- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Raging Bull

Producătorul maşinilor scandaloase, grupul italian fără limite, fabrica maşinilor din iad, „Lamborghini”, visul oricărui adolescent, se întoarce! Vă prezint „Aventador”!

Întotdeauna când vorbim despre supercar-uri punem accent pe istoria lor, pe anii de prezenţă în sporturile cu motor si pe deceniile de rafinament care contribuie la o masină de succes. Aproape întotdeauna… pen­tru că lui Lamborghini pur si simplu nu-i pasă.

Ferruccio Lamborghini se ocupa cu pro­ducţia de tractoare la începutul anilor ’60. Era un om cu bani si îsi permitea să conducă un Ferrari. Dar Ferrari, pe vremea aceea, nu era în nici un caz o masină lipsită de probleme. Si pentru că erau oarecum vecini, Ferruccio s-a dus la Enzo Ferrari să i se plângă de proble­mele cu ambreiajul pe care le avea la Ferrari-ul său. De aici se înfiripă legenda. Aparent, Enzo, care era plin de el, ca orice italian si pilot de curse, l-a trimis la plimbare cu tractoarele sale cu tot. Iar Ferruccio, care era si el la fel de ita­lian, si-a jurat că o să-l învingă pe Enzo la pro­priul său joc si că o să facă o masină mult mai bună decât cele produse cu sigla căluţului.

Asa că, în 1963, „renumitul producător de tractoare” se transformă în producător de masini. De-a lungul anilor lansează numeroa­se modele care îmbină forţa brută cu imaginea extremă. Unul dintre cele mai renumite este Countach care arată ca desprins din filmele cu extraterestri si la care au visat generaţii întregi în anii ’80.

În 1998, Audi cumpără compania si era modernă începe cu Murcielago si continuă cu Gallardo, iar vânzările cresc exponenţial de la an la an. În 2007 apare si Reventon, dar cu o eti­chetă de preţ de un milion de euro, fiind greu să-l numim model de serie.

Asa că, Aventador LP 700-4 este primul automobil de serie nou în aproape 10 ani. Si cum Ferrari este încă prezent si rivalitatea se transmite la italieni din generaţie în generaţie, noul model vrea să steargă pe jos cu orice con­curenţă.

Pachetul tehnologic este absolut unic. El se bazează pe o structură monococă inovatoare realizată din fibră de carbon, care combină o greutate redusă cu cele mai înalte niveluri de rigiditate şi siguranţă. Noul motor oferă o plajă foarte largă de turaţii, dar si un cuplu motor uimitor la turaţii reduse. Senzaţiile extreme sunt garantate de cifrele acceleraţiei de la 0 la 100 km/h în doar 2.9 secunde, care lasă în urmă un Ferrari 599 GTO cu al său 3,3 secunde. Şi totuşi, consumul de carburant şi emisiile de CO2 sunt, în opinia italienilor, reduse cu aproximativ 20 la sută, comparativ cu predecesorul său, în ciuda creşterii puterii (+8%).

1.575 de kilograme de maşină sunt împinse de un motor V12 de 6,5 litri (4.750 lei impozit pe an) care dezvoltă 700 cai putere pentru a ajunge la o viteză maximă de 350 km/h.

Transmisia robotizată ISR cu sapte trepte garantează cel mai rapid schimb (doar 50 de milisecunde), în timp ce şasiul uşor, suspensia si direcţia oferă o precizie absolută în abor­darea drumurilor virajate. Interiorul expresiv oferă caracteristici high-tech, de la postul de pilotajcu ecran TFT si până la selecţia modu­lui de comportament al masinii.

De la prima vedere, noul Aventador este fără îndoială un Lamborghini îmbrăcat de design-ul caracteristic şi distinctiv: proporţiile puternice, linii exacte si suprafeţele precise, musculatura întinsă în fiecare dintre detaliile sale. Aventador este o lucrare de artă avangar­distă, o sculptură incredibil de dinamică de la botul tăios la acoperişul extrem de jos si până la difuzorul spate. Fiecare linie are o funcţie clară, fiecare formă este dictată de nevoia sa de viteză, iar aspectul general este absolut specta­culos şi îţi taie răsuflarea. Asa cum era de asteptat, usile se deschid pe verticală.

Interiorul spaţios combină exclusivitatea materialelor premium şi măiestria italiană cu tehnologia de ultimă oră. Butonul de pornire este ascuns de un capac rosu si plasat pe tune­lul central. Interiorul este dominat de un tablou de bord de ultimă generaţie – ca într-un avion modern, instrumentele sunt prezentate pe un ecran TFT-LCD folosind concepte inova­toare de afişare. Un al doilea ecran, de dimen­siuni generoase, este dedicat sistemului multi­media si navigaţiei.

Totul conduce spre dorinţa de a realiza un interior la fel de nonconformist ca si exteriorul, dar totusi cât se poate de practic si de facil în utilizare. De altfel, Audi si grupul VW nu au domolit nebunia taurului italian ci doar au permis cumpărătorilor să strunească dezlăn­ţuirea de putere. Iar la 255 mii de euro, cât plă- testi pe un exemplar, este normal să-ţi doresti să-i arăţi cine este seful.

La noi în redacţie, toată lumea are un Lamborghini Aventador croit pentru nevoile sale. Pe site-ul aventador.com. găsiţi un confi­gurator care vă permite să visaţi la 700 cai putere cât încă mai asteptaţi banii pentru