tramadol et douleur dentaire tramadol 50 mg can i take tramadol with nurofen plus

tramadol receita azul ou branca tramadol cheap tramadol 50 mg hot flashes

phentermine on craigslist phentermine 37.5mg can phentermine cause low blood pressure

common use of tramadol tramadol 50mg pregabalin with tramadol

can i take clonazepam with phentermine where to buy phentermine phentermine buffalo ny

highest mg ultram buy ultram is ultram a controlled substance in ky

soma dos angulos externos de um heptagono cheap soma aura soma b 66

what does 10mg valium feel like buy valium no prescription valium Broken Arrow

what gets you more high xanax or klonopin buy klonopin online how to lessen withdrawal symptoms of klonopin

what to do if you take too much ambien ambien price ambient light sensor iphone 5

LIFESTYLE

Toyota nu este o marcă plictisitoare

November 1st, 2009, com 2 comentarii

Toyota a dezvăluit la cea de-a 41-a ediţie a Salonului Auto de la Tokyo, desfăşurat în perioada 24 octombrie – 4 noiembrie, un automobil sport realizat în colaborare cu Subaru. Alianţa mai puţin obişnuită între cei doi producători japonezi are ca scop realizarea unei maşini în două versiuni personalizate în funcţie de marcă. Vânzările vor debuta abia în 2011 sau la început de 2012, dar proiectul nu este foarte departe de automobilul de serie.

Inima noului coupé sport cu 2+2 locuri este motorul aspirat, boxer, de doi litri, construit de Subaru. În configuraţia sa clasică acesta produce 150 CP şi echipează în acest moment şi modelul Impreza. Până la lansarea din 2011 este foarte posibil ca forţa să crească până aproape de 170 CP. Adăugarea unui turbocompresor va creşte această putere considerabil, evident direct proporţional cu preţul. De aceea Toyota şi Subaru urmăresc realizarea unui automobil cu o greutate care să nu depăşească 1.200 kg şi care să asigure un bun raport între cai putere şi greutate.

Avantajele motorului Subaru sunt date de greutatea sa redusă, forma compactă şi fiabilitatea demonstrată în timp. În plus, felul în care este construit (motor boxer cu cilindri faţă în faţă) permite păstrarea centrului de greutate cât mai aproape de sol. Cutia de viteze va fi una manuală cu şase trepte, iar tracţiunea este transmisă către roţile din spate.

Conceptul FT-86 aduce un suflu de dinamism mărcii Toyota care a pus în ultima vreme accentul mai degrabă pe economie şi pe protejarea ­mediului decât pe sportivitate şi plăcerea de a con­duce. Dispariţia din gamă a unor maşini precum Celica şi MR2 a îndepărtat publicul tânăr şi a afectat vânzarea tuturor modelelor din gama japonezilor.

Parteneriatul cu Subaru este considerat unul mai puţin obişnuit pentru că acest gen de asociere este realizat în general pentru maşini cu volum mare de vânzări. Coupé-ul prezentat nu pare să se încadreze în această categorie. Tocmai de aceea, speculaţiile cu privire la preţ se situează între 18.000 – 20.000 de euro în Japonia şi aproximativ 25.000 de euro pentru importul în Europa.

Ediţie limitată RCZ

Cu o tradiţie însemnată în realizarea de vehicule dedicate plăcerii de a conduce şi aproape 200 de ani de experienţă industrială, Peugeot a lansat o ediţie limitată a coupé-ului RCZ dedicată primilor 200 de clienţi europeni.

RCZ Limited Edition a fost creat ca un vehicul exclusivist dedicat unor cumpărători cu pretenţii ridicate. Cele 200 de exemplare pot fi comandate în reţeaua dealerilor sau prin internet. Echipat cu un motor turbo de 1,6 litri, care produce 156 CP realizat în parteneriat cu BMW, şi cuplat la o cutie de viteze cu şase trepte, RCZ prezintă în premieră noua nuanţă perlată de alb. Acesta este în contrast cu acoperişul negru realizat din fibră de carbon şi cu jenţile de 19 inch, tot negre. Interiorul este finisat cu tapiserie din piele Nappa neagră.

Echipamentele la dispoziţia şoferului nu sunt nici ele de neglijat: lămpi bi-Xenon direcţionale, scaune electrice încălzite şi asistenţă la parcare cu senzori în faţă şi în spate. Preţul ediţiei limitate este de 35.500 de euro în Franţa, iar livrările vor debuta în primăvara lui 2010.

Peugeot RCZ a fost dezvăluit publicului la Salonul Auto de la Frankfurt din luna septembrie după ce Peugeot a susţinut o campanie de mediatizare în care a atras atenţia prin imagini parţiale şi detalii atrăgătoare. Maşina reprezintă un pas important pentru producătorul francez care va concura direct modele mult mai consacrate precum Audi TT.


Skoda Fabia cu muşchi

Skoda lansează în 2010 o versiune sportivă pentru cea mai mică dintre maşinile sale care va fi propulsată de un motor de 1,4 litri şi 178 CP.

Sub denumirea de vRS, aceasta este a doua variantă de Fabia sportivă după ce prima, motorizată de un turbo-diesel, a fost retrasă din producţie.

Împrumutat de la Seat Ibiza Cupra, motorul Twincharger ar trebui să propulseze maşina până la 100 km/h în puţin peste 7 secunde şi să o conducă spre o viteză maximă de 225 km/h.

Noua maşină va abandona stilul conservator al modelului anterior şi se va axa pe o imagine ceva mai agresivă care să o deosebească imediat de restul gamei. Folosind resursele grupului VW, noua Fabia va putea fi echipată cu o cutie de viteze automată DSG. Aceasta oferă şi opţiunea schimbării treptelor manual cu padele plasate în spatele volanului.

Skoda va trebui să încadreze cu grijă noul model astfel încât el să nu afecteze vânzările celorlalte automobile din grup (Seat Ibiza Cupra şi viitorul Polo GTI) şi totodată să ia faţa concurenţei. În acest moment, piaţa românească ­restrânsă a modelelor sport mici este dominată de prezenţa lui Clio RS vândut cu doar 18.000 de euro.


Smart pe baterie

Începând cu jumătatea lunii noiembrie 2009, Smart începe producţia noului model fortwo cu motor electric.

Spre deosebire de predecesorii lui, a doua generaţie a modelului Smart Fortwo cu motor electric este dotată cu o baterie litiu-ion extrem de eficientă şi inovatoare. Aceasta este plasată între punţi, ceea ce înseamnă că spaţiul disponibil nu este compromis în niciun fel. Un motor electric de 30 kw este încorporat în partea din spate a maşinii. Acesta oferă o acceleraţie şi o agilitate foarte bune datorită cuplului de 120 Nm care este disponibil imediat. De altfel, „acceleraţia citadină“ de la 0 la 60 km/h se face în 6.5 secunde – la fel de rapid precum un model diesel sau pe benzină. Modelul Smart Fortwo electric poate fi încărcat la orice sursă de curent din casă. În Germania, o încărcare completă a bateriei costă aproximativ 2 euro şi este suficientă pentru parcurgerea a 115 kilometri – mai mult decât suficient pentru traficul din oraş. Smart a transformat motorul electric într-o alternativă practică pentru o mobilitate fără emisii în centrele urbane.

Reprezentanţii firmei germane susţin că motoarele electrice au făcut parte din conceptul Smart încă de la început. Integrarea ulterioară a componentelor necesare pentru funcţionarea pe bază de electricitate a maşinii au fost planificate încă din stadiile incipiente. Motorul electric nu limitează disponibilitatea spaţiului la modelul Smart Fortwo; există acelaşi spaţiu interior şi pentru portbagaj ca în modelul Smart Fortwo cu motor cu ardere internă.

Noul Smart Fortwo electric va fi lansat iniţial pentru clienţii din Berlin şi din alte oraşe din Europa şi Statele Unite ale Americii, ei urmând a testa în condiţii reale vehiculul. Începând cu anul 2012, vehiculul va fi disponibil tuturor persoanelor interesate, inclusiv celor din România.


Taguri:

Comenteaza