- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Lifestyle Auto

Ford trage linie şi face calcule

Compania Romcar a pre­zentat datele de vânzări ale Ford în anul 2005 şi pla­nurile sale pentru anul în curs. Pe fondul creşterii ge­nerale a pieţei auto, vânzările din România au fost cu 52% peste cele ale anului precedent. Romcar a vândut 7.749 de unităţi, dintre care 5.354 au fost auto­turisme.

Se pare că meritul pentru această creştere ţine de consolidarea reţelei de dealeri şi inaugurarea a 14 noi showroom-uri. Investiţia pentru acestea s-a ridicat la 10 milioane de euro. Un alt factor important a fost şi supli­mentarea perioadei de garanţie cu 12 luni fără limită de kilometri.

în 2006, obiectivul de vânzări prevede un număr de 10.000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 7,5% din piaţa de import. Cifra poate părea extrem de ambiţioasă în condiţiile în care este de aşteptat ca piaţa să crească cu doar 10%. Cu toate acestea, compania a anunţat deja o dublare a vânzărilor pentru luna ianuarie prin comparaţie cu ianuarie 2005.

Tot în 2006 au fost pregătite câteva premiere „apetisante”. Alături de Focus S-Max, Transit sau Galaxy, îşi vor găsi locul şi Focus CC şi mai ales Focus ST.

Acesta din urmă este propulsat de un motor în cinci cilindri cu o capacitate de 2,5 litri împrumutat de la Volvo. Puterea maximă oferită este de 223 CP. Focus Slpoate atinge prima sută de kilometri în 6,5 secunde, iar viteza se apropie de 250 km/h. ■

Kia atacă la Geneva

Aflată în plină relansare, Kia Motors va prezenta la salonul auto de la Geneva trei premiere mondi­ale. Două dintre acestea sunt auto­mobile de serie, în timp ce al treilea este un automobil concept.

cee’d (pronunţat „seed” şi scris cu litere mici) prefigurează viitorul model din clasa compactă pe care K/a îl va produce începând cu decembrie 2006 în prima sa fabrică europeană, la Zilina în Slovacia.

O apariţie interesantă, modelul coreean cu nume ciudat îi va face pe mulţi să-şi dorească un produs de serie măcar pe jumătate la fel de agresiv. Menit să atragă atenţia, cee’d se poate transforma într-un automobil de succes mai ales că nu va mai fi afectat de ta­xele de import. Gregory Guillaume, designer şef la K/a, susţine că şi-a dorit ca cee’d să fie incitant: „Am dorit ca cee’d să fie cât mai frumos, rafinat şi precis posibil executat. Am dorit să prezentăm acest concept ca punctul de plecare al noului ADN Kiaîn design, să subliniem că această maşină este proiectată şi pro­dusă în Europa pentru a îndeplini 100% aşteptările clienţilor europeni.”

Alături de automobilul concept vor sta versiuni noi ale modelelor Carnival şi Sorento.

Mai înalt, mai lat dar mai scurt decât modelul precedent, noul Carnival a fost proiectat special pentru piaţa europeană şi promite clienţilor îmbunătăţirea calităţii materialelor, confortului şi versatilităţii interioare.

Versiunea 2006 a SW-ului Sorento beneficiează de noi motorizări cu perfor­manţe superioare, modificări ale designului exterior precum şi îmbunătăţiri la nivelul confortului, calităţii şi siguranţei. Sorento va putea fi echipat cu o moto­rizare diesel de 170 CP ce livrează cu 21% mai multă putere sau cu un V6 de 3.3 I şi 235 CP. ■

BMW,a cumpără maşina

Automobile Bavaria oferă posi­bilitatea achiziţionării oricărei mărci existente pe piaţă ca avans pentru un automobil nou, marca BMW sau Mini. în ofertă sunt incluse chiar şi autoturisme din producţia autoh­tonă. Sistemul Bay Back a fost implementat de Automobile Bavaria la sfârşitul anului 2003. Astfel, în 2004 s-au comercializat 280 de maşini prin intermediul acestui sistem, în 2005 au fost vândute 333 de maşini, iar pentru 2006 compania estimează că se vor vinde peste 500 de maşini. Maşinile cumpărate de la clienţi sunt verificate, reparate şi recondiţionate în funcţie de problemele avute. După aceea sunt scoase la vânzare şi oferite cu garanţie. Clienţii interesaţi de vânzarea propriilor maşini nu au nevoie de o programare prealabilă, iar evaluarea se face gratuit.

Megane. Evoluţie Debutul primăverii aduce în România Noul Renault Megane, o maşină cu o personalitate puternică ce beneficiază de o plăcută evoluţie estetică.

Modificările aduse modelului Megane se transpun în cele patru caroserii ale gamei: Bicorp, Sedan, Coupe-Cabriolet, Megane Renault Sport – disponibile încă de acum în România – şi Estate, versiune aşteptată să apară ulterior.

Dintre toate, Megane Sedan a totalizat 70% din vânzările gamei şi, de aceea, este de aşteptat ca succesul acestuia să se perpetueze odată cu noua gamă Megane. Gamă ce rămâne referinţa în segment şi îşi conservă atuurileîn ceea ce priveşte comportamentul rutier, plăcerea de a conduce, siguranţa activă şi pasivă (certificată cu 5 stele la testele Euro NCAP).

Exterior restilizat

Designul inovator Megane evoluează şi oferă noului model „o privire mai pătrunzătoare” şi o formă a părţii spate mai modernă. Renault a conceput Noul Megane pentru a fi o referinţă a segmentului său. Cu un aspect al părţii frontale mai rasat, linii accentuate şi robuste, Megane degajă o impresie de forţă şi dinamism, senzaţie întărită de noile proiectoare, calandrul adâncit şi bara de protecţie faţă cu un aerator mai mare. Farurile de ceaţă sunt poziţionate mai în afară, după modelul iniţiat la Megane Renault Sport. Ştergătoarele de par­briz de tip „flat-blade” îmbunătăţesc aerodinamica şi reduc zgomotul la viteze mari.

Partea din spate beneficiază de o nouă bară de protecţie şi, de asemenea, de blocuri optice translucide. în plus, modelul are parte de noi elemente şi culori pentru caroserie.

Interior mai sportiv ca niciodată

Noul Megane propune tapiţerii în culori noi şi ambianţe mult mai rafi­nate: post de conducere tip „cockpit”, o planşă de bord din materiale plăcute la atingere, frână de mână tip aviaţie şi o grafică elaborată a tabloului de bord.

Inginerii Renault au echipat Megane cu noi funcţii pentru a face viaţa la bord mai simplă şi mai plăcută: sistem de asistenţă la parcarea cu spatele, senzori de ploaie şi lumină, climatizare cu funcţionare opti­mizată şi filtru de carbon activ.

Maşină de referinţă în siguranţa activă şi pasivă

Megane confirmă expertiza Renault în materie de siguranţă. Dispozitivele de asistenţă la conducere asigură un control perfect al vehiculului, ajutând la menţinerea traiectoriei în situaţii de urgenţă: ABS Bosch de ultimă generaţie cu repartitor electronic al forţei de frânare (EBV), asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU), sistem antipati- naj (ASR), control dinamic al traiectoriei (ESP) şi sistem de suprave­ghere a presiunii în pneuri. în funcţie de caroserie, Noul Megane primeşte în standard şase airbag-uri şi centuri de siguranţă cu dublă pretensionare şi limitator de efort pentru locurile din faţă. Megane este prima maşină din clasa sa ce a obţinut 5 stele Euro NCAP, iar versiunea Coupe-Cabriolet rămâne în continuare singura maşină de acest tip cu număr maxim de stele.

în România, Noul Megane Sedan dispune de trei moto­rizări pe benzină (1,4 16v 100 CP; 1,6 16 v 110 CP; 2,0 16v 135 CP) şi trei moto­rizări turbodiesel common- rail (1,5 dCi 80 CP şi 100 CP; 1,9 dCi 120 CP). Me­gane Renault Sport benefi­ciază de un motor de 2,0 16 v Turbo ce dezvoltă 225 CP. Preţul CIP (fără taxe) de intrare în gamă al unui Megane Bicorp 1.4 16v 100 CP este de 10.919 (13.123 euro TTC). Pentru Megane Sedan având aceeaşi motori­zare, preţul CIP este de 11.342 euro (13.631 euro TTC).

Un atu în plus de care bene­ficiază noua gamă Megane este că orice comandă făcută în perioada 1-31 mar­tie beneficiază de o garanţie de patru ani în limita a 100.000 km.