does tramadol get morphine in them tramadol 50 mg what is the addiction risk associated with tramadol

ambien side effects muscle cramps buy ambien elavil or ambien

tramadol e amitriptilina tramadol cheap tramadol tropfen nebenwirkung

valium shortage 2012 diazepam 5mg valium et insomnie

blacking out on ambien buy ambien is it ok to take xanax and ambien

valium xanax and alcohol buy valium injection de valium chez un chien

xanax .5 mg for anxiety buy xanax can u shoot xanax bars

grupo de rap a soma buy soma soma lofts san francisco tripadvisor

xanax withdrawal from 1 mg xanax 2mg xanax bruxismo

ambien and anoxic brain injury buy ambien urinalysis test for ambien

LIFESTYLE

Turbo power sau Porsche la maxim

January 1st, 2007, com 2 comentarii

Cu o istorie de invidiat, subliniată de succesul în competiţiile sportive, şi cu un pedigri marcat de numeroase generaţii anterioare, Porsche 911 Turbo reprezintă supercar-ul german: puternic şi rapid, dar bine echilibrat.

Acum şapte ani, o companie producătoare de jocuri pe calculator lansa pe piaţă un produs dedicat în întregime mărcii Porsche. Încadrat într-o serie de succes, jocul permitea oricui să testeze modele din anii ’50 şi până în zilele noastre. O întreagă generaţie de tineri a avut atunci acces direct la istoria sclipitoare a unei mărci. Marcat de acea experienţă privesc cu încântare a şasea generaţie a modelului 911 Turbo.

Primul 911 Turbo a fost lansat în 1975 şi, dotat cu un motor de 3 litri turboasistat, dezvolta 260 CP. Actuala generaţie are un motor aproape de două ori mai puternic, dar rămâne acelaşi Porsche 911 inconfundabil oriunde l-ai întâlni.

Premiera mondială a noului vârf de gamă s-a produs cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Aşteptat cu nerăbdare de cumpărători şi mai ales de admiratori, noul model confirmă aşteptările fără a surprinde pe nimeni.

911 Turbo (nume de cod 997) are acum o putere de 480 CP la 6.000 rotaţii per minut, cu 60 CP mai mult decât predecesorul său (cod 996). Puterea specifică a motorului boxer cu capacitatea de 3,6 litri atinge astfel un nou record al tuturor timpurilor: 133 CP per litru de cilindree. Cuplul motor a fost ridicat de la 560 la 620 Newton-metri. Intervalul de rotaţii în care această putere este disponibilă a fost extins de asemenea. Dacă la modelul anterior se obţinea cuplul maxim între 2.700 şi 4.600 rotaţii per minut, valorile corespunzătoare în prezent se situează între 1.950 şi 5.000 rot./min.

Noul 911 Turbo cu transmisie manuală, cu şase trepte, are nevoie de 3,7 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h. Vehiculul coupé atinge viteza de 200 km/h în 12,8 secunde. Iar intervalul de 3,8 secunde îi este suficient pentru a accelera de la 80 la 120 km/h în treapta a cincea. În ciuda acestor performanţe superioare comparativ cu modelul anterior, inginerii de la Porsche au reuşit să scadă consumul mediu de carburant cu o zecime, la 12,8 litri la 100 kilometri. Economia nu este neapărat o preocupare a posesorilor de Porsche, dar consumul scăzut înseamnă o mai mare autonomie.

Noul 911 Turbo poate beneficia, opţional, de transmisia automată Tiptronic S şi astfel se realizează performanţe şi mai impresionante. Un reglaj optimizat oferă posibilitatea ca vehiculul să accelereze, de la 0 la 100 km/h, în mai puţin de 3,7 secunde şi să atingă 200 km/h după circa 12,2 secunde.

Versiunea cu transmisie automată are avantajele sale în momentul în care vorbim de flexibilitate. În penultima treaptă de viteză, acceleraţia de la 80 la 120 km/h se face în 3,5 secunde. În cazul ambelor versiuni de transmisie, viteza maximă atinsă este de 310 km/h.

Flexibilitatea automobilului este şi mai pronunţată atunci când maşina este dotată, opţional, cu Sport Chrono Package Turbo (n.a. – Pachetul Sport Chrono Turbo), disponibil în premieră. Astfel, conducătorul auto poate acţiona butonul Sport, aflat în imediata vecinătate a schimbătorului de viteze, pentru a activa o scurtă „propulsie“ la acceleraţie maximă. Efectul este creşterea presiunii turbinei cu 0,2 pentru un interval de până la zece secunde, la un nivel mediu al turaţiilor. Cuplul motor creşte cu 60 Nm, la un maxim de 680 Newton-metri. Timpul necesar pentru ca versiunea 911 Turbo cu tracţiune manuală să accelereze de la 80 la 120 km/h este redus cu 0,3 secunde, fiind necesare 3,5 secunde pentru această manevră.

Aceste performanţe se datorează exclusiv supraalimentării cu gaze şi turbinei cu geometrie variabilă, disponibilă pentru prima dată la un model cu motor pe benzină. În centrul acestei tehnologii sunt paletele reglabile, care direcţionează curentul eşapamentului în mod variabil şi precis către roata turbinei. Principiul turbinei cu geometrie variabilă combină beneficiile unei supraalimentări mici prin gaz de eşapament cu cele ale uneia mari, o combinaţie care asigură un răspuns rapid şi un cuplu mare la turaţii mici ale motorului. Astfel, intrarea în funcţiune a turbinei nu se mai resimte prin zvâcniri brutale.

Pentru a transfera puterea către carosabil, noua generaţie a modelului 911 Turbo dispune de o tracţiune integrală redesenată, cu ambreiaj multidisc, controlat electronic. Porsche Traction Management (PTM) asigură o distribuţie variabilă a puterii către cele două axe. În funcţie de condiţiile de şofat, sistemul electronic de tracţiune integrală determină constant distribuţia optimă a cuplului motor pentru a asigura cea mai bună variantă. Practic, aceasta înseamnă o mai mare agilitate pe drumurile înguste de ţară, o tracţiune remarcabilă pe ploaie şi pe zăpadă şi o siguranţă activă optimă chiar şi la viteze ridicate. Graţie acestor proprietăţi, sistemul Porsche de control al tracţiunii cu care este dotat noul 911 Turbo este unul dintre cele mai puternice şi, în acelaşi timp, unul dintre cele mai uşoare disponibile pe piaţă.

Performanţele de şofat ale noului 911 Turbo sunt foarte bine controlate la nevoie de sistemul de frânare, care este compus din discuri de frână monobloc, cu etriere fixe cu şase pistoane pe roţile faţă, respectiv cu patru pistoane pe roţile spate.

În comparaţie cu versiunea 996, diametrul discurilor de frână ventilate interior şi perforate – atât la roţile frontale, cât şi la cele posterioare – a crescut cu 20 mm, la 350 mm. Ca opţiune, Porsche oferă sistemul de frâne ceramice, PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Avantajele materialului de înaltă tehnologie înseamnă o reducere de 17 kilograme comparativ cu sistemul standard de frâne şi o excelentă stabilitate la frânare datorată fricţiunii consistente şi rezistenţei deosebite la coroziune.

Se spune despre Porsche că are cei mai leneşi designeri din lume şi asta pentru că diferenţele de la o generaţie la alta sunt adesea greu de sesizat. O caracteristică de design a noului 911 Turbo este modificarea părţii frontale, cu prizele de aer distincte şi originale. Imaginea armonioasă a părţii frontale este evidenţiată de farurile de ceaţă, largi şi adânci, şi de noile semnalizatoare LED, care sunt situate în prizele de aer ale barei de protecţie. Şi din perspectiva părţii spate, Turbo este o apariţie care denotă forţă. Spatele este mai lat cu 22 mm faţă de modelul anterior, iar spoilerul a fost redesenat. Acesta coboară uşor spre părţile laterale, acolo unde se uneşte discret cu contururile aripilor spate. Prizele de aer laterale, situate în spatele uşilor, au fost şi ele redesenate şi, împreună cu tubulatura aferentă, permit un aflux mai mare de aer spre intercooler.

În lumea maşinilor sport, 911 Turbo se remarcă prin performanţe extraordinare, livrate însă cu mult echilibru. Maşina este concepută pentru şoferii simpli şi nu pentru piloţii de curse. Singura condiţie este să dispuneţi de aproape 145.000 de euro necesari pentru achiziţie.

Taguri:

Comenteaza