whats the highest mg for xanax generic xanax maximize effects of xanax

which is stronger xanax or zoloft buy xanax xanax w depresji

cost of valium prescription diazepam 5mg buy valium online Evansville

valium bangkok buy diazepam online valium 5 mg street prices

can tramadol overdose fatal order tramadol online tramadol hcl 377

mixing unisom and xanax generic xanax xanax tachycardie

another names for valium cheap diazepam valium for ivf transfer

xanax y marihuana efectos buy xanax xanax eetlust

kan man bli hög på tramadol buy tramadol online tramadol rekreacyjnie

phentermine 37.5 effectiveness phentermine 37.5 mg is there a difference between phentermine and adipex

CULTURA MASS-MEDIA

Teatru: Artă

November 26th, 2010, com 7 comentarii

Artă de Yasmina Reza, traducerea Violeta Popa, regia Cristi Juncu, scenografia Cosmin Ardeleanu; distribuţia: Vlad Zamfirescu (Marc), Şerban Pavlu (Serge), Gheorghe Ifrim (Yvan). Teatrul Bulandra – Sala Izvor.

Ce sumă ar putea fi acceptabilă pentru achiziţionarea unui tablou alb, cu dungi (discrete! foarte discrete!) albe? Cât de greu ar putea accepta mintea unui inginer o astfel de achiziţie la un preţ care întrece orice imaginaţie? Care e limita dintre snobism şi artă?

Întrebările devin pretext pentru o conversaţie deloc amicală între inginerul Marc şi prietenul său Serge – medic cu venituri rezonabile şi cu pasiuni costisitoare. Disputa dintre un nepriceput într-ale artei moderne şi un colecţionar neînţeles riscă să distrugă o prietenie de 15 ani. Un al treilea prieten, Yvan, încearcă să calmeze lucrurile între cei doi dându-le dreptate, fiecăruia separat. Atunci când se întâlnesc toţi trei discuţiile devin din ce în ce mai aprinse şi, când erau pe cale de a se distruge definitiv o prietenie atât de veche, Serge îi dă lui Marc un marker şi îl invită să deseneze ceva pe pânza albă.

Aparent un subiect cu tentă intelectualistă, Artă a Yasminei Reza este de fapt o piesă accesibilă publicului larg prin naturaleţea cu care se poartă dialogurile, prin problemele simple şi comune pe care şi le ridică personajele. Spectacolul de pe scena Bulandrei oferă: un text contemporan care a adunat nenumărate premii de la data apariţiei în 1994 până în 1998 când primeşte premiul Tony pentru cea mai bună piesă, montat cu succes pe scenele mari ale lumii; un dramaturg controversat în Franţa pentru reţeta comercială la care apelează ca să îşi construiască subiectele (dar poate şi pentru că a semnat o biografie a lui Nicholas Sarkozy?!) şi apreciată în America şi Anglia pentru talentul său de a construi impecabil subiecte savuroase; un regizor care stăpâneşte foarte bine textul contemporan, care construieşte până la cele mai fine detalii relaţiile între personaje, care ştie că savoarea comică a oricărei situaţii trebuie să pornească de la esenţa firescului fără nici un adaos caricatural gratuit.

Dramaturgul, textul, regizorul şi replicile spumoase, rolurile cărnoase, monologurile direcţionate către public fac din spectacolul de la Bulandra o montare reuşită.

Vlad Zamfirescu, Şerban Pavlu şi Gheorghe Ifrim reuşesc să stârnească hohote de râs în sala de la Izvor. Tabloul valoros de pe pânza albă întinsă pe şasiu devine pretextul unui spectacol dinamic, curat în care cei trei actori se sincronizează, se completează şi construiesc, alături de regizorul Cristi Juncu, o lume în care învăţăm, cu zâmbetul pe buze, să râdem de noi înşine. Replicile actorilor sunt scurte (un merit deosebit în construcţia fiecărui dialog revine şi traducătoarei Violeta Popa), cu impact imediat. Spectatorii sunt parte din spectacol prin monologurile care le sunt adresate direct. Există o matematică a replicilor scurte şi efectul lor comic asupra spectatorilor. Totul este minuţios construit – aşa cum trebuie să fie un spectacol de comedie – astfel încât reacţia sălii să nu întârzie, ajutând la păstrarea unui ritm alert.

Cosmin Ardeleanu imaginează o cutie neagră ridicată pe piloni metalici, delimitată de restul lumii prin stâlpi legaţi cu sfoară – ca operele de artă din muzee. Decorul în culori închise, cu mici sugestii de pete de culoare, nu eclipsează exponatele umane ale unei poveşti despre prietenie şi viaţă.

Nu rataţi premiera de la Bulandra!

Textul Yasminei Reza este scris de o actriţă care îşi cunoaşte foarte bine profesia şi ştie că reţeta reuşitei unei montări stă în implicarea fiecărui interpret în poveste, în crearea unei partituri care să incite.

Taguri:

Comentarii

  1. Accident Videos…

    If you need a good to watch funny accident videos then check out my site….

  2. Xehmer says:

    Great…

    love your blog, http://perterm.sweetcircles.com/ ,Thanks again….

  3. new led watch I finding for informatin in usa and I read your post that so useful for me, thx google I found your site for great info….

    I finding for informatin in usa and I read your post that so useful for me, thx google I found your site for great info….

  4. Sterkers says:

    Hello…

    My life,vist ithttp://www.militarygrid.com/blogs/A%20line%20Wedding%20Gowns ,Thanks….

  5. pakistani old films Very nice post and right to the point. I am not sure if this is actually the best place to ask but do you folks have any ideea where to hire some professional writers? Thanks in advance :)…

    Very nice post and right to the point. I am not sure if this is actually the best place to ask but do you folks have any ideea where to hire some professional writers? Thanks in advance :)…

  6. Phen375 reviews…

    This is really attention-grabbing, You are an excessively professional blogger. I have joined your feed and look forward to searching for extra of your magnificent post. Additionally, I’ve shared your site in my social networks! phen375 reviews…

  7. Websites you should visit…

    I really liked your blog, appreciate the great information….

Comenteaza