„Secundă-viaţă“ ajută vieţi
July 15th, 2012, Liliana Petrus Comenteaza TweetPremieră pe piaţa de publicitate din România. S-a lansat programul „Secundă-viaţă“ şi s-a dat startul campaniei de strângere de fonduri pentru Fundaţia „Mihai Neşu“.
„Secundă-viaţă” este un mecanism inovator de strângere de fonduri conceput de Leo Burnett. Programul oferă companiilor interesate și industriei de publicitate posibilitatea de a se implica direct în susţinerea diverselor cauze sociale, prin cedarea contravalorii media a unei secunde din spoturile tv.
„Diferenţa dintre o reclamă tv standard de 30 de secunde și aceeași variantă de 29 de secunde este insesizabilă pentru spectator, însă poate face toată diferenţa pentru o cauză umanitară. Contravaloarea unei secunde reprezintă 1/30 din costul de difuzare al spotului (deci aproximativ 3% din bugetul de tv). Deoarece costul unui spot tv este calculat funcţie de audienţe, publicul este cel care practic ajută doar uitându-se la tv. Cu cât audienţele sunt mai mari, cu atât suma pusă în slujba cauzei umanitare devine mai mare. Altfel spus, doar uitându-se la reclame, publicul face ca mărcile să ajute cauzele umanitare”, explică Victor Stroe, Planning Director, Leo Burnett.
Mecanismul „Secundă-viaţă“ constă în cedarea contravalorii media a unei secunde din spoturile tv către o cauză umanitară. Spoturile mărcilor participante în cadrul programului vor purta sigla „Secundă-viaţă“, marcând implicarea acestora în susţinerea cauzei alese.
„Dorinţa de a-i ajuta pe ceilalţi, dorinţa de a da viaţă speranţelor a fost motorul acestei iniţiative de suflet pentru noi. Secundă-viaţă este, mai presus de toate, o modalitate prin care industria de publicitate folosește mecanismele proprii în scop umanitar. Avem toată încrederea că tot mai multe mărci se vor alătura demersului nostru, pentru că fiecare secundă contează. Iar Secundă-viaţă poate schimba vieţi”, adaugă Ioana Iordache, CEO Leo Burnett.
Primele mărci care au acceptat să se alăture programului „Secundă-viaţă” și să susţină, astfel, Fundaţia „Mihai Neșu” sunt AXA Asigurări și Gazeta sporturilor (iniţiator al proiectului).
nr. 7 / iulie 2012 Tweet