taking ambien after rolling buy ambien buy ambien Bridgeport

switching from xanax to ambien buy ambien buy ambien Miramar

accros au tramadol buy tramadol simultaneous estimation of dicyclomine and tramadol

taking valium for flying buy valium online how long does valium last in urine

generic ambien usa buy zolpidem ambien withdrawal symptoms nausea

ambien vs xanax for sleeping ambien sleep ambient display moto x 2014

naproxen valium interaction buy valium online can valium help with insomnia

tramadol hydrochloride 50 mg dogs buy tramadol online no prescription tramadol long 100mg

zolpidem Colorado Springs buy ambien can long term use of ambien cause depression

sevrage valium alcool buy valium online valium 5mg what does it do

CULTURA MASS-MEDIA

Radu Coşarcă: „Prezentatorii de ştiri au ajuns să facă divertisment”

December 10th, 2007, com Comenteaza

După trei ani de absenţă, Radu Coşarcă a revenit pe micile ecrane. De această dată, la Kanal D, unde ne propune o nouă emisiune – La scenă deschisă. Noua emisiune moderată de Radu Coşarcă nu caută atât să ofere răspunsuri la întrebări, cât mai ales îşi propune să ofere analize aprofundate ale cauzelor precum şi soluţiile celor mai importante pro­bleme cu care se confruntă naţiunea. La fiecare ediţie, Radu Coşarcă invită persoane reprezentative şi autorizate spre a dezbate o anumită problemă arzătoare a momentului, prezintă cazuistici similare din expe­rienţa noastră sau a altor ţări, explică soluţiile adoptate de către alţii.

  • La scenă deschisă este o emi­siune care îşi trage seva din actuali­tate şi este, deci, deschisă oricărui subiect şi oricărei teme. Irina Radu, directorul de producţie, a avut ideea, curajul, viziunea şi perseverenţa de a-mi propune un gen neabordat încă la Kanal D. Proiectul s-a născut din discuţiile noastre şi considerăm că este încă în lucru.

  • Daţi-ne câteva amănunte despre echipa cu care lucraţi!

  • Echipa nu e mare: producătorul Luminiţa Dona (cu experienţă bună în domeniu – Realitatea TV, Naţional TV, N 24) coordonează un documen­tarist şi câteva echipe de filmare. Colaborăm strâns cu redacţia de ştiri.

  • Aţi simţit lipsa micului ecran cât timp aţi stat departe de tv?

  • După 17 ani de televiziune nu ai cum să nu-i simţi lipsa. La început urmăream evenimentele majore ca şi cum aş fi fost în mijlocul lor. Nu îmi venea să cred că nu trebuie să fac un sumar sau un concept de aborda­re a unui eveniment şi, mai ales, că nu participam la un maraton în direct, aşa cum a fost în 11 septem­brie 2001, când am intrat în studio pentru zece minute şi am stat in live timp de cinci ore!

  • Acum, când v-aţi întors în viaţa mass-media, cum o simţiţi, e ea mult diferită de momentul în care aţi decis să vă retrageţi? Mă refer în special la televiziuni.

  • După o pauza de trei ani, v-aţi întors la televiziune, care e miza acestei reveniri?
  • Miza: a propune publicului o emisiune în care se dezbat subiecte importante într-o manieră intere­santă. în România se întâmplă, de regulă, invers: se dezbat subiecte interesante cu aerul că ar fi impor­tante (moartea Elodiei, o naştere în familia Columbeanu).

  • De ce Kanal D şi nu altă televi­ziune?

  • S-a nimerit să fie cea mai ten­tantă ofertă: am putut începe ime­diat, am întâlnit câţiva amici buni profesionişti, iar un post aflat în expansiune este un loc eferves­cent.

  • Din ce cauză aţi absentat atât de mult din peisajul mediatic românesc?

  • Am fost dezamăgit de degrada­rea ştirilor în televiziunile generaliste sub presiunile comerciale şi cu bine­cuvântarea unor şefi care nu au mân­dria de fi o voce importantă în socie­tatea românească. Am condus afa­ceri în domeniul presei, dar nu numai.

  • Care vă sunt planurile acum la Kanal D?

  • Nu am planuri, am o emisiune de făcut. Sunt încă în faza definirii şi înţelegerii publicului specific Kanal D.

  • Povestiţi-ne puţin din bucătăria emisiunii pe care o faceţi – La scenă deschisă. Cine a avut ideea acestei emisiuni, al cui e proiectul? Cum s-a născut el?

Radu Coşarcă a intrat în televiziune în 1990, iar până în 2004 a lucrat pentru TVR, Tele 7, Naţional TV şi Antena 1. Radu Coşarcă, în vârstă de 44 de ani, revine pe sticlă, după o absenţă de trei ani, timp în care a stat departe de lumea presei şi s-a ocupat de afacerile proprii.

  • Sunt mai clare tendinţele care mijeau încă de acum trei ani: creşterea concurenţei, segmentarea pieţei, apariţia canalelor de nişă, degrada­rea emisiunilor de ştiri la posturile genera­liste, scăderea rolului TVR, creşterea importanţei CNA şi păcălirea telespectato­rilor cu mijloace subtile de pseudo-jurna- lism.

  • Care sunt, în opinia dv., principalele greşeli ale jurnaliştilor de televiziune actuali?

  • Cea mai gravă este plasarea prezen­tatorilor de ştiri de la posturile generaliste în zona divertismentului: îi putem admira râzând, cântând şi dansând în felurite emisiuni de „deconectare”, dându-se cu ATV-ul sau jucând în farse şi prefăcându-se că nu ştiu nimic despre montarea acelui mic spectacol. Se petre­ce o decredibilizare a lor. Nicăieri în lumea civilizată şi cu tradiţie în produce­rea ştirilor de calitate nu se întâmplă aşa ceva. De ce oare? Prietenii ştiu de ce.

  • Cum s-a schimbat viaţa dv. în tot acest timp cât aţi lipsit de pe micile ecrane?

  • Am învăţat să privesc detaşat eveni­mentele care cad în derizoriu peste câte­va zile, am învăţat că există şi alte valori, am aflat că există o lume a oamenilor puternici şi cu adevărat importanţi, o lume care este mediatizată doar atât cât e necesar pentru că are lucruri mai bune de făcut.

Taguri:

Comenteaza