how much do green xanax bars sell for xanax no prescription photos of xanax bars

el tramadol sirve para la fiebre tramadol 50mg tramadol apap37.5 325mg

diazepam buy Shreveport buy valium online valium for sleep disorders

can you take methadone after taking tramadol tramadol 50 mg can tramadol cause hepatitis

soma das penas flagrante buy soma online axis cafe soma

claritin with xanax buy xanax bpd xanax

interesting facts about soma cube soma online soma sağlık meslek lisesi adresi

klonopin 1 roche buy klonopin online is it safe to take percocet and klonopin together

purchase zolpidem Round Rock buy ambien online zoloft vs ambien

xanax too much buy xanax online ambien after xanax

LIFESTYLE

Redefinirea limuzinei

August 1st, 2009, com Un comentariu

Jaguar a lansat la Londra, într-un eveniment impresionant, găzduit de Jay Leno, XJ, cea mai nouă limuzină a sa. Maşina reprezintă un pas important către un automobil luxos şi modern, fără a se îndepărta însă de imaginea Jaguar.

După preluarea de către compania indiană Tata, mulţi au considerat că stilul Jaguar se va pierde şi imaginea de marcă va fi diminuată de o abordare către mase. Modelul XF a fost oricum o piatră de încercare în acest sens (chiar dacă a fost lansat sub patronajul Ford). Folosind platforma lui Ford Mondeo, acesta a făcut pe mulţi să strâmbe din nas. Păi, ori e Jaguar ori e Ford! În fapt, este vorba de un Jaguar, dar unul modern, care foloseşte experienţa unui mare producător auto pentru a aduce cumpărătorilor tehnologie modernă şi rafinament. Şi cam acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul noii limuzine mari.

Ian Callum, director de design la Jaguar şi omul parţial responsabil pentru noul design Aston Martin, susţine că „Noul XJ este o interpretare perfect modernă a chintesenţei Jaguar. Impactul său vizual este produs de linia alungită în formă de lacrimă a geamurilor laterale şi de statura şi lăţimea sa impunătoare. Este cea mai puternică declaraţie de până acum cu privire la noua direcţie de design a lui Jaguar.“

Maşinile Jaguar sunt renumite pentru liniile lor elegante şi sportive, iar noul XJ este fluid şi contemporan. Acoperişul panoramic, din sticlă, parte integrantă a noului design, a permis reducerea înălţimii în favoarea unui caracter mai aerodinamic, fără a sacrifica senzaţia de spaţiu interior.

Încă de la lansare vor fi disponibile două versiuni cu ampatamente diferite. Cea mai mare dintre acestea oferă pasagerilor din spate un plus de 125 mm pentru picioare, dar şi un interior mai somptuos şi mai rafinat. Portbagajul ambelor versiuni este demn de o maşină de familie (de aristocraţi) şi are o capacitate de 520 l.

Interiorul noului XJ îmbină design-ul elegant, contemporan cu luxul şi confortul fără a neglija însă caracterul sportiv. Suprafeţele cromate sunt combinate cu cele negre lucioase pentru a contrasta cu lemnul şi pielea atent alese şi prelucrate. Tehnologia modernă îşi are locul ei special în limuzina Jaguar. Panoul de instrumente este un ecran de dimensiuni generoase ce prezintă informaţiile în mod virtual asemănător cu cel al piloţilor de aeronave. Un alt ecran generos este disponibil pe consola centrală. Pe lângă informaţii despre sistemele maşinii, acesta are o funcţie de tip dual care permite şoferului să urmărească pe jumătate de ecran informaţii diferite de cele disponibile pe cealaltă jumătate. Astfel, în partea stângă poate rula navigaţia, iar în dreapta, pentru pasager, un film pe DVD.

Pentru construcţia caroseriei din aluminiu s-a folosit o tehnologie inspirată din industria ­aerospaţială care face ca maşina să fie mai uşoară cu cel puţin 150 kg faţă de rivalele de dimensiuni identice. Reducerea greutăţii permite o îmbunătăţire a performanţelor, manevrabilităţii şi chiar şi economiei de carburant. Toate acestea, fără a afecta rigiditatea maşinii sau nivelul de siguranţă.

Tot în vederea unei croaziere demne de o limuzină, Jaguar echipează noul XJ cu o suspensie cu aer, amortizoare adaptive în funcţie de condiţiile de drum, diferenţial activ (Active Differential Control) şi direcţie asistată variabil. Sistemul Active Differential Control foloseşte un diferenţial controlat de computer pentru distribuţia forţei către roţile din spate într-o manieră mult mai eficientă decât un diferenţial mecanic. Astfel sunt îmbunătăţite atât tracţiunea cât şi stabilitatea. ADC foloseşte un ambreiaj pentru a varia blocarea diferenţialului şi deci forţa către fiecare roată din spate în funcţie de suprafaţa pe care se rulează şi de acceleraţia aplicată. Strategia sa de control optimizează tracţiunea pe fiecare roată şi îmbunătăţeşte acceleraţiile pe suprafeţe dificile şi în curbe.

Noul XJ va beneficia de cele mai moderne şi puternice motoare de care dispune Jaguar, cuplate la o cutie de viteze automată cu şase trepte. Vitezele pot fi schimbate şi manual prin intermediul clapetelor montate pe volan. Cel mai „slab“ dintre propulsoare este un diesel de 3 litri şi 275 CP care duce maşina la 100 km/h în 6,4 secunde. Cel mai puternic motor funcţionează cu benzină, are o capacitate de 5 litri şi dezvoltă 510 CP. Această putere este suficientă pentru a duce XJ-ul la 100 km/h în 4,9 secunde.  Preţul unui XJ pleacă în acest moment de la aproximativ 60.000 de euro.

Limuzina Jaguar reprezintă un pas înainte important pentru constructorul englez (indian). XJ este primul model din ultimii ani care atentează serios la supremaţia eternilor BMW Seria 7, Mercedes S Class şi Audi A8. Atuul său este caracterul nobil care acum este foarte bine combinat cu tehnologia de ultimă generaţie şi formele moderne.

Taguri:

Comentarii

  1. Accident Videos…

    If you need a good to watch funny accident videos then check out my site….

Comenteaza