use of valium in alcohol withdrawal valium without prescription pink valium tablets

florida statutes phentermine phentermine 37.5mg phentermine 37.5 mg purchase

interaction between ativan and tramadol purchase tramadol can tramadol cause kidney problems

manejo intoxicacion por tramadol tramadol 50 mg is tramadol controlled in georgia

valium high side effects buy valium online valium buy Springfield

blue round valium buy valium online diazepam buy Vancouver

can ativan be taken without food ativan for anxiety ativan patient teaching

palm royale soma bay palm royale soma bay / hurghada www.ciatec.mx/ordersoma/ zaman gazetesi soma şubesi telefon

is it safe to take valium daily buy valium online pill valium used for

valium skutki valium without prescriptions acheter du valium sans ordonnance

LIFESTYLE

Simpatico

October 14th, 2011, com Comenteaza

Fiat a prezentat la salonul auto de la Frankfurt noua generație a modelului „Panda“ care de-a lungul timpului a atras peste 6,5 milioane de cumpărători.

Dacă  urmărești  fluxul de știri, imagini și lansări internaţionale din orașul german unde are  loc  unul  dintre  cele  mai  spectaculoase saloane  auto  ale  anului, îţi vine  greu  să  te decizi care este mașina cea mai interesantă.  Să fie noua generaţie  Porsche 911,  să  fie ultimul Ferrari decapotabil  sau cel mai sportiv Ford Focus? Sunt zeci de mașini care merită atenţie, dar puţine care vor  influenţa  piaţa auto din România. Dintre  acestea am ales-o pe cea care o să fie sigur cea mai accesibilă și cea care a fermecat o lume întreagă  prin simplitatea ei  și spiritul practic.

Este greu de crezut că Fiat a menţinut de-a lungul a 31 de ani, din 1980 și până în prezent, doar  două   generaţii ale  lui  Panda.  Practic, prima  generaţie s-a  vândut  fără   modificări semnificative până în 2003. Iar a doua generaţie încă poate fi găsită în showroom-urile Fiat.

Oferta a fost întotdeauna simplă și adresată celor care doreau o mașină  practică și fără pretenţii făcută  pentru  aglomeraţia  urbană. Dotările   n-au excelat  niciodată, motoarele au fost gândite pentru consum (0-100 km/h în 14-15 secunde), iar design-ul a fost mereu dictat de funcţionalitate.

Fiat susţine  că noua generaţie este dovada maturităţii și aduce un salt calitativ important la  nivel  de  confort, tehnologie  și  siguranţă (vechea  generaţie   avea  doar  3  stele EuroNCAP). Și design-ul a fost adus la zi, dar, din fericire, nu și-a pierdut acel aspect special care spune că mașina  e gata să înfrunte orice obstacol.

Dimensiunile  sale au crescut cu doar câţiva centimetri, dar spaţiul este acum  folosit cât mai eficient și mașina chiar poate  transporta cinci pasageri. De  asemenea,  au fost sporite spaţiile de depozitare în încercarea de a maximiza caracterul practic.

Italienii declară că au desenat noua Panda ţinând cont de cele mai noi trenduri. Exteriorul are un aspect ceva mai elegant, cu linii rotunjite  care delimitează  un volum gândit pentru eficienţă.  Partea  frontală  are  o  personalitate puternică.   Ușor  convexă, capota  se  îmbină armonios  cu  grila  orizontală  și noile  faruri rotunjite, subliniate de luminile de zi obligatorii.

Interiorul păstrează aceleași  elemente stilistice și oferă pasagerilor un spaţiu confortabil și  funcţional.  Bancheta   spate, care  alunecă înainte și înapoi pe o șină,  este rabatabilă fracţional și, împreună   cu  scaunul  pasagerului dreapta, care  poate  fi culcat, garantează  un spaţiu de  încărcare   respectabil. Panoul  și instrumentele de bord sunt și ele aduse la zi, iar Panda este acum echipat cu o unitate audio proprie  care   lipsea  generaţiei precedente. Acesteia   i  se  adaugă  un  sistem  Blue&Me TomTom LIVE care face legătura cu telefonul mobil și oferă informaţii   în timp  real despre trafic.

Trebuie spus că, în acest moment, Fiat este unul dintre liderii fenomenului de micșorare a motoarelor pe benzină.  Anul acesta a obţinut chiar  premiul  „International  Engine  of  the Year 2011“, pentru motorul TwinAir Turbo cu doi cilindri și o capacitate de doar 0,9  litri. Acesta dezvoltă  85 CP  și o să fie cel mai performant motor al micuţului automobil. Alături de el este motorul aspirat de 65  CP și aceeași capacitate cilindrică. Amândouă sunt echipate standard  cu  tehnologia  Start&Stop.  Aceeași tehnologie este disponibilă și pentru diesel-ul de 1,3 litri și 75  CP care este parte din a doua generaţie  de motoare  Multijet  dezvoltate de italieni. Probabil, însă, cel mai accesibil motor o să rămână agregatul de 1,2 litri Fire care dezvoltă 69 CP.

Panda mai promite un nivel de securitate adus la zi cu patru airbag-uri, ABS și sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă și, în următorii ani, un sistem care frânează mașina  automat în cazul unor obstacole detectate la o viteză mai mică de 30 km/h.

Primele mașini vor fi echipate cu tracţiune faţă, dar tracţiunea integrală este o promisiune fermă  a Fiat  pentru perioada următoare.  Cu patru motoare, trei niveluri de echipare, zece culori  exterioare  și  patru  interioare, două tipuri de capace și două tipuri de jenţi de 14 și 15 inch, Panda oferă 600 de combinaţii posibile pentru ca fiecare să-și poată personaliza mașina după dorinţă.

Depășită un pic de vremuri, vechea Panda nu mai avea ca atuuri în faţa concurenţei decât caracterul practic și preţul foarte atractiv. Cu noul model, italienii au reușit  să păstreze elementele definitorii și totodată să ofere publicului un automobil modern care răspunde cerin ţelor actuale. Nu au exagerat cu nimic și nici nu au pretenţia atingerii dotărilor  din clasele superioare. Ei știu să facă mașini de oraș polivalente și Panda e o nouă dovadă în acest sens.

Panda nu este cea mai avangardistă mașină, nu este cea mai mică  și, cu siguranţă, nu este cea mai frumoasă. Este însă un automobil atât de bine adaptat încât este greu să-l refuzi dacă ești o persoană practică.

Taguri:

Comenteaza