- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Live with Chivalry – Chivas Regal readuce la viaţă valorile cavalerismului

Live with Chivalry – noua campanie globală a celui mai prestigios brand de whisky scoţian îşi propune să readucă în actualitate valorile cavalerismului, invitându-ne la o viaţă mai împlinită. Într-o eră plină de individualism şi materialism, Chivas Regal ne propune să trăim cu onoare, loialitate şi galanterie.

Chivas Regal a iniţiat un sondaj la nivel global care arată, mai întâi de toate, că noua campanie de comunicare este bine poziţionată în timp – în vremuri în care adevăratele valori se pierd pe zi ce trece, feedback-ul sondajului demonstrează că prietenia, loialitatea, onoarea şi galanteria sunt valori preţuite pe toate meridianele. 71% dintre persoanele intervievate sunt de acord cu mesajul Chivas Regal, susţinând că ar avea o viaţă mai împlinită dacă toţi oamenii  s-ar ghida după aceste valori. Campania Live with Chivalry reprezintă mai mult decât un simplu act. Ea vorbeşte despre cât de important este să-ţi păstrezi cuvântul dat şi să-ţi susţii propriile convingeri, oferind un exemplu demn de urmat.

Sophie Gallois, Chivas Regal Brand Director, explică: „Rezultatele sondajului arată câteva contraste interesante în ceea ce priveşte cavalerismul în diferite ţări. Dar în ciuda acestor diferenţe, mesajul copleşitor este acela că oamenii doresc să vadă mai mult cavalerism în comportamentul tuturor. Chivas Regal sărbătoreşte un ideal masculin plin de substanţă, clasă şi sofisticare. În ultimă instanţă, sondajul denotă că noua campanie Live with Chivalry reprezintă un mesaj puternic în contextul global actual“.

Lumea traversează o perioadă schimbătoare şi plină de provocări. Imaginea de ansamblu vorbeşte despre incertitudine economică, dar, la nivel individual, lucrurile stau diferit. În final, detaliile mici şi subtile sunt cele care fac diferenţa şi se reflectă în rezultatele mari. O lume globalizată înseamnă a fi mai atent, a empatiza mai mult cu cei din jurul nostru. E firesc să trăieşti gândindu-te mereu la cei de lângă tine. În momentul de faţă, se poate observa reîntoarcerea cavalerismului peste tot în lume. Dar este acest concept învechit în ziua de azi, asemeni cavalerilor în armură strălucitoare ce întruchipau aceste valori? Aparţine cavalerismul unei ere demult apuse? În urma sondajului efectuat pe patru continente, răspunsul este absolut nu.

În Rusia, 77% dintre bărbaţi preţuiesc inteligenţa altui bărbat mai presus de toate. În Franţa, doar 6% din cei intervievaţi consideră că individualismul este important pentru un bărbat, galanteria şi sensibilitatea fiind preţuite mai mult. Bărbaţii britanici susţin că încrederea, onoarea şi inteligenţa sunt valorile definitorii ale masculinităţii, puterea individuală clasându-se pe ultimele locuri ca atribut. Întrebând acelaşi lucru în rândul femeilor, rezultatele sunt izbitor de asemănătoare. Majoritatea femeilor din Franţa (76%) preţuiesc loialitatea mai mult decât orice altă calitate a unui bărbat. 71% dintre femeile din Rusia şi 64% dintre femeile din Grecia caută inteligenţa într-un bărbat, mai presus de toate. În Spania, 64% dintre femeile intervievate cred că onoarea este definitorie pentru persoanele de sex masculin.

Dar cum sunt privite aceste valori pe meridianele noastre? Chivas Regal a stat de vorbă cu mai multe personalităţi şi a aflat cum arată cavalerul modern în România.

Valentina Pelinel ne spune că „a trăi cu onoare, loialitate şi galanterie înseamnă în primul rând a te respecta pe tine însuţi şi a trăi în armonie cu oamenii, cu natura, cu tot ceea ce ne înconjoară. Educaţia are un rol important în formarea acestor calităţi, dar ţine şi de caracterul omului, conjunctura, mediul de familie“.  De la creatoarea de modă Irina Marinescu aflăm că „un cavaler modern este un model masculin de educaţie şi cultură, indiferent de epoca în care se află el. E ceva ce vine din educaţie, intelect, cultură şi conduită, nimic opulent, nimic sclipitor.“ Monica Davidescu conturează mai clar portretul: „Trebuie să aibă simţul dreptăţii, al responsabilităţii şi să-şi susţină propriile convingeri. Trebuie să ştie ce înseamnă să fii bun şi să nu-i pese când cineva îl vede vărsând o lacrimă“.

De cealaltă parte, uşor mai pragmatici, bărbaţii vin să întărească valorile cavalerismului. „Loialitatea cea mai importantă şi mai grea e faţă de tine însuţi. Când poţi să nu-ţi trădezi idealurile de tinereţe, când nu mai dai un principiu pe o maşină rapidă şi un prieten pe un cont, atunci se cheamă că eşti loial. Galanteria adevărată e aceea când n-ai nici un interes să te porţi frumos“, este de părere Lucian Mândruţă.  Vlad Enăchescu crede că „în general, oamenii de calitate rămân loiali familiei, prietenilor, dar şi pasiunilor lor, fie ele de orice natură. Calitatea este mai importantă pentru un adevărat cavaler şi nu cantitatea, eleganţa şi distincţia sunt preferate epatării. Onoarea este o virtute vulnerabilă, pe care o construieşti în timp, foarte greu, şi se poate distruge într-o singură secundă. Un cavaler însă nu îşi distruge onoarea niciodată, chiar dacă trebuie să renunţe la foarte multe plăceri.“

Acestea sunt vremurile în care trăim. Viaţa nu constă în a accelera lucrurile şi a împinge totul la limită, ci, mai degrabă, în a reflecta şi a consolida relaţiile cu ceilalţi. Noul lux nu înseamnă gadgeturi noi, vacanţe exuberante şi petreceri interminabile, ci presupune a dedica timp familiei şi prietenilor, a-i ajuta pe alţii să se ajute pe ei înşişi. Nu înseamnă a impresiona prin strălucire, cât a da o mână de ajutor binelui comun. Cavalerismul face o celebritate din noi toţi.