- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Peţitoare de corporatişti

Corporatişti, oameni de afaceri sau cu profesii liberale. Cam workaholici, focusaţi doar pe carieră. Cel puţin până pe la vreo 30 şi ceva de ani. Când ideea de single devine povară. Şi e vremea de aşezat în familii. Din „chemare” proprie sau doar preluând un model social. Şi-atunci vine partea cu „n-am timp, unde, cum… ”. Căreia îi răspunde un fel de peţitoare foarte modernă. Cu un business de sentimente: „Umbrella for Two”, primul serviciu de „matchmaking“ din România.

Un business de sentimente

Client sau ziarist, aceasta-i întrebarea?! Cum să mă prezint la Umbrella for Two? Sigur că ar ieși un insider frumos dacă aș intra, pe bune, în procesul tehnologic de căutare a unui partener. Dar nu am 250 de euro în buzunar, pentru pachetul de pornire. Și nici cu stabilitatea emoțională nu stau pe roze, așa că numai un bărbat în plus mi-ar mai lipsi. Hai să fiu ziarist, e mai ieftin și mai… fără fluturi în stomac. Dar cu nămeți, băltoace, gheață la mal, pe trotuar, vreau să zic. Merg cu încetinitorul, așa că nu ajung la ora stabilită. Nu mă ceartă nimeni, e un mediu prea zen pentru asta. Prea feng-shui. Lumânări, bonsai, plante în ghivece de lemn, cărți, fotolii și canapea de piele. Un spațiu primitor, pe strada Alexandru Philippide, numărul 5. La un ceai și un pahar cu apă, Oana Totora, managing partner, îmi povestește cum a început head and heart hunting: „Am lucrat câțiva ani în zona corporate, unde, știți, nu se prioritizează viața personală. Aveam mulți colegi single, deși erau oameni faini. Doar că nu aveau timp, nu știau unde să caute, cum să abordeze problema. La departamentul financiar, de pildă, se muncea uneori non-stop, câteva zile. Cui să-i mai ardă de căutat relații, în asemenea condiții? Apoi, aveam și o prietenă single, la toate întâlnirile mă întreba unde să-și găsească un bărbat. Cinci ani am trăit cu frământarea ei, așa că am realizat că e chiar o problemă. Și, la o întâlnire între fete, am hotărât să facem un serviciu la care eu aș apela. Am zis să pornim de la ceea ce știm noi să facem, respectiv recrutare de personal, pe o categorie pe care o cunoaștem”.

După șase luni de studiu a pieței de dating, Umbrella for Two s-a lansat, oficial, în februarie 2010. Și au început să curgă clienții, peste 200, până în prezent. Business-ul cu sentimente a fost deschis de o doamnă, 34 de ani, antreprenoare. Fire activă, amatoare de sporturi extreme, cântă și la pian, sociabilă… Doar că s-a concentrat pe carieră și a tot amânat relațiile. Când a realizat că ar fi cazul, nu prea știa cum se mai face. Și de vreme ce există specialiști pentru asta, a apelat la ei. E mult mai simplu să te duci direct la întâlnire și persoana cu pricina să fie, deja, verificată. Practic, doar chimia e lăsată la voia întâmplării, toate celelalte compatibilități sunt bine analizate.

Ultimul client, din zona corporate, parte logistică, divorțat, peste 30 de ani, a venit chitit că el vrea familie și copil. Doamna să fie feminină, caldă, tradiționalistă, în nici un caz dependentă de el, să se agațe, ca o liană, că a mai avut una așa, de l-a sufocat. El e pasionat de fotografie, bine ar fi să înțeleagă și asta. La prima întâlnire, n-a fost chimie, n-a ieșit nimic. Pe a doua a plăcut-o din start, era și preocupată de fotografie, ca să vezi, așa că dosarul a fost închis.

Clienți dificili? Sigur că da! Un avocat, peste 40 de ani, tipul dominant, lider în relație. Problema era că schimba foarte des profilul dorit. În cele din urmă, a vrut o femeie care să-l urmeze, dar fără să se agațe de el. I-a căzut cu tronc o doamnă din zona resurse umane, foarte maleabilă, înțelegătoare, ­relaxată, jucăușă.

Chiar dacă se ferește de generalizări, din motive evidente, Oana Totora acceptă, totuși, un fel de portret robot al clientului său: „În zona relațiilor, pe segmentul nostru, se vede clar o modificare a obiceiurilor și a motivațiilor. Modelul romantic este ușor depășit, clienții știu ce vor să li se livreze. Poate e și un fel de amprentă profesională, sunt oameni care văd tot timpul contracte, clauze, termene… Bărbații își doresc femei cu studii superioare, cu un anume nivel de educație, cu stil, feminine, chiar dacă au poziții de putere. Sunt interesați să aibă mai degrabă pasiuni decât profesii comune. Avocații, de pildă, nu vor avocați, că n-au chef să vorbească și acasă despre spețe. O condiție foarte des întâlnită se referă la înțelegerea și acceptarea programului de lucru prelungit. Femeile, în schimb, încep cu nevoile emoționale. Așteaptă o realizare în plan social și înclină spre varianta clasică, unde bărbatul are rol de susținere, nu neapărat materială”. Spre deosebire de o agenție matrimonială, Umbrella for Two pune accent pe selecția și potrivirea clienților, garantează un număr minim de profile compatibile recomandate și apelează la head and heart hunting – căutarea activă de persoane compatibile, în afara bazei de date.

Acestea fiind zise, hai să presupunem că aș fi client, doar așa, în scop documentar, să vedem ce mi se întâmplă. Păi, e clar, consultanții de matchmaking mă vor scana, cap-coadă, sub diverse aspecte: fizic, rațional, spiritual. De la înălțime și greutate, până la pasiuni, valori sau credințe. Asta se numește cunoașterea clientului, în vederea înscrierii în proces. Cu test de personalitate, profil de înscriere, inclusiv o discuție filmată. Apoi se identifică un profil potrivit pentru mine și, dacă zic da, mi se face lipeala, scuzați de expresie. Agenția se ocupă de organizarea întâlnirii, restaurant, meniu, fel și fel de detalii. În caz de văzut-plăcut, facem schimb de date de contact și putem rămâne pe cont propriu. Dacă nu, continuăm căutările, timp de un an, durata activă a unui serviciu, indiferent de pachetul selectat.

Serviciile Umbrella for Two sunt împărțite în patru pachete (Bronze, Silver, Gold și Platinum) , cu prețuri între 250 și 800 de euro, fără TVA. Pentru primele două servicii, consilierii agenției selectează și recomandă profiluri de potențiali parteneri numai din interiorul bazei de date.

 

Aşa, ca fapt divers…

 

 

Portret de client, la tinereţe

Andrei are 35 de ani şi este antreprenor. Şi-a dorit foarte mult să fie propriul său angajat şi munca de 13-14 ore pe zi nu l-a speriat niciodată. Este ambiţios şi mai are încă obiective de atins. Îşi încarcă bateriile din natură, alpinismul este unul dintre sporturile prefe­rate. Se antrenează într-o sală din Bucureşti şi, de fiecare dată când are timp, escaladează munţii adevăraţi sau schiază, iarna. De două ori pe an, cel puţin, îşi face timp pentru vacanţe în locuri îndepărtate. Anul trecut a trăit două săptămâni împreună cu incaşii din Perú, pentru a le înţelege filosofia de viaţă.

Malaezia l-a impresionat prin frumuseţea locurilor şi prin simplitatea oamenilor. Doar timpul îi lipseşte pentru câte planuri şi idei îndrăzneţe are. Debordează de energie. Prietenii sunt vechi, aceiaşi dintotdeauna. A avut câteva relaţii de lungă durată, care, dintr-un motiv sau altul, nu s-au finalizat cu nuntă, ca-n filmele americane. Îşi doreşte lângă el o persoană alături de care să descopere oameni şi locuri noi. Aşa că s-a hotărât să apeleze la „Umbrella for Two”.