- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Maşină – substantiv feminin

Este extrem de dificil, dacă nu chiar o prejudecată, de apreciat ce fel de maşină este potrivită unei femei. Sunt femei fericite la volanul unei berline BMW cu 180 CP la fel cum sunt altele încântate de Chevroletul Spark roşu de doar 50 CP.

În topul vânzărilor pentru doamnele care îşi permit acest lucru se găsesc SUV-urile. Şi aici nu vorbim neapărat de maşini foarte mari ci mai ales de SUV-urile compacte. Marke­ting-ul constructorilor le prezintă ca pe nişte maşini de oraş gata să înfrunte orice obstacol citadin şi chiar mai mult. Prezenţa lor în topul preferinţelor este garantată de senzaţia de confort şi siguranţă apreciată de publicul feminin. Informaţia este confirmată de un studiu J.D. Power. Acest studiu aşază pe prima poziţie la vânzări în SUA modelul VW Tiguan, iar România urmează acelaşi trend.

VW este o marcă apreciată în toată lumea şi orice cumpărător se îndreaptă către produsele sale atras de renumele pe care maşini precum Golf şi Passat l-au câştigat în timp. De aceea, alegerea unui Tiguan este naturală pentru oricare dintre noi.

Se pare însă că acest automobil este preferatul doamnelor pentru că îmbină perfect confortul, siguranţa şi dimensiunile compacte.

Nu are sens să vorbim despre motoare. Ajunge să spunem că sunt multe şi bune. Putem vorbi în schimb despre un spaţiu interior generos completat de un portbagaj încăpător de 470 litri şi dotări de lux. Unde mai pui, că maşina se şi parchează singură. Funcţia Park Assist permite deplasarea automată în marşarier într-un spaţiu de parcare paralel cu drumul. Şoferul acţionează doar pedala de acceleraţie, frâna şi ambreiajul; autovehiculul virează în spaţiul măsurat în prealabil şi controlat de senzori. Imediat ce şoferul intervine manual în procesul de virare, funcţia Park Assist este dezactivată. Preţurile pentru Tiguan încep de la 25.000 de euro, iar sistemul de parcare costă aproximativ 500 de euro.

Concurenţa în acest segment este foarte dură şi orice producător care se respectă are în gamă un automobil 4×4. Aşa se face că Tiguan se luptă din greu cu „clasicul“ Toyota RAV 4, cu BMW X3 şi mai nou cu Skoda Yeti.

Cum spuneam şi mai devreme, motoarele sunt mai puţin importante pentru cele mai multe dintre doamne, dar renumele unui constructor primează. Aşa se face că, atunci când vine vorba de maşini de vis, multe vise se opresc la Porsche. Iarăşi, nimic deosebit. Doar că, dacă la un bărbat visul include viteză mare, curse, adrenalină şi supremaţie în trafic, la o şoferiţă acesta se îndreaptă către soare, ochelari, şal în vânt şi o culoare atrăgătoare.

Aşadar, din oferta Porsche recomandăm modelul Boxster. Realizat de inginerii germani cu tehnologiile cele mai performante, modelul decapotabil oferă aproape 300 CP. Dar mai important de atât, este foarte echilibrat şi uşor de condus indiferent de viteză. Are o gardă la sol suficientă cât să nu te lase în prima groapă, se strecoară uşor în trafic şi este uşor de parcat. Preţul este unul pe măsura renumelui, 51.000 de euro.

Pentru doamnele care nu doresc să investească atât într-o maşină de sezon, Renault tocmai a anunţat lansarea modelului coupé-cabrio Wind. Acesta este realizat pe platforma lui Twingo şi are un acoperiş retractabil care transformă maşina în doar 12 secunde.

Pe lângă farmecul său, Wind se recoman­dă ca o maşină practică, fâşneaţă şi dedicată traficului urban. Merită menţionat şi portbagajul său de 270 l ce nu este afectat de poziţia acoperişului. Preţul de lansare este aşteptat să fie undeva pe la 15.000 de euro.

Nu în ultimul rând, doamnelor le vi­ne ca o mă­nu­şă o maşină de dimensiuni mici dedicată ora­şu­lui şi gata să se strecoare cu uşu­rinţă indiferent de trafic şi de atitudinea celor din jur. Tocmai de aceea, Fiat 500 este o alegere foarte atrăgătoare. Micuţa italiancă poate fi cumpărată cu doar 11.500 de euro, dar pentru cine este gata să ofere mai mult se poate configura într-o multitudine de variante (motorizări, dotări) şi culori. Aşa se face că Fiat 500 este un accesoriu de modă care poate fi asortat atât cu îmbrăcămintea cât mai ales cu atitudinea.

În aceeaşi gamă a maşinilor dedicate celor care urmăresc să-şi personalizeze automobilul şi-a făcut loc de curând şi Citroën DS3. Derivat din noul C3, acest automobil se bucură de un plus de calitate interioară şi de o combinaţie de accesorii şi culori care îl fac foarte atră­gător. Emblema DS este felul în care francezii se întorc la maşinile cu care au făcut istorie şi garanţia că acest Citroën este ceva special. Preţurile pentru DS3 încep de la 15.400 de euro în Franţa, dar cu puţin noroc vor fi mai mici la lansarea din România.