o grafică elaborată a tabloului de bord.
Inginerii Renault au echipat Megane cu noi funcţii pentru a face viaţa la bord mai simplă şi mai plăcută: sistem de asistenţă la parcarea cu spatele, senzori de ploaie şi lumină, climatizare cu funcţionare optimizată şi filtru de carbon activ.
Maşină de referinţă în siguranţa activă şi pasivă
Megane confirmă expertiza Renault în materie de siguranţă. Dispozitivele de asistenţă la conducere asigură un control perfect al vehiculului, ajutând la menţinerea traiectoriei în situaţii de urgenţă: ABS Bosch de ultimă generaţie cu repartitor electronic al forţei de frânare (EBV), asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU), sistem antipati- naj (ASR), control dinamic al traiectoriei (ESP) şi sistem de supraveghere a presiunii în pneuri. în funcţie de caroserie, Noul Megane primeşte în standard şase airbag-uri şi centuri de siguranţă cu dublă pretensionare şi limitator de efort pentru locurile din faţă. Megane este prima maşină din clasa sa ce a obţinut 5 stele Euro NCAP, iar versiunea Coupe-Cabriolet rămâne în continuare singura maşină de acest tip cu număr maxim de stele.
în România, Noul Megane Sedan dispune de trei motorizări pe benzină (1,4 16v 100 CP; 1,6 16 v 110 CP; 2,0 16v 135 CP) şi trei motorizări turbodiesel common- rail (1,5 dCi 80 CP şi 100 CP; 1,9 dCi 120 CP). Megane Renault Sport beneficiază de un motor de 2,0 16 v Turbo ce dezvoltă 225 CP. Preţul CIP (fără taxe) de intrare în gamă al unui Megane Bicorp 1.4 16v 100 CP este de 10.919 (13.123 euro TTC). Pentru Megane Sedan având aceeaşi motorizare, preţul CIP este de 11.342 euro (13.631 euro TTC).
Un atu în plus de care beneficiază noua gamă Megane este că orice comandă făcută în perioada 1-31 martie beneficiază de o garanţie de patru ani în limita a 100.000 km.
nr. 3 / martie 2006 Tweet