valium under 18 buy valium online how to get my doctor to prescribe valium

obat tradisional untuk mengobati ambien zolpidem online ambien for neuropathic pain

tramadol detox protocol tramadol 50 mg tramadol ovarian cyst

soma hospital care medizintechnik buy soma pecanje velikog soma

can ambien cause congestive heart failure cheap ambien can you take ambien and prednisone

xanax gocce mutuabile buy xanax purchase alprazolam Colorado Springs

buy retin a usa buy retin-a online retin a gel or cream

co to jest tramadol cheap tramadol online how much tramadol would it take to get high

ambien faa rules ambien without prescription cat on ambien

can taking phentermine kill you order phentermine online side effects of phentermine for weight loss

ZOOM

Scandalul Logan, o castană prea fierbinte

December 20th, 2008, com 2 comentarii

Campania electorală a fost precedată de o serie de scandaluri, sucite şi răsucite de presă pe toate feţele. Unul dintre cele mai mari, care s-au continuat şi pe parcursul aşa-ziselor dezbateri de idei din perioada campaniei, a fost cel al maşinilor pentru Ministerul Administraţiei şi Reformei Administrative. Scandalul a fost bine speculat de PD-L, în defavoarea PNL, cu atât mai mult cu cât toată dezbaterea de „idei“ a căzut în plină criză economică. Efectele scandalului – eliberarea din funcţie a şefului Inspectoratului General al Poliţiei, Gheorghe Popa – au fost însă minime dacă este să le comparăm cu sumele de bani rulate şi cu încrengătura de relaţii (de tip mafiot), care au pus în mişcare „afacerea“. Până una alta, dată fiind campania, alegerile generale, contractul a rămas în picioare, fiind reziliat doar în declaraţiile pentru presă. Şi asta în ciuda anchetelor demarate şi la Poliţie, şi la DNA.

Un scandal cât IGP-ul

Din toată tevatura iscată în ziua de 14 octombrie, atenţia mass-media şi a celor implicaţi în scandal s-a concentrat exclusiv pe afacerea Loganuri pentru Poliţie. Referirile la „avantajarea Rusiei“, la dezavantajarea României în context Schengen au fost repede uitate. Dincolo de aspectele financiare uluitoare, acuzaţiile conexe scandalului Loganuri pentru Poliţie, adică acuzele la adresa Guvernului via Rusia şi chestiunea Schengen au fost trecute cu vederea de toată lumea, deşi miza lor era mult mai mare decât o afacere murdară a Poliţiei cu o firmă de leasing.

Preşedintele Traian Băsescu a recurs la un gest fără precedent, în data de 14 octombrie suspendând şedinţa Consiliului Superior de Apărare. Iată filmul evenimentelor: membrii CSAT ajung la Cotroceni, la şedinţa CSAT, unde, conform ordinei de zi, primul subiect de discuţie era bugetul pentru 2009, buget conform căruia MAp ar urma să primească 1,58 la sută din PIB, faţă de 2,05 la sută, cât a avut în 2008. Preşedintele îşi doreşte, însă, achiziţii noi pentru armată, TAB-uri şi, în special, avioane. Cifra ar fi trebuit comunicată membrilor CSAT, dar ministrul Finanţelor, Varujan Vosganian, nu a făcut acest lucru, MAp fiind pus în faţa faptului împlinit. Evident că s-a ridicat problema unor cheltuieli inutile, fiind pomenite, în acest context, studiile făcute pentru frontiera de Est, realizate de MIRA, pentru CSAT, fapt care ar dezavantaja România şi acţiunile care să susţină intrarea ţării în spaţiul Schengen.

Investigaţii de preşedinte

Spre surpriza generală, Băsescu a spus că ştie despre o achiziţie de Logan-uri, în condiţiile în care datele acestui contract nu erau în materialele puse la dispoziţie în mapa de şedinţă pentru membrii CSAT. Preşedintele se ridică, pleacă, iar şedinţa se suspendă.

Au urmat declaraţii de presă, ale preşedintelui Traian Băsescu, care a incriminat, în termeni foarte duri, Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA) că a încheiat contracte defavorabile, pentru achiziţia unor autoturisme Logan, în defavoarea achiziţei de echipament militar de către MAp. Undeva în discursul preşedintelui s-au strecurat acuze grave la adresa Guvernului condus de Tăriceanu, în care premierul era acuzat că „face jocurile Rusiei, dezavantajând Ministerul Apărării şi înzestrarea acestuia, prin favorizarea Ministerului de Interne“.

Luând pâinea de la gura ziariştilor de investigaţii, Băsescu a prezentat, în după-amiaza zilei de 14 octombrie, toate datele contractului incriminat. Numele firmei, detalii contractuale, şi, ca o cireaşă pe tort, vine cu precizarea că maşinile marca Dacia Logan au dotări suplimentare care sporesc valoarea maşinii de la 11.700 de euro, la 45.000 de euro! Preşedintele explicând, la oră de vârf, că dotările şi echipamentele depăşesc de trei ori valoarea maşinii în sine. Şi ca tot auditoriul să fie pe deplin convins de buna sa credinţă, preşedintele explică: „Am considerat că nu trebuie să patronez o descărcare de gestiune a responsabililor din diverse ministere şi voi sesiza instituţiile statului pentru o analiză foarte serioasă cu privire la cele peste 2.100 de automobile pentru Ministerul de Interne“. Preşedintele a promis că va cere şi o analiză în cazul primei etape a programului de implementare a măsurilor pentru aderarea la spaţiul Schengen, unde, potrivit şefului statului, sumele alocate (respectiv 240 milioane de euro) au fost cheltuite pentru studii şi nu pentru echipamente.

Afaceri în familie

Societatea care a încheiat deal-ul cu Inspectoratul General al Poliţiei este firma Ager Leasing IFN, cu sediul în zona liberă Giurgiu, şi este patronată de omul de afaceri Mihail Bogdan Savin. Ager Leasing IFN are o veche şi spornică relaţie cu IGPR şi MIRA, prin intermediul firmei lui Mihail Bogdan Savin Poliţia cumpărând în 2002, şi în 2004, maşini şi echipamente. Societatea Ager Leasing a mai derulat contracte şi cu alte instituţii publice, pe care presa le-a considerat ca fiind „suspect de avantajoase“ pentru firma lui Savin. Firma lui Savin are cinci acţionari, toţi din familie, dintre care: Bogdan Mihail Savin cu 99,9 la sută, Daniel Octavian Savin cu 0,07 la sută, Zoe Lelia Savin 0,004 la sută şi Anca Mioara Savin 0,004 la sută.

Ager Leasing nu este la primul contract cu statul. Prima dintre marile afaceri ale familiei Savin a fost contractul din 2002 cu Societatea Română de Televiziune pentru un set de servere şi computere. În urma înţelegerii, societatea lui Savin a primit fix 2,2 milioane de euro. În 2004, datorită relaţiei (cunoscută şi, întrucâtva, recunoscută) de bună prietenie dintre Savin şi chestorul Nicolae Berechet, Ager Leasing a primit, dar fără licitaţie (!), un contract (aşa-zis de probă), din partea IGP, în valoare de 540 miliarde lei vechi pentru achiziţia a 1.500 de autoturisme Dacia Solenza. Epopeea afacerilor profitabile cu fondurile statului a continuat pentru Mihail Bogdan Savin, la începutul anului 2005. Firma condusă de acesta a mai primit alte 12,4 milioane de euro, banii fiind destinaţi tot achiziţionării de maşini. De data aceasta a fost vorba despre 1.700 de autovehicule, destinate Electrica SA, înainte ca societatea să intre în privatizare, când trăia din bani de la bugetul de stat.

Pentru cei interesaţi de detalii, mai adăugăm că Mihail Bogdan Savin a apărut şi în celebrul Armaghedon al şefilor Poliţiei, unde patronul Ager Leasing a fost presupus ca beneficiarul unor returnări ilegale de TVA de zeci de miliarde de lei vechi, în anul 2002, din partea autorităţilor fiscale din Giurgiu. Operaţiunea de returnare ilegală de TVA a fost confirmată, abia la sfârşitul anului 2004, de chiar şeful Gărzii Financiare de atunci, Nicolae Plăiaşu.

Contractul cu scandal cât CNSAS

Imediat după ce preşedintele Traian Băsescu a făcut public scandalul achiziţiilor supraevaluate ale IGPR, ministrul Cristian David a precizat public că sesizase, deja, Corpul de Control al ministrului, încă din data de 22 septembrie, şi că ceruse efectuarea unei anchete pe marginea derulării acestor contracte de achiziţii. Culmea coincidenţei a făcut ca instituţia Corpului de Control al ministrului de Interne să întocmească referatul şi concluziile exact în ziua în care preşedintele a făcut marea demascare. Mai mult, ministrul David ar fi sesizat DNA, imediat ce a văzut concluziile raportului. În zilele de 14, 15 şi 16 octombrie, DNA a infirmat existenţa respectivei sesizări!

Se cuvine menţionat că şi şeful IGPR, Gheorghe Popa, a considerat contractul ca fiind unul dubios, motiv pentru care la rândul său a cerut ca acesta să fie verificat de Direcţia Generală Anticorupţie din Ministerul de Interne. În spatele acestui control a încercat să se ascundă Popa, şi chiar să-şi salveze funcţia. Într-o conferinţă de presă, organizată a doua zi după declanşarea scandalului Logan-urilor pentru IGPR, Popa afirma că respectivul contract de achiziţii a fost elaborat în 24 aprilie 2007, adică anterior venirii acestuia la conducerea IGPR – care s-a consumat în octombrie 2007. Direcţia Anticorupţie nu i-a ţinut partea şi a contraatacat afirmând, printr-un comunicat de presă, că Popa a cerut verificări ale respectivului contract, la începutul lui 2008, dar a solicitat doar o analiză exclusiv sub aspectul „informaţiilor privind respectarea principiilor achiziţiilor publice”. Solicitarea inspectorului general a fost adresată DGA la data de 25 ianuarie 2008, răspunsul fiind redactat şi trimis şefului IGPR, la 30 ianuarie 2008. Popa se interesase dacă la nivelul DGA există sau nu date privind implicarea personalului MIRA în derularea unor contracte de achiziţii, în general, şi a acestuia din urmă în special care să aibă legături cu SC Ager Leasing IFN SA, SC Raiffeisen Leasing IFN SA şi Ţiriac Leasing IFN SA. Răspunsul Direcţiei Anticorupţie nu a făcut decât să confirme faptul că Gheorghe Popa nu s-a interesat de nici unul dintre aspectele financiare ale contractului, ci doar de detalii care vizau strict legalitatea contractului şi implicarea unor oameni (din eşalonul doi), în realizarea acestuia. Scopul fiind evident: credibilizarea acestui contract, trecut cu brio, prin furcile Direcţiei Anticorupţie.

Verificări cu o unitate de măsură specială

Direcţia Anticorupţie a MI mai pune puţină sare pe rana lui Popa şi accentuează faptul că şeful IGPR a cerut expres doar acest gen de verificare, şi că DGA nu a fost solicitată să se pronunţe, şI, în consecinţă, nu a verificat şi nu s-a exprimat asupra deplinei legalităţi a organizării şi desfăşurării procedurii integrale de achiziţie publică. Dacă s-ar fi efectuat aceste verificări, ar fi fost constatat şi preţul aberant al maşinilor pe care IGPR urma să le cumpere. Dar despre detaliile clarificate de DGM, Gheorghe Popa nu a făcut nici un fel de precizări în cadrul ultimei sale conferinţe de presă în calitate de şef al IGPR. Gheorghe Popa mai declara că, în cazul în care în contractul privind achiziţiile de maşini s-au comis ilegalităţi, acestea au fost săvârşite înainte de venirea sa la conducerea Inspectoratului General al Poliţiei Române, făcând aluzie la predecesorii săi, şi aluzii voalate la generalul Nicolae Berechet. Anatema aruncată pe „ceilalţi“ nu a fost suficientă. În seara zilei de 15 octombrie, Gheorghe Popa a fost demis. În dimineaţa zilei de 15 octombrie i s-a cerut să demisioneze, dar Popa s-a opus, a organizat conferinţa de presă despre care am vorbit mai sus, şi a încercat să se acopere de responsabilitate prin respectivul control, demontat chiar de subordonaţii săi. Câteva ore mai târziu a fost pus pe liber. Ulterior, declara că a ştiut toate neregulile acestui contract, că a încercat blocarea lui, dar că nu a mai fost posibil.

Popa a susţinut însă că echipamentele şi dotările respective sunt absolut necesare pentru activitatea poliţiei şi că, în opinia sa, contractele sunt conforme cu legislaţia în vigoare. Învins, înfrânt, a preferat să tacă şi să păstreze pentru sine alte detalii care ar fi meritat făcute publice. L-a oprit iminenta începere a campaniei electorale, dar şi faptul că jocurile se făceau undeva mult mai sus, iar miza era mai mare decât fotoliul de şef al IGPR. Gheorghe Popa a fost demis, joi seara, de către premierul Tăriceanu, iar la comanda IGPR a fost numit, interimar, adjunctul acestuia, Gheorghe Plai. Şi totuşi, ceva-ceva dreptate avea şi Gheorghe Popa, dat fiind faptul că demararea negocierilor în vederea parafării acestei afaceri a avut loc pe vremea când la conducerea IGPR se afla Dan Valentin Fătuloiu, iar naşul acestuia, chestorul Nicolae Berechet, conducea Secretariatul General al MIRA.

Dotări absurde pe banii publici

Contractul respectiv este un dezastru, şi un atac la bunul-simţ al contribuabilului, pentru oricine vrea să-l citească. Toate sumele prezentate nu includ TVA, care urma să se adauge ulterior. La fel şi taxele de leasing sunt „ulterioare“, astfel că valoarea totală este cu cel puţin 30 de procente mai mare decât sumele exprimate iniţial în contract.

Ager Leasing SA furniza, conform contractului, autospeciale de patrulare pentru poliţia rutieră, autospeciale pentru suport logistic la misiuni, autospeciale de patrulare cu cuşcă pentru câini, autolaboratoare criminalistice, autospeciale asigurare suport logistic transmisiuni (autoizotermă), autospeciale de patrulare pentru poliţia rurală, toate la preţuri exorbitante. Astfel, contractul prevedea 392 de bucăţi Dacia Logan MCV la 70.958 euro fiecare, 11.760 euro preţul de bază, 47.720 euro dotările, 891 euro revizii, 10.577 euro cheltuieli de leasing, 449 de bucăţi la 52.423 euro fiecare – autospeciale pentru poliţia rurală – (cu 12.404 euro preţul de bază, 30.494 euro dotări, 1.701 euro revizii, 7.822 euro cheltuieli leasing), 50 de bucăţi Dacia Logan MCV la 20.237 euro fiecare – autospeciale asigurare suport logistic misiuni – 12.432 euro preţ de bază, 2.839 euro preţ dotări, 1.701 preţ revizii, 3.263 euro cheltuieli de leasing, 49 de bucăţi Dacia Logan MCV la 35.737 euro fiecare – autospeciale de patrulare prevăzute cu cuşcă pentru câini – 12.433 euro preţ de bază, 16.143 euro preţ dotări, 1.701 euro revizii şi 5.459 euro cheltuieli de leasing, şi încă 43 bucăţi, Dacia Logan MCV la 36.037 euro fiecare – autoateliere transmisiuni – cu 12.438 euro preţ de bază, 16.508 euro dotări suplimentare, 1.701 euro revizii şi 5.389 euro cheltuieli suplimentare de leasing.

Toate licitaţiile, verificate de Corpul de Control

Ministrul Internelor şi Reformei Administrative, Cristian David, a cerut conducerii Inspectoratului General al Poliţiei Române să suspende contractele de achiziţie de autospeciale pentru Poliţie. Potrivit Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, una dintre măsurile rezultate în urma verificărilor realizate de către Corpul de Control vizează suspendarea efectelor contractelor semnate de către IGPR privind achiziţia de autospeciale de poliţie, context în care ministrul David a cerut conducerii Poliţiei Române ca, în regim de urgenţă, să dispună măsurile necesare în consecinţă.

Ca măsură suplimentară, ministrul MIRA, Cristian David, a cerut ca toate licitaţiile de autovehicule organizate în ultima perioadă de timp de către structurile ministerului să fie verificate de Corpul de Control al MIRA, măsura fiind ordonată în 22 septembrie. Datele prezentate ministrului de Corpul de Control cu privire la contractul cu scandal au reprezentat în sine sesizarea făcută de ministru către Departamentul Naţional Anticorupţie. Nerespectarea prevederilor OUG 344/2006 şi HG 925/2006 este primul cap de acuzare al raportului Corpului de Control al MIRA referitor la atribuirea de către IGPR a contractului de achiziţie de autospeciale de la Ager Leasing. Firma care şi-a adjudecat cele 32 de contracte nu a fost obligată să-şi asume înlocuirea autospecialelor avariate fără costuri suplimentare. Ancheta a scos la iveală că membrii Comisiei de Evaluare a IGPR nu a cerut clarificări societăţii Ager Leasing pentru justificarea preţurilor, fapt ce a dus la preţurile excesive. Oferta a fost prezentată fără a fi detaliate componentele, fapt ce impunea Comisiei de Evaluare să declare această ofertă ca neconformă, situaţie care ar fi condus la anularea procedurii de atribuire a contractelor respective. La 29 februarie 2008, IGPR, prin semnătura şefului Poliţiei, chestor Gheorghe Popa, a aprobat raportul procedurii de atribuire. Totodată, au fost respinse ofertele comune depuse de Raiffeisen Leasing şi Midocar. În concluziile raportului se apreciază că semnarea contractelor cu Ager Leasing s-a aflat în contradicţie cu solicitarea făcută de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, care a atenţionat conducerea IGPR să analizeze cu maximă atenţie ofertele, întrucât existau discrepanţe majore între preţul maşinilor şi valoarea echipamentelor şi dotărilor suplimentare. Corpul de Control din MIRA a concluzionat că atribuirea contractelor s-a făcut cu încălcarea legii, în folosul Ager Leasing. Anchetatorii din MIRA cer ca IGPR să ia de toate măsurile în vederea suspendării efectelor contractelor încheiate cu Ager Leasing, iar raportul şi materialul probator a fost înaintat la DNA, pentru identificare şi tragerea la răspundere a persoanelor implicate. Conform ministrului Cristian David, contractul cu firma Ager Leasing nu prevedea plăţi în 2008, iar primele livrări erau planificate pentru 2009. Banii prevăzuţi în contract vor fi plătiţi. Interimarul Gheorghe Plai anunţa, pe 17 octombrie, că au început procedurile de suspendare a contractului de achiziţii de maşini. Plai a recunoscut că există riscul de a se plăti daune din cauza suspendării, dar tot acesta a afirmat că în contract nu sunt prevăzute daune în cazul rezilierii şi că suspendarea se poate face pe cale amiabilă sau se poate renegocia preţul.

Cumpărături fără noimă

Subiect de discuţii, ironii şi pariuri au fost celebrele dotări suplimentare care ridicau preţul unui Logan de la 11.000 de euro, la 45.000 de euro. Iată-le! Telefoane tip Motorola GP 340 la preţuri între 1.263 şi 2.324 lei, în timp ce pe piaţă costă 1.214 lei. Echipamente radio-comunicaţii de tip GM 360 VHF, pentru care Ager Leasing a cerut între 2.588 lei şi 2.854 lei, preţul pe piaţa liberă fiind de 1.744 lei. Rulete, în lungime de 50 m, de tip profesional, la un preţ ce variază între 403 şi 408 lei, când în magazine costă între 15 şi 200 lei. Etilotest electronic Drager 7410 Plus RS RO, care a fost scos din fabricaţie la începutul lui 2008, dar pe care Ager Leasing îl vinde, la IGPR, la preţuri între 10.627 lei şi 13.604 lei. Pe piaţă costă maximum 9.100 lei.

Preţurile stabilite de Ager Leasing variază în funcţie de lot, chiar dacă părţile contractante sunt mereu aceleaşi – IGPR şi Ager Leasing.

IGPR a mai cumpărat de la Ager Leasing cuşti pentru unul sau doi câini cu sistem propriu de colectare a dejecţiilor, prevăzute cu climatizare şi exhaustor, cu sume între 19.926 şi 20.929 lei bucata, şi bandă reflectorizantă, în lungime de 1.200 metri liniari, pe care este inscripţionat „Poliţia! Nu treceţi!”, cu sistem de aplicare şi tije de susţinere fabricate din aluminiu, cu 6.542 lei.

Final în coadă de peşte

Investigaţiile ulterioare ale Corpului de Control al ministrului de Interne au găsit 15 poliţişti, membri ai Comisiei de evaluare a ofertelor, care se fac vinovaţi de proasta gestionare a selecţiei cu pricina. Cei 15 sunt toţi în subordinea comisarului-şef Ceauşu Jean, director adjunct al Direcţiei de Logistică a IGPR, şi sunt verificaţi cu privire la modul în care au acceptat oferta depusă de către societatea lui Bogdan Savin, Ager Leasing, la preţuri mult umflate faţă de cele existente pe piaţă. Este cercetat şi Jean Ceauşu şi comisarul şef Ion Ioniţă şi inspectorul Cristian Volonschi, dar şi inspectorul Valentin Mărchidanu şi alţi 12 specialişti ai IGPR.

Jean Ceauşu este cel care a mediat achiziţia din 2006 cu aceeaşi Ager Leasing şi deţine, până la o decizie definitivă a unei instanţe, în continuare, aceeaşi funcţie, fiind supraveghetorul derulării contractelor.

Una peste alta, un scandal plecat din CSAT s-a terminat cu un dosar de cercetare la PNA, un comisar şef de IGPR destituit şi trecut la munca de jos şi 15 poliţişti în anchetă, dar în aceleaşi funcţii.


Nicolae Berechet, Dan Valentin Fătuloiu, Gheorghe Popa şi Cristian David au fost factorii de decizie în Ministerul de Interne

foto Agerpres


Prins la mijloc în acest scandal, premierul Tăriceanu a încercat să minimalizeze scandalul, pentru că ministrul de Interne, Cristian David, era unul dintre oamenii de bază ai cabinetului său, şi a repus pe tapet, ori de câte ori a venit vorba despre maşinile Logan pentru Poliţie, afirmaţiile colaterale ale preşedintelui, respectiv cele referitoare la Rusia şi spaţiul Schengen.

„Aş vrea să fac referire la subiectul aiuritor, la care a făcut referire preşedintele spunând că alocaţiile făcute pentru înzestrarea armatei au fost insuficiente şi în acest fel se servesc interesele Rusiei. Acest lucru a şocat şi ne-a surprins pe toţi. În această chestiune doresc să vă spun că în legătură cu alcătuirea bugetului, responsabil este Guvernul şi premierul. Ministrul Internelor, Cristian David, susţine că a cerut Corpului de control al MIRA să declanşeze cercetările cu privire la atribuirea acelor contracte de achiziţii a autospecialelor destinate poliţiştilor şi a adăugat că controlul a fost cerut pe baza sesizărilor DNA. David a mai spus că achiziţionarea autoturismelor nu implică o responsabilitate directă a MIRA, răspunderea fiind a Inspectoratului General al Poliţiei. Şi, oricum, achiziţiile respective nu făceau obiectul discuţiilor în CSAT, aşa că este de neînţeles reacţia preşedintelui. În privinţa programului de implementare a măsurilor pentru aderarea la spaţiul Schengen, ministrul David l-a informat pe preşedinte, la începutul verii, cu privire la modul în care se desfăşoară şi a convenit ca în următoarea şedinţă a CSAT să se poarte o discuţie pe această temă. Însă preşedintele nu a dorit o discuţie în CSAT, a preferat o declaraţie publică, lipsită de temei“, comenta, în plin scandal, premierul Tăriceanu.


În august 2008 firma Subaru Motors Trading a cerut Curţii de Apel Bucureşti să constate că IGPR a cumpărat 300 de autospeciale 4×4 de patrulare pentru poliţia rurală, de la un ofertant care, susţine distribuitorul, nu ar avea dreptul să vândă produse Subaru, această firmă având, însă, şi alte contracte cu instituţii publice. În sesizarea pentru încălcarea drepturilor de distribuţie ale mărcii Subaru se face referire, evident, la firma Ager Leasing IFN, despre care se afirma că deja câştigase majoritatea contractelor de achiziţie cu MIRA. Inspectoratul General al Poliţiei Române răspundea, pledĂnd cauza celor de la Ager Leasing, că respectiva firmă a fost singura care a răspuns anunţului de participare la licitaţia pentru cele 300 de autospeciale 4X4 destinate Poliţiei Rurale şi, implicit, a fost declarată câştigătoare. Oficiali din poliţie confirmau faptul că preţul unei autospeciale Subaru Forester, conform ofertei Ager Leasing IFN, este de 160.134,92 lei, cu TVA. În acest preţ sunt incluse toate echipamentele şi dotările suplimentare solicitate de IGPR, contravaloarea reviziilor şi a inspecţiilor tehnice periodice, valoarea asigurărilor CASCO şi RCA, montajul, proiectarea, omologarea şi avizarea de către instituţii abilitate, precum şi toate cheltuielile de leasing implicate (dobânzi, comisioane), au precizat oficialii Inspectoratului.

Taguri:

Comenteaza