- Revista Flacara - http://revistaflacara.ro -

Volvo S60 și perspectiva chineză

În prag de vânzare iminentă, Volvo a prezentat publicului primele imagini oficiale ale modelului S60 care va fi lansat cu ocazia salonului auto de la Geneva din martie 2010. Lansarea unor imagini oficiale ale unui produs final cu patru luni înaintea lansării propriu-zise este o mişcare neobişnuită în lumea auto. Este evident că oricine urmărea să achiziţioneze actualul S60 se va gândi de două ori dacă nu cumva merită aşteptarea. Iar noul model pare să fie, cel puţin din punctul de vedere al ­design-ului, un progres remarcabil.

Singura explicaţie pentru lansare este oferită de negocierile extrem de intense purtate de Ford, proprietarul Volvo, şi producătorul chinez Geely interesat de achiziţionarea mărcii suedeze. Aflaţi la masa tratativelor, cei de la Ford vor să forţeze mâna cumpărătorilor cu un nou model, chiar dacă asta va afecta vânzările de automobile pe termen scurt.

O altă teorie spune că, de fapt, chinezii au forţat lansarea acestor imagini pentru a justifica mai bine achiziţia Volvo şi cheltuiala de aproape 2 miliarde de euro. Ei ar avea nevoie de un Volvo modern şi promiţător şi nu de unul ce a înregistrat pierderi substanţiale în ultimii ani.

Planurile Geely pentru Volvo implică lansarea a trei noi modele de lux în patru ani de la preluare precum şi creşterea producţiei de la 400 mii de unităţi în prezent la un milion de unităţi. Pentru a reuşi asta, chinezii doresc să construiască o fabrică nouă în China cu o capacitate de 300 mii de automobile pe an. Din estimările lor, piaţa chineză poate absorbi 200 mii de automobile Volvo anual. Anul trecut, Volvo a vândut aici doar 12.600 de automobile.

Noul S60 este foarte similar conceptului S60 şi păstrează aceeaşi linie joasă a plafonului, tipică unui coupé. Partea din faţă este aproape identică şi există doar schimbări minore la faruri şi o linie mai înaltă a capotei.

S60 se va construi pe platforma lui Ford Mondeo care şi-a dovedit deja calităţile atât din punct de vedere al confortului cât şi al dinamicii. Suedezii promit că noul S60 va fi „cel mai sportiv şi mai dinamic Volvo de până acum”.

Cea mai interesantă tehnologie de siguranţă disponibilă pe noul S60 va fi sistemul Volvo de detecţie a pietonilor. Tehnologia Pedestrian Detection „vede” persoanele aflate pe carosabil şi frânează maşina în regim de urgenţă dacă şoferul întârzie în reacţii.

În trecut, S60 a dezamăgit pe unii cumpărători

tocmai pentru caracterul prea puţin sportiv. În ciuda existenţei

unor motoare puternice, S60 nu a fost niciodată comparabil cu BMW seria 3 sau Mercedes C-class.

Vechiul S60, sau mă rog, actualul S60 este poziţionat din punct de vedere al dimensiunilor undeva între BMW seria 3 şi seria 5.


Golf 1 iese din producție

Din păcate însă pentru Volkswagen, normele de siguranţă au prins din urmă vechiul Golf chiar şi în Africa şi asta face im­posibilă continuarea producţiei. Pentru a marca acest moment, fabrica din Uitenhage va lansa o ediţie specială în 1.000 de exemplare denumită Citi Mk1. Maşina, dedicată aşa cum spune şi denumirea, traficului urban, este mai scurtă decât actualele VW Polo şi VW Golf cu 25 cm şi respectiv jumătate de metru.

Citi Mk1 o să fie disponibil doar negru sau albastru închis şi va beneficia de câteva dotări speciale. Acestea includ jenţi din aliaj, ţeavă de eşapament cromată, faruri du­ble şi grilă a radiatorului cu marginea cromată.

La interior, scaunele sport sunt parţial îmbrăcate în piele, schimbătorul de viteze are un design retro, cusăturile sunt realizate cu aţă roşie, volanul este îmbrăcat în piele şi fiecare model are o plăcuţă metalică cu seria unică.

Primul Golf Mk1 a intrat în producţie în Germania în anul 1974 şi de atunci au fost comercializate 6,8 milioane de unităţi.

Ultimul Golf 1 va fi echipat cu un motor de 1,6 litri care produce 98 CP. Având în vedere greutatea mai mică de o tonă, este de aşteptat ca Citi MK1 să aibă un comportament vioi pentru o maşină „veche” de 35 de ani.