ativan detection urine buy ativan online insufflated ativan

tramadol hcl alternatives buy tramadol online without a prescription uso de tramadol en pancreatitis aguda

levofloxacin ambien buy ambien can safely take lexapro and ambien at bedtime

tramadol high norco order tramadol online overnight tramadol legal states

breaking ambien in half zolpidem online who took ambien while pregnant

order valium Vallejo buy valium online converting xanax to valium

online prescriptions for xanax xanax for sale how long do tremors last after xanax withdrawal

safe alternative for xanax buy xanax xanax after molly comedown

best time to take tramadol buy tramadol online el uso del tramadol

provigil and hair loss buy provigil provigil ambien interaction

CULTURA MASS-MEDIA

TEATRU: Capra cu trei iezi; Fata din curcubeu

May 17th, 2012, com Comenteaza

Capra cu trei iezi

În spatele oricărei povești se ascunde mereu ceva mai mult decât o simplă morală pe înțelesul copiilor.  Subtile  manipulări ideologice,  parabole ale  luptei  dintre bine  și  rău –  unde  binele   iese mereu învingător –, sau  studii gastronomice…

Acesta este şi numele complet al creaţiei lui Dabija: Capra cu trei iezi, cu subtitlul un studiu gastronomic. Ştim  povestea. Capra cu trei  iezi pleacă  de  acasă,  lăsându-şi copiii  singuri, dar aceştia,  neascultători ca orice copii, nu mai ţin seama   de  sfaturile mamei   şi  îi  deschid uşa lupului care îi mănâncă pe doi dintre ei. De aici începe  spectacolul. O diseminare teatrală despre bucatele tradiţionale de la o pomană, grefată pe povestea iniţială.  E amuzant să vezi cum conflictul principal – răzbunarea iezilor  – lasă locul disputei de opinii  despre piftia  de cocoş, ciorba  de potroace sau  „îmbălsămarea sarmalelor”… Ignorând sensul  moral  al poveştii, Alexandru Dabija reface textul în planul psihologic  al gastronomiei la români, unde fiecare ştie mai bine cum stă treaba.  Regizorul propune şi o convenţie. Iedul  cel mare  şi iedul  mijlociu participă şi ei la discuţie, că doar  mâncarea e importantă, chiar  şi atunci  când  pofteşti la propria colivă!  Comicul e spontan, iedul  cel mare cleveteşte să i-o plătească lupului, cel mijlociu,  mai  pacifist,  încearcă  să-l potolească, şi amândoi  vorbesc   despre  mâncare  al  cărei miros  pluteşte, neliniştit, în aer, deşi  amândoi au fost mâncaţi, hăt!, de mult  timp  de nănaşul lor,  lupul. Invitatul special   al  acestui   eveniment,  lupul, amuşină şi el aburul din oale şi o întreabă, panicat, pe  cumătra lui,  capra,  dacă nu  cumva miroase a afumătură, că,  deh,  lui nu-i prieşte… Un spectacol unde se râde copios şi unde plata se face întotdeauna într-o singură monedă: mâncarea.

Capra cu trei iezi, după Ion Creangă

Cu: Emilia Dobrin, Andi Vasluianu, Mihai Calotă

Regia: Alexandru Dabija

Teatrul Act

„Capra cu trei iezi“ devine la Alexandru Dabija un studiu  gastronomic. Și psihologic.

 

 

Fata din curcubeu

Tania Popa se reinventează la TNB. Grație  textului  Liei Bugnar, scris special pentru ea,  actrița originară din  Basarabia face  un spectacol cu adevărat mare.

Sala 99   de  la TNB  nu  este  Cinematograful Curcubeu, şi nici nu are 13 rânduri. Dar Tania te face  să  întorci  capul,  pentru o  clipă,  către  o poveste aievea.  O prostituată vorbeşte despre sine, aşa cum nu o cunoaşte nici un client al ei, singurele persoane cu care interacţionează. Doar  unul face excepţie,  deoarece vede  în ea altceva decât o prostituată, înnobilând-o pentru că îi dăruieşte, fără  să ceară  nimic  în schimb, decât  un  moment de tandreţe. Un altul  o cere de soţie. Dar acestea sunt excepţiile care confirmă  regula. Pe  rândul 13  al  Cinematografului Curcubeu clienţii  ei vin, îşi rezolvă problemele, pleacă.  În  contul  preţului unui bilet  de  film.

„Câte  filme n-am  văzut!” – spune ea, o replică unde râsul îngheaţă, relevând impuritatea unei experienţe teribile.  Şi deodată simţi  nevoia  să ştii, să cunoşti mai multe  despre fata din curcubeu,  despre familia  sa fericită,  despre mama, tatăl,  sora  ei geamănă – jumătatea ei. Despre cum destinul rupe o fiinţă în două, iar singura tandreţe permisă e aceea  de  a hrăni  o pisică. Dorinţa sa de a strânge câţiva  bani,  pentru un vis al său  – un  chioşc  de îngheţată –, primele sale  destăinuiri sunt  încă  la suprafaţă, dezvăluirea  se produce încetul  cu încetul,  dar  e copleşitoare. În spatele poveştii mai întotdeauna colorate a unei prostituate de profesie – când biograficul se pierde în clarobscurul decăderii progresive –, apare ea, cu povestea ei de viaţă. Când   nimic   nu   poate   distruge  amintirea, drama e cu atât mai teribilă,  iar când  reflexivitatea   despre  propria  condiţie căzută  capătă accentele   acceptării, conştiinţa devine o  rană vie. Deschisă  substanţei poetice,  cuvintelor, minunatelor cântece pe care le interpretează în ruseşte Tania…

Fata din curcubeu, de Lia Bugnar

Cu: Tania Popa

Regia: Lia Bugnar

TNB

Tania Popa – un woman  show captivant la TNB.

Taguri:

Comenteaza