LIFESTYLE

Salonul verde naşte monştri

October 1st, 2007, com Comenteaza

Dezvăluita lumii la salonul auto cu cea mai puternică tentă ecologistă de până acum, Frankfurt 2007, Lamborghini Reventon este masina de un milion de dolari inspirată de un avion de vânătoare american – F117 Nighthawk.

Acest articol trebuia să fie despre Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), ediţia 2007, dedicat protecţiei mediului şi reducerii emisiilor de dioxid de carbon. El ar fi fost o bună ocazie de a prezenta câteva maşini „verzi”, remarcabile prin consumul ceva mai redus şi prin preţul de achiziţie foarte mare cum ar fi: BMW Seria 7 Hydrogen, Opel Zafira CNG, VW Passat BlueMotion, sau Mercedes E300 BlueTec.

Din fericire, Lamborghini Reventon le-a lăsat în umbră pe cele de mai sus şi, vopsit în verde (camuflaj), a tăiat răsuflarea asistenţei prin design-ul său extrem.

Ultimul Lambo este o maşină de serie şi nu un concept-car, construit în ediţie limitată şi totodată o lucrare de excepţie, cu un stil coerent marcat de linii ascuţite şi inspirat din industria aeronautică.

Cu doar 20 de exemplare con­struite, Reventon este un simbol al exclusivităţii, cu performanţe extraor­dinare la baza cărora stă modelul Murcielago LP640. Design-ul original ascunde capacităţile tehnice şi dinamice ale acestui Lambo în 12 cilindri.

Lamborghini se mândreşte cu eticheta de producător de maşini extreme care nu fac nici un fel de compromis. „Reventon este cea mai extremă maşină produsă de noi, un automobil la superlativ”, susţine Stephan Winkelmann, preşe­dintele Automobili Lamborghini, care găseşte cu greu cuvinte suficient de puternice pentru a descrie şi această ultimă creaţie.

Maşina a fost desenată în întregime la centrul de design din Sant’Agata Bolognese, acolo unde se nasc maşinile ce poartă sigla taurului. Toate detaliile au fost puse la punct împreună cu departamentul tehnic şi astfel noul automobil nu este doar haute couture ci şi un automobil care poate fi folosit în viaţa de zi cu zi.

Design-ul este inspirat din industria aero­nautică şi are la bază avionul F117 Nighthawk – invizibil pentru radar. Liniile întrerupte şi supra­feţele opozabile creează un joc fascinant de lumini şi dau maşinii o impresie de mişcare şi dinamism.

Deşi la baza sa se găseşte modelul Murcielago, design-ul exterior este complet nou. Caroseria este construită în întregime din CFC, un material compozit din fibră de carbon, care este rezistent şi totodată foarte uşor.

În mod natural, ambele uşi se deschid în sus – un simbol al maşinilor Lamborghini în 12 cilindri, încă de pe vremea legendarului Countach. Cu o configuraţie asimetrică, spoilerele mari de sub uşi oferă un exemplu de coerenţă şi funcţionalitate: spoilerul de pe partea şoferului este mai mare pentru a permite aerului să răcească radiatorul de ulei. Pe partea dreaptă spoilerul este plat pentru că nu trebuie să asigure decât curgerea aerului de sub uşă. Podeaua plană se termină cu un difuzor de aer accentuat care asigură aderenţă şi stabilitate chiar şi la o viteză de 340 km pe oră. Capota motorului este făcută din sticlă laminată şi permite oricui să arunce o privire asupra blocului motor de 6,5 litri cu 12 cilindri. Atenţia pentru detalii a designer-ilor este foarte clar ilustrată de capacul rezervorului. O minunăţie mecanică obţinută prin laminarea unei bucăţi solide de aluminiu. Farurile Bi-Xenon sunt completate de diode luminoase. Şapte dintre acestea oferă lumină pe durata zilei, în timp ce alte nouă sunt folosite pentru semnalizare. Tot tehnologia LED este folosită şi pentru stopuri, doar că de data aceasta inginerii au folosit diode rezistente la temperaturile de aproximativ 120 grade, generate de sistemul de eşapament. Interiorul este capitonat cu Alcantara şi completat de carbon, aluminiu şi piele. Ca şi la avioanele moderne, informa]iile sunt oferite pe ecrane TFT. În tradi]ia ultimilor ani, Lambo oferă în standard şi un dispozitiv care măsoară forţa de acceleraţie laterală şi longitudinală (G-metru). Instrumentul este similar cu cel disponibil pe maşinile de Formula 1. Motorul „clasic”, cu 12 cilindri, oferă o forţă fenomenală. La 8.000 de rotaţii pe minut sunt disponibili 640 CP. Cuplul maxim este şi el impresionant, 660 Nm. Astfel, indiferent de turaţie, maşina dispune de suficientă forţă pentru a te împinge în scaun la cea mai mică apăsare a acceleraţiei. Cutia de viteze robotizată schimbă treptele mai rapid decât ar putea să o facă orice pilot experimentat şi trimite forţa către transmisia integrală.

De aici, roţile imense preiau impulsul şi accelerează maşina de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde pentru a se opri abia în jurul valorii de 340 km/h.

La un preţ de un milion de euro, Reventon este destul de piperat, dar se pare că cei mai bogaţi colecţionari au înaintat deja avansul de 300.000 de euro pentru a-şi asigura exclusivitatea unei maşini absolut speciale.

Taguri:

Comenteaza