- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

O lume Absolut ideală

După 27 de ani, forma sticlei nu mai este personajul principal al comunicării mărcii Absolut. De acum înainte, dialogul dintre consumator şi brand va fi la loc de cinste. Ba mai mult, cei care gustă această licoare magică sunt invitaţi să păşească într-o altă lume. Una fără convenţii şi asupra căreia îşi pot lăsa amprenta. Chris Channing şi Philip Chbeeb vin la evenimentul de la Bucureşti să demonstreze că arta este o modalitate de a visa şi de a crea un alt fel de univers.

Dacă tu, omul de rând, te-ai obişnuit să te gândeşti la un brand foarte cunoscut în lume ca la ceva îndepărtat, care nu face neapărat parte din lumea ta, ei bine, lucrurile s-au schimbat. Cel puţin, aşa stau lucrurile în lumea Absolut. Acum poţi avea un dialog cu marca Absolut, care te îndeamnă să îţi creezi propria lume, plecând de la interpretări personale şi de la dorinţa de a ieşi din tipare. Prin noua campanie In an Absolut World, brandul nu se mulţumeşte doar să inspire, ci îşi ia inspiraţia de la publicul său, pe care îl transformă în „erou“ şi creator, provocându-l să îşi regândească propria perspectivă asupra universului şi experienţelor sale de fiecare zi.

Aceasta nu înseamnă perfecţiune, nu este o lume ideală pe care o construieşte Absolut, ci o lume a fiecăruia dintre vizionari, cărora nu le este teamă să o privească altfel şi să îşi pună întrebări. Vizionarii sunt oamenii obişnuiţi care acceptă provocarea campaniei de a se raporta la experienţele lor cu aceeaşi îndrăzneală şi nonconformism cu care este construită şi identitatea brandului. Acest exerciţiu de recreionare a lumii anunţă o etapă nouă în istoria mărcii, considerată inovatoare şi nonconformistă.

„Campania In an Absolut World doreşte să iniţieze un dialog între brand şi publicul său. Publicul Absolut este unul inteligent, cu umor şi deschis către noutate. Ne dorim foarte mult ca el să considere In an Absolut World o abordare suficient de interesantă şi provocatoare încât să îşi dorească să intre în joc şi să-şi lase propria amprentă asupra lumii, regândind convenţiile şi reconstruind lumea dintr-o perspectivă nouă!“, spune Radu Moldovan, Brand Manager Absolut.

Jean Paul Gaultier, Tom Ford şi Stella McCartney inspiraţi de forma sticlei Absolut

Acesta a fost un pas firesc, depăşind etapa de implicare a brandului în domeniul artei şi culturii şi colaborarea exclusivă cu artişti şi creatori. Încă din 1981, fotografi, muzicieni şi designeri din întreaga lume au contribuit cu propria lor interpretare la construirea unei identităţi a brandului caracterizate prin creativitate şi inovaţie. De la prima pictură în ulei făcută de Andy Warhol în 1985 până astăzi, forma sticlei de Absolut a inspirat peste 400 de artişti şi pe cei mai mari designeri ai lumii precum Jean Paul Gaultier, Tom Ford, Stella McCartney şi Gianni Versace.

Optimismul şi curajul sunt două atribute ale acestei lumi ideale. Într-unul dintre printuri, o mare fabrică emană bule de săpun în loc de fum, fiind total inofensivă. Altul ne arată o fotografie de familie în care bărbatul „însărcinat“ zâmbeşte fericit alături de frumoasa lui soţie. Şi tot în această plăsmuire de vis, pentru a evita aglomeraţia de la bar, un bărbat este purtat pe braţe de către mulţime pentru a ajunge la paharul cu cocktail-ul preferat. Probabil ţi-ai dat deja seama că, aici, totul poate deveni posibil, pentru că viziunile prind viaţă mai întâi în mintea fiecăruia, plecând de la trăirile şi experienţele sale zilnice.

Artă absolută şi nonconformistă

Şi cum altfel dacă nu prin artă ne poate demonstra Absolut că ceea ce ne îndeamnă să visăm şi să creăm este realizabil?! Chris Channing şi Philip Chbeeb sunt doi artişti care vin la Bucureşti cu ocazia acestui eveniment pentru a ne face dovada că poate exista o nouă viziune şi în acest domeniu. Chris Channing este singurul artist european specializat în tablouri vivante care studiază şi recreează versiuni vii ale unor portrete celebre pictate de artişti la fel de celebri. Născut în nordul Angliei, cu studii la Londra şi Paris, el este un artist: actor, mim, regizor de teatru şi designer, care lucrează de peste 25 de ani în industria divertismentului. Special pentru evenimentul de la Bucureşti, Chris Channing va da viaţă la două celebre picturi, Autoportet de  Vincent Van Gogh şi La Gioconda a lui Leonardo da Vinci.

Philip Chbeeb, un fizician pe ringul de dans

Nici dansul nu are limite. Acesta este o formă de exprimare liberă, izvorâtă din pasiune şi nu din convenţii. Cel puţin în viziunea lui Philip Chbeeb! În Capitală, Philip vine să arate propriul stil de Popping, dezvoltat cu multă pasiune şi voinţă. La numai 20 de ani, are în portofoliu colaborări cu numeroase celebrităţi de peste Ocean precum Wade Robson, Fat Joe, Natalie, Paul Wall, Mike Jones, Dave Scott, Shane Sparks, Nigel Lythgoe, Mia Michaels, Mary Murphy şi mulţi alţii. A fost invitat să danseze în videoclipurile unor artişti precum LoveRush UK şi Cobra Starship şi a reuşit să creeze o atmosferă incendiară pe scena faimoasei emisiuni de televiziune So You Think You Can Dance difuzată de postul de televiziune Fox, unde a fost apreciat pentru originalitate, tehnică şi muzicalitate. Vorbind despre cum a creat stilul său unic de dans, Phillip povesteşte că, în copilărie, practica foarte multe sporturi, precum ping pong, Rubik cube, yo-yo, skateboarding şi încerca să îşi dezvolte aptitudini în domenii foarte diverse. În prezent, Phillip urmează cursurile Universităţii Loyola Marymount din Los Angeles, California, unde studiază ingineria şi fizica.

Esenţa cocktail-ului perfect este vodca perfectă

Pentru că de la un astfel de eveniment nu puteau lipsi cocktail-urile, ei bine, acestea vor fi preparate prin tehnica mixologiei moleculare de către un renumit barman german, Ron de Preter. În esenţă, mixologia moleculară constă în aplicarea unor metode ştiinţifice în crearea acestor băuturi.

Astfel, consumatorii vor avea parte de o experienţă nouă, graţie unei abordări originale a băuturilor. Acestea sunt reinventate şi reconstruite  prin descompunerea în straturi a aromelor şi prin intensificarea acestora.

Cocktail-uri solide şi coktail-uri în formă de picături lichide ce explodează în gură eliberând o aromă surprinzătoare preparate după reţetele lui Ron de Preter special pentru evenimentul In an Absolut World sunt dovada că esenţa cocktail-ului perfect este vodka perfectă.

În ultimii ani, răsfăţul a devenit unul dintre trendurile majore în dezvoltarea artei culinare. Pornind de aici, unii dintre cei mai inovatori bucătari au încercat să descopere noi ingrediente, până atunci neutilizate în gastronomie, şi au reuşit să găsească ceva cu totul nou şi surprinzător, bazat pe o experienţă deosebită de gust.

Acesta a fost punctul de plecare al unei discipline culinare noi.