does valium give you diarrhea buy cheap valium valium and apple juice

tramadol y diabetes tramadol 100mg can you mix zoloft with tramadol

blender bake ambient occlusion 2.5 ambien no prescription ambien 40 mg

what is the max dose for ambien buy ambien ambien blog side effects

buy zolpidem Pomona buy ambien amitriptyline hcl and ambien

shokugeki no soma 12 page 7 generic soma fischer soma rc4 race 120 ski boots

will 3 50mg tramadol get me high buy tramadol online no prescription is tramadol used for withdrawal from opiate

how much does valium cost on the street diazepam 5mg valium halcion dental work

aprovados soma ufmg 2012 order soma online which is better nexium or somac

xanax how soon does it take effect xanax depression buy alprazolam Hartford

ZOOM

O zi senină începe cu un somn bun!

July 20th, 2009, com Un comentariu

Spune-mi cum ai dormit astă noapte şi-ţi voi spune cum te vei simţi astăzi! Este un adevăr cât se poate de real. Dacă nu dormi bine noaptea şi nu ţi-ai făcut numărul de ore de somn în întregime, ziua eşti agitat, iritat, neatent, somnolent şi obosit. Total neproductiv! Toţi avem nevoie de somn, de la noi-născuţi la oamenii în vârstă. Absenţa somnului o perioadă îndelungată duce la moarte. Nimeni nu poate fi privat de această necesitate absolut primară.

Când suntem bebeluşi avem nevoie de somn mai mult – circa 16 ore, pe măsură ce devenim adulţi, ne sunt suficiente opt ore de dormit. Unii indivizi au nevoie chiar de mai puţin, două-trei ore pe noapte. Problema nu este doar cantitatea, ci mai ales calitatea somnului. Fiindcă în timpul somnului întregul organism merge la „ralanti“, digerarea alimentelor se face mai încet, temperatura corpului scade cu jumătate de grad Celsius.

Există două faze de somn. Faza REM (Rapid Eye Movement – mişcarea rapidă a ochilor sub pleoapele închise, i se mai spune şi somn paradoxal) şi faza non-REM. Faza REM durează între 15 şi 20 de minute per toată noaptea şi el apare în reprize de trei-cinci minute, fiind urmat de faza de somn non-REM (somn profund) care ţine între 60 şi 90 de minute, după care se reintră în faza de REM. Pe tot parcursul nopţii ne mişcăm automat corpul de cam 40 de ori, din şase în şase minute. În perioada de somn profund se reface organismul din punct de vedere fizic, e un somn reparator celular, iar somnul REM este un somn reparator psihic. De obicei somnul REM se lasă cu vise, despre care nu ne amintim decât dacă ne-am trezit imediat după această fază de somn sau chiar în timpul fazei respective. Somnul REM şi cel non-REM sunt interconectate, sunt de maximă importanţă.

Melatonina, somniferul natural

Este foarte important să visăm noaptea. Deşi sunt multe controverse pe tema viselor, se pare că ele au rolul de a reface evenimente trecute preluând informaţii parţiale din realitate. Visele reprezintă şi o cale de refulare a unor dorinţe şi aspiraţii din perioada de veghe. Melatonina, un hormon natural produs de epifiză, ajută foarte mult la îmbunătăţirea somnului asigurându-i profunzime şi eficienţă. Ea poate fi considerată un somnifer natural (melatonina este preluată în natură din cacao), mult mai bun decât barbituricele la care recurg multe dintre persoanele care nu se pot odihni noaptea. De obicei somnul fără vise este generat de administrarea de barbiturice, acestea distrug, chiar desfiinţează somnul REM, ceea ce nu este recomandat pentru sănătatea mintală a omului. De asemenea, prezenţa unor vise-coşmar şi repetarea acestora într-un interval mai mare de o săptămână este un semn că vom intra sau chiar suferim deja de depresie, stări anxioase, iar acest lucru trebuie să ne determine să ne adresăm unui psiholog ori psihiatru. Pentru a beneficia de un somn bun, evitaţi: cafeaua, băuturile alcoolice, energizantele şi fumatul. De asemenea, evitaţi să duceţi o viaţă mult prea activă (cu prelungirea muncii mult peste miezul nopţii) fiindcă această stare de lucruri poate duce la tulburări de somn. Soluţia pentru a evita insomniile este impunerea unui ritm de viaţă cât mai ordonat şi a unor activităţi cât mai relaxante înainte de culcare, de pildă citiţi o carte, ascultaţi muzică relaxantă, nu uitaţi să consumaţi seara doar alimente uşoare şi, mai ales, asiguraţi-vă că aveţi un pat nici prea moale, nici prea tare.

Câteva ceaiuri care vă pot ajuta să adormiţi mai uşor:

Rădăcina de valeriană (Valeriana officinalis): calmează sistemul nervos central, contribuie la diminuarea anxietăţii şi la asigurarea unui somn odihnitor.

Ciuboţica cucului (Primula officinalis): faceţi-vă o infuzie din 15 g de flori la un pahar de apă clocotită. Se ia câte o lingură, de ­trei-patru ori pe zi, cu 30 de minute

înainte de culcare.

Hamei (Humulus lupus): infuzie dintr-o lingură de conuri de hamei la 200 ml de apă clocotită. Se bea seara, înainte de culcare.

Taguri:

Comenteaza