- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Renault Latitude – Luxul accesibil

Fără nici un succes recent în segmentul maşinilor de lux, Renault se încăpăţânează să nu abandoneze această cauză şi înlocuieşte Vel Satis cu Latitude.

Ca să vă faceţi o idee despre clasa şi dimen­siunile în care acest automobil se încadrează trebuie să-i cunoaşteţi concurenţa: BMW Seria 5, Audi A6, Mercedes E-Classe, Volvo S80. Şi prin asta am spus: pretenţii foarte ridicate, lux şi preţuri piperate. În termeni de specialitate este vorba de limuzine executive.

Renault Vel Satis a fost produs între 2001 şi 2009 şi, din păcate pentru francezi, nu a fost vândut decât în aproximativ 60.000 de exem­plare. Fabricat în Franţa, acest model s-a bucu­rat de un design care ar fi trebuit să-l scoată în evidenţă şi care să-i asigure succesul prin carac­terul său original. Lucrurile nu au stat însă aşa. Cumpărătorii din zona de preţ 40.000-45.000 de euro sunt mult mai atenţi cu banii şi nu sunt preocupaţi atât de mult de originalitate, cât sunt de statut, confort, dotări şi fiabilitate. Or, Vel Satis era o maşină deosebită, dar nu s-a ridi­cat niciodată la nivelul rivalilor germani.

Acum, Renault îşi încearcă norocul cu un alt produs executive, dar strategia este diferită. Lansat cu ocazia Salonului auto de la Paris de luna trecută, noul automobil se va fabrica în Coreea de Sud, la fabrica Renault-Samsung. În plus, design-ul poartă amprenta asiatică, iar formele sunt mult mai conservatoare.

Latitude” are ca ţintă predilectă pieţele emer­gente şi se va vinde în Europa doar pentru a nu lăsa locul liber în gama producătorului.

Dacă evaluăm însă Latitude prin prisma lui Renault Koleos (un alt produs coreean), putem spune cu siguranţă că aceasta nu va fi o maşină care să dezamăgească. Nu se bucură de cel mai distinct design, dar beneficiază de tehnologiile

Renault şi Nissan, iar promisiunile de calitate ridicată sunt confirmate de evoluţia pozitivă atât a modelelor europene cât şi a produselor coreene în general. Spaţiul generos din interior este asigurat prin dimensiuni mai mari decât cele ale lui Vel Satis: 4.89 metri lungime, 1.83 metri lăţime, 1.49 înălţime şi ampatament 2,76 metri.

Latitude inaugurează şi o nouă denumire pentru confortul interior care se va regăsi în autovehiculele producătorului francez ce se ridică la un anumit standard de calitate. „Take Care” cuprinde toate elementele necesare unei călătorii confortabile: un sistem dual de ioniza- re pentru purificarea aerului, un difuzor de arome dublu şi un scaun complex cu masaj pentru şofer. Alte dotări disponibile sunt: sis­temul de sunet 3D Arkamys sau Bose, două sisteme de navigaţie Carminat, conectivitatea Bluetooth şi USB, senzori de parcare faţă-spate şi cameră de filmat, faruri xenon adaptive şi sistem de intrare şi pornire a maşinii pe bază de cartelă hands-free.

Trenul de rulare este o combinaţie franco- niponă. Puntea faţă este împrumutată de la Renault Laguna, în timp ce suspensia multi-braţ spate este de provenienţă Nissan. Latitude a fost lansat cu motorizări exclusiv diesel pentru Europa (deşi pe alte pieţe există posibilitatea achiziţionării unui motor de 2 litri benzină): dCi 150 CP, dCi 175 CP şi V6 dCi 240 CP.

Motorul 2.0 dCi common-rail de 150 CP are un consum mediu de carburant de doar 5.3% şi emisii de 140 g/km, motiv pentru care este eti­chetat eco 2 de către francezi. În versiunea de 175 CP şi cutie de viteze manuală, motorul de 2.0 litri permite atingerea unei viteze maxime de 220 km/h, la un consum mediu de 5,5% (7,2% în oraş).

Vârful de gamă este reprezentat de puter­nicul dCi V6 de 3.0 litri care, cuplat la o cutie de viteze automată, dezvoltă un maxim de 240 CP la 3.750 rpm şi un cuplu de 450 Nm la 1.500 rpm. Performanţele sunt pe măsură şi sunt influenţate de greutatea relativ redusă pentru această clasă (1.655 kg): 7.6 secunde pentru 0­100 km/h, viteza maximă 232 km/h, la un con­sum mediu de 7.2% (10% în oraş).

Testele lui „Latitude” au însumat peste 1 milion de kilometri şi au permis inginerilor să regleze aceste componente astfel încât să asigure cel mai confortabil automobil Renault de pe piaţă.

Preţurile anunţate pentru Franţa sunt situa­te între 32.500 de euro (dCi 150 CP eco 2) şi 45.000 de euro pentru versiunea echipată cu motor V6. Latitude devine astfel una dintre cele mai atractive oferte în clasa executive. Preţul său pare să fi fost mai degrabă dictat de versiunile similar echipate ale modelului Laguna (30.600 de euro în varianta dCi 150 CP eco 2) decât de concurenţă: maşina premium a principalului concurent (Citroen C6, pentru că Peugeot nu mai are o ofertă în gamă) are preţuri care încep de la 49.500 de euro.

Interiorul lui „Renault Latitude” diferă de restul ofertei constructorului francez şi areun aer mult mai conservator, specific concurenților germani. Limbajul de design este unul universal, care trebuie să atragă cumpărătorii de pe patru continente.