Ligia Zaharia: Addvice oferă perspective, stabilitate şi o echipă pe măsură”
March 5th, 2006, Alice-Claudia Gherman Comenteaza TweetZiceţi-i cum doriţi – sfat, viciu, reclamă, publicitate – dar mai bine ziceţi-i Addvice. Adică firma de publicitate Ad dvice, membră a RTC Holding care, deşi a intrat doar de doi ani pe piaţă, se ţine tare, anul trecut înregistrând o cifră de afaceri de 500.000 de euro. Cân d o agenţie de publicitate micuţă începe să se dezvolte şi să capete contur, nu poţi să rămâi indiferent la ea şi să nu doreşti să pătrunzi în bucătăria ei să afli detaliile reţetelor pregătite departe de ochii lumii. Ligia Zaharia, director al Addvice Plus SRL, ne-a dezvăluit un pic din faţa nevăzută a agenţiei şi am biţiile pe care le are echipa Addvice.
-
- Cum a început aventura Addvice şi de când sunteţi în grupul RTC?
- în 2002 m-am angajat la Diverta, ca director de marketing, am funcţionat aşa până spre sfârşitul lui 2003 şi începutul lui 2004. Addvice, juridic vorbind, a luat fiinţă la sfârşitul lui 2003. Era o consecinţă oarecum logică a faptului că prestam şi câte ceva din joburile unei agenţii de publicitate în cadrul departamentului de marketing din Diverta, prin urmare acopeream atât zona de publicitate cât şi pe cea de marketing intern. Atunci Radu Octavian, preşedintele RTC Holding, a propus să înfiinţăm şi o agenţie de advertising, care într-o primă fază să presteze, în principiu, pentru cele 60 de companii din RTC Holding, unele cu mai multe, altele cu mai puţine necesităţi. Aşa s-a înfiinţat Addvice.
- S-a născut spontan, ca orice idee în publicitate. Multe cuvinte cheie, o noapte pierdută cu folos… O alăturare de: viciu, sfat şi advertising, toate într-un singur cuvânt- Addvice. Ulterior, ne-a preocupat forma grafică, am apelat la un outsider, actualmente face parte din departamentul de creaţie al Addvice-ului, se numeşte Cristi Cătălin.
- Nu, atunci eram în faza absolut incipientă cheagului ulterior al Addvice. Nu aveam departament de creaţie, lucram cu outsideri, eram trei oameni – eu, un om pe partea de producţie şi Ema Cătălin pe partea de PR. încet- încet, din 2004, am început să ne închegăm ca agenţie. Mi-am luat un om pe client service, apoi am mai angajat nişte oameni tot la acest departament pentru a face faţă cerinţelor firmelor din holding şi, cărămidă peste cărămidă, am ajuns la ceea ce suntem azi.„Cel mai mare buget a fost cel de la 1 iulie 2005, când RTC a împlinit 15 ani, a însemnat un buget de 200.000 de euro, iar cel mai mic… foarte mic: 100200 de euro pentru broşura de prezentare a Holdingului RTC, o grămadă de sigle şi logo- uri şi cu bani puţini, tarifele sunt realizate preferenţial pentru companiile din holding.”
- Suntem la momentul actual 38 de oameni, este o dezvoltare spectaculoasă, suportul grupului este substanţial în acest sens. Nu vrem să mai mărim echipa, încercăm să defilăm în această formulă.
-Avem şi din afara grupului, astea sunt obiectivele de fapt pe care şi le-a fixat Addvice chiar începând cu 2005 şi ne mândrim deja cu două conturi extra- grup – Grundfos şi Bitdifender Softwin. Nu vrem să ne oprim aici.
- Probabil că vizibilitatea noastră pe piaţa de publicitate este mai mult sau mai puţin palpabilă pentru că unul dintre clienţi şi cel mai important va rămâne Diverta. Sunt firmele din aval care constituie practic suportul retail-erului Diverta. Celelalte 59 de companii, marea majoritate lucrează în domeniul business to business, iar comunicarea se face cu precădere prin intermediul unor cataloage. Nu facem mai mult PR decât advertising propriu- zis. Poate cel mai elocvent element pentru a demonta teoria cum că PR-ul este cea mai proeminentă parte a Addvice ar fi evenimentul de la 1 iulie 2005 (concertul Smokie – n.r.), unde absolut toate aspectele organizatorice, de la închirierea sălii până la regia propriu-zisă a spectacolului, au fost în mâna Addvice-ului. Probabil că reţeta de succes a Addvice-ului în momentul de faţă este: extrem de multă dedicare şi extrem de mult suport din partea lui Radu Octavian.
- Nu. Am oameni în departamentul de creaţie bydefault din agenţii mai mici. Aveam nevoie de oameni, cel puţin pe partea asta creativă, care veneau cu un anumit background profesional rulat oarecum dintr-o agenţie. Nu simţim nevoia să luăm de la alţii. Probabil că orice agenţie are impresia că are ceva unic al ei, şi atunci eu nu vreau să împrumut de la alţii. Addvice-ul, prin legătura aceasta extrem de strânsă cu Holdingul RTC, este, prin natura ei, altfel, este oarecum o agenţie de publicitate atipică.
- Ca şi celelalte agenţii între ele, învăţăm unii de la alţii şi Addvice mai mult decât ele, tocmai pentru că noi suntem la început, nu ne-am luat oameni cu un rulaj profesional în agenţii de notorietate, roata nu o inventăm noi. Cu siguranţă, avem multe de învăţat, dar cel mai important lucru consider că este să ai încredere în tine. Obiectivele noastre sunt conturile extragrup, nu aş vrea să dezvălui deocamdată. Participăm activ la pitch, vrem să credem că avem şanse egale la conturi, care ne vor asigura ulterior o vizibilitate mai mare pe piaţă.
- Sunt foarte mulţumită, mai ales că dezvoltarea Addvice a fost extrem de explozivă, poate tocmai din acest motiv nu am avut o coerenţă foarte clară, ne închegăm! Spectaculos şi îmbucurător este faptul că, chiar şi acum, fiecare departament începe să se organizeze individual, avem cu ce să ne mândrim. Am avut posibilitatea să facem lucruri începute şi finalizate de noi care ulterior s-u dovedit de succes.
- Probabil aş putea să lucrez mai mult la relaţia mea cu subalternii, în sensul de a avea măcar un strop din rigiditatea unui manager. Repet, un strop, nu cred că trebuie mai mult şi nici nu cred că este necesar. Agenţiile de publicitate abundă, prin excelenţă, de flexibilitate şi de o exprimare cu totul şi cu totul liberă. Tiparele şi standardele, teoria apropo de management nu-şi are aplicabilitate foarte mare, dar cred că există totuşi un strop care, cel puţin deocamdată, mie îmi lipseşte. Sunt foarte flexibilă şi foarte apropiată de oameni.
- Perspectivele, stabilitatea şi confortul pe care îl oferă Holdingul RTC, carisma lui Radu Octavian, apartenenţa la un holding extrem de puternic şi, nu în ultimul rând, echipa Addvice ca atare. Ah – şi managerul! Am uitat să spun!
- Pe plan organizatoric, nu mai e nevoie, consider că, deja, ne-am format echipa. O coerenţă mai mare în ceea ce vrem să facem în 2006. Ne dorim să participăm cât mai mult la orice eveniment dedicat sferei advertising-ului. Există tentaţia premiilor pe zona aceasta şi suntem deschişi absolut oricărei posibilităţi care ne-ar da oarecare vizibilitate în această piaţă. Consider că principalul este să participi până la urmă, să participi înseamnă că exişti în acest sector.