1.000 de chipuri de vin
November 9th, 2012, Alice-Claudia Gherman Comenteaza TweetFiecare vin are un chip pe care trebuie să-l descoperi. Unul e rubiniu închis, cu aromă complexă, gust catifelat, cu note de fructe de pădure. Altul e auriu, are aromă bogată, cu indicii de fum şi nuci, iar gustul final aduce a coajă de grapefruit şi migdale. În barul „1.000 de chipuri“ poţi descoperi numeroasele înfăţişări ale acestei licori preţioase: vinul.
Sunt sute de sortimente de struguri pe baza cărora se produc mii de mărci de vin, dar un singur personaj: vitis vinifera – viţa-de-vie. Acest personaj – viţa-de-vie – care îmbracă atât de multe chipuri, îl puteţi descoperi în winebarul 1.000 de chipuri, prin licorile atent selecţionate care îi justifică pe deplin numele. Vinuri celebre, vinuri de terroir, vinuri brand, vinuri de autor de la crame boutique produse în cantităţi limitate, champagne, spumante, sherry, vinuri din struguri ecologici sau chiar şi vin fără alcool. În winebar-ul 1.000 de chipuri găseşti peste 600 de sortimente de vin din import sau autohtone.
Situat într-o clădire construită în perioada interbelică, nu departe de Parcul Carol, winebarul 1.000 de chipuri este o invitaţie adresată deopotrivă cunoscătorilor în materie de vinuri de calitate, dar şi celor care vor să se împrietenească cu licoarea zeilor. A fost primul winebar din Bucureşti, lansat în noiembrie 2010, iar de atunci şi până astăzi colecţia de vinuri s-a îmbogăţit continuu, în timp ce stindardul calităţii a fost menţinut mereu la un nivel ridicat. „Avem peste 100 de vinuri care pot fi degustate la pahar. Toate vinurile pe care le găsiţi la noi sunt atent selecţionate, singurul criteriu fiind cel al calităţii. Nu veţi găsi vinurile de la noi în supermarketuri, tocmai fiindcă noi mergem pe calitate şi vinuri deosebite. Nu uitaţi, tot ceea ce este produs în cantităţi mici este de calitate! La noi sosesc străini interesaţi de produsele româneşti, dar şi români dornici să testeze vinurile şi produsele străine”, ne-a explicat Ştefan Ionescu, unul dintre cei doi asociaţi care au deschis winebar-ul. Prin acest spaţiu, patronii încearcă să educe românii în materie de vinuri de calitate.
Apropo de produse alimentare străine sau de pe la noi! Vinurile degustate la 1.000 de chipuri pot fi asociate cu diverse delicatese din carne şi brânză.
Chipurile diferite ale vinurilor sunt asociate cu evenimente culturale precum expoziţii temporare de artă vizuală, lansări de carte, proiecte fotografice/documentare, simpozioane, discuţii etc. Clienţii barului au la dispoziţie fişe de degustare, în care aceştia îşi pot exprima părerile asupra fiecărui produs. Aceste fişe ajung la producător, constituind un instrument eficient de testare a pieţei şi un feedback real pe care producătorul îl poate avea în legătură cu vinurile sale.
nr. 11 / noiembrie 2012 Tweet