BUSINESS

Chivas Regal – un brand premium pentru un whisky generos

March 5th, 2007, com 38 comentarii

Ken Lindsay este unul dintre cei cinci ambasadori Chivas Bmthersrăspândiţi în lume, care veghează la prosperitatea şi faima celui mai iubit whisky scoţian, Chivas Regal. El a sosit în Capitală pentru a sărbători, alături de români, cinci ani de prezenţă CAIvas în România. îmbrăcat în deja celebrul kilt scoţian şi însoţit de muzică specifică Scoţiei, Ken Lindsay a dezvăluit românilor povestea brandului Chivasşi a faimosului scotch-whisky, licoarea preţioasă cu aromă florală, gust fin şi generos, de culoarea chihlimbarului (mai deschisă Chivas Regal 12 YO, chihlimbar întunecat Chivas Regal ÎS YO). Volubil, prietenos şi plin de umor, Lindsay a încântat asistenţa invitând-o la o degustare de whisky.

Pentru început v-aş ruga să ne prezen­taţi principalele trăsături ale brandului Chivas Regal, acele caracteristici care îl disting de oricare alt whisky din lume.

  • Primele lucruri care se pot spune despre Chivas sunt puritate, extraordinară fineţe, calitate, peste 200 de ani de expe­rienţă. Calitatea acestui whisky extrem de fin se datorează amestecului de malţ uti­lizat, iar amprenta stilului Chivas este dată în special de malţul produs în Speyside, numit Strathisla, care reprezintă inima whisky-ului şi ajută Chivas să-şi depăşească mult competitorii.

  • Ce înseamnă să trăieşti în spiritul Chivas?

  • Aş spune că spiritul Chivas este definit de înseşi caracteristicile sale: bogăţie, generozitate, caracterul mângâ­ietor şi mătăsos al licorii, toate acestea încurajează şi adună laolaltă prietenii spre a se bucura de viaţă. Persoanele care iubesc Chivas savurează viaţa şi devin parte din Chivas. Acesta este Chivas – un extraordinar apetit pentru viaţă şi bucuria de a fi împreună cu prietenii!

  • Există o diferenţă între Chivas Regal de astăzi şi Chivas Regal de la 1801 şi în ce constă această diferenţă?

  • Cu siguranţă, când a fost preparat pentru prima dată la începutul secolului al XlX-lea, whisky-ul de atunci nu avea aceeaşi calitate precum cel din zilele noas­tre. Şi nici standardele nu erau aceleaşi. Astăzi, deţinem mult mai multe cunoştinţe legate de producerea malţului şi avem o mult mai bogată experienţă în producerea whisky-ului. Aşadar, obţinem un whisky de înaltă calitate, diferit de cel din 1801. Am dezvoltat şi perfecţionat tehnicile de fabri­care, aşa că facem o băutură care îmbină tradiţia veche cu tehnologia.

  • Care ar fi diferenţa dintre old scotch (whisky-ul scoţian) şi whisky! Mă refer la trăsăturile care nuanţează şi fac distincţia între cele două.
  • Diferenţa cea mai mare între old scotch şi whisky constă în faptul că scotch­ul implică doar ingrediente naturale: apă, malţ de orz şi drojdie. Cred că prin însuşi faptul că producem whisky de peste 200 de ani – avem deci experienţă – noi deţinem whisky-ul original şi încă unul remarcabil. Whisky-ul american e bun, e un foarte bun bourbon. Whisky-ul irlandez este de foarte bună calitate, se face whisky şi în Spania, India, Japonia şi în multe alte ţări, dar pentru noi, whisky-ul original şi de foarte bună calitate provine din Scoţia. Iar un whisky extraordinar de bun este chiar Chivas Regal. Scoţia este ţara de origine pentru cel mai bun whisky de pe mapa­mond, ea i-a dăruit şi numele: Uisge Beatha, care în celtă însemna Apa vieţii şi cu timpul s-a transformat în cuvântul whisky. Scoţia şi whiskyu\ sunt insepara­bile, după cum inseparabilă este alinierea aromelor acestei băuturi.
  • Care este mai exact reţeta unui whisky de calitate?
  • Apă, malţ de orz şi drojdie. Mai întâi se pune orzul la încolţit în apă şi după ce germinează şi se atinge momentul de maximă dulceaţă se pune la fermentat cu drojdia obţinându-se un fel de bere pe care o distilăm de două ori. Prima dată obţinem un distilat de 29-30% alcool, dar a doua oară distilatul atinge 68-69% alcool, aces­ta se depozitează în butoaie de stejar american, iar în timp, nivelul alcoolului va scădea la 65%. Uneori folosim şi stejar european, stejar spaniol. Fiecare tip de stejar dă o aromă diferită whisky-ului. De pildă, The Glenlivet este maturat în butoaie de stejar european. Pentru Chivas Regal folosim stejarul american. Dar cel mai mare rol în producerea whisky-ului Chivas~i\ au malţul produs în Speyside, aroma sa fructată, bogată, generoasă şi apa din Scoţia.


  • Chivas Brothers dezvoltă strategii de piaţă diferite în funcţie de fiecare ţară? De pildă, o strategie pentru România, o alta pen­tru Rusia şi alta pentru Brazilia?

  • Nu. Avem aceaşi strategie peste tot în lume, poate că există mici diferenţe pe anumite ţări, dar nesemnificative. Este posibil ca într-o anumită ţară să se cheltu­iască mai mulţi bani pentru apariţiile în presă, tv, iar în alta mai mult pentru PR. în România este un amestec între reclama la tv, cinema, presa scrisă şi evenimente PR, website, astfel încât acoperim cam tot. Chivas este un brand în creştere aici. Rusia constituie un caz special, e o piaţă în creştere, dar nu atât de rapidă ca în România. De aceea ţara dv. este cea mai mare piaţă de whisky din Europa de Est, anul trecut ea a crescut cu 41%. Rusia creşte şi ea, dar cu siguranţă, pentru noi, România se mişcă mai repede. Avem o piaţă mare şi în Brazilia – în general, America Latină bea whisky – pentru Chivas Brothers, Venezuela reprezintă cea mai mare piaţă de whisky din lume. Totuşi, vânzările cele mai mari le avem în Franţa, apoi în Spania, urmate de SUA şi Marea Britanie.

  • Vorbiţi-ne puţin despre Royal Salute 21 YOi

  • Royal Salute 21 YO a fost produs în 1953 cu prilejul celei de a doua încoronări a Majestăţii sale, Regina Elizabeta, ca un omagiu adus reginei. Dar acest whisky nu reprezintă doar un semn de adânc respect pentru regină ci şi pentru toţi aceia care adoră produsele fine şi de calitate. Când oferi unei persoane o sticlă de Royal Salute 21 VOÎnseamnă că îţi arăţi stima şi o asiguri de prietenia ta. Noi avem, de asemenea, în ediţie limitată, şi Royal Salute Stone of Destiny 38 YO, un whisky foarte vechi şi de cea mai bună calitate.

  • V-aş ruga să ne spuneţi câteva cuvinte şi despre The Glenlivet, un alt whisky din porto­foliul Chivas Brothersl

  • Glen înseamnă în Scoţia vale, The Glenlivet poate fi tradus ca valea prin care trece râul, mai toate văile au un râu, iar The Glenlivet este tocmai acel râu care străbate valea. Există un singur whisky care se numeşte The Glenlivet, fabricarea sa a început în 1786, dar licenţa a obţinut-o abia în 1824. The Glenlivet este a doua marcă de whisky în lume şi numărul unu în SUA, unde e cea mai mare piaţă pentru el. Americanilor le place foarte mult The Glenlivet, dar iubesc şi Chivas Regal.

  • Sunteţi ambasadorul Chivas Brothers, un fel de gardian, păzitor al brandului Chivas Regal, ce înseamnă mai precis acest lucru?

  • Am grijă de reputaţia, integritatea şi calitatea produselor Chivas, vorbesc în numele Chivas Brothers. Ştiu totul despre brand şi urmăresc tot ceea ce se spune despre Chivas. Se scriu multe cărţi, arti­cole în presă în care nu este prezentat cu adevărat spiritul Chivas, se spun adesea multe lucruri false, iar eu le transmit oame­nilor adevăratul mesaj Chivas prezentând date verificate şi reale.

  • Când v-aţi alăturat echipei Chivas Brothersl

  • Am început să lucrez pentru ei în 1988, aveam pe atunci 29 de ani. înainte lucrasem, ca om de marketing, în dome­niul hotelier, în cel vestimentar, chiar şi în cel al produselor electrice. Sunt de fapt un om de marketing, iar când am intrat pe piaţa whisky-ului mi-am dat seama cât de fantastică şi palpitantă poate fi munca şi câte bucurii ori satisfacţii îţi poate aduce.

  • Vă consideraţi parte constitutivă a Chivas Brothersl

  • Simt că fac parte dintr-o echipă foarte mare cu sute de oameni care se ocupă de marketing şi vânzări în toată lumea. Chivas Brothers are cinci ambasadori care călătoresc peste tot pe glob, iar eu sunt unul dintre cei cinci ambasadori ajutând brandul Chivas să devină cunoscut de către cât mai mulţi oameni.

  • Cum poate cineva să devină ambasador Chivas Brothersl

  • Trebuie să înţeleagă mai întâi whisky- ul şi brandul, de asemenea trebuie să iu­bească oamenii, comunicarea, să fie o per­soană veselă, prietenoasă. Trebuie să-i pla­că foarte mult cultura, să fie deschis oricărui tip de cultură sau influenţe cultu­rale, dar să păstreze limpede spiritul Chivas şi să-l comunice altora. Trebuie să fie un om care are un extraordinar chef de viaţă. Pe scurt, un ambasador trebuie să fie prie­tenos precum Chivas Regal, ambasadorul trebuie să fie personificarea whisky-ului.

  • Care este sortimentul de whisky cel mai bine vândut?

  • Chivas Regal 12 YO.

  • Cu ce fel de eveniment se asociază Chivasl

  • Cred că cele mai potrivite eveni­mente sunt cele menite să inspire, să creeze, să te ţină cu sufletul la gură şi în acelaşi timp să te facă să-ţi petreci timpul într-un mod cât se poate de agreabil, ceva la care niciodată nu te-ai fi gândit că poţi participa. De exemplu, căţăratul pe un munte din Hymalaia, scuba divingul. Orice te provoacă şi-ţi schimbă viaţa, ceva de care îţi vei aminti tot restul vieţii.

  • Ştiţi că sunt o serie de noi restricţii privind comercializarea băuturilor alcoolice, cum priviţi aceste îngrădiri?

  • Cred că trebuie să fim precauţi în ceea ce priveşte publicitatea la produsele alcoolice şi să privim responsabil comuni­carea brandului Chivas către public, să fim atenţi cărui target ne adresăm. Cu sigu­ranţă, target-ul nostru este matur, cu stan­darde ridicate de viaţă, nu sunt alcoolici, nu sunt nici adolescenţi sau copii, ci oameni respectabili, cu bunul simţ, iar Chivas e un produs de înaltă clasă, perfect legal. Aşadar, nu suntem îngrijoraţi în această privinţă şi, ca întotdeauna, încu­rajăm oamenii să bea cu moderaţie.

Taguri:

Comentarii

  1. Best Links 2011…

    Thank you, I have recently been searching for info about this topic for ages and yours is the greatest I have discovered so far. But, what about the bottom line? Are you sure about the source?…

  2. Best Links 2011…

    you are really a good webmaster. The web site loading speed is amazing. It seems that you’re doing any unique trick. In addition, The contents are masterpiece. you have done a magnificent job on this topic!…

  3. Best Links 2011…

    hello there and thank you for your information – I’ve definitely picked up anything new from right here. I did however expertise several technical issues using this site, since I experienced to reload the web site lots of times previous to I could get …

  4. Best Links 2011…

    Great work! This is the type of info that should be shared around the net. Shame on Google for not positioning this post higher! Come on over and visit my website . Thanks =)…

  5. OH HAI…

    Hi there! This post couldn’t be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thank you for sharing!…

  6. PLR Products says:

    OH HAI…

    Thank you, I have just been searching for information about this topic for ages and yours is the greatest I have discovered till now. But, what about the bottom line? Are you sure about the source?…

  7. http://www.eRealEstateSanDiego.com...

    Pacific Real Estate Broker serving all of your San Diego county real estate needs. Search Ca homes for sale using our MLS search. Receive email updates of Realtor listings with prices and blog. Whether single-family houses, townhomes, luxury homes, bea…

  8. 2011…

    I think this is among the most vital info for me. And i’m glad reading your article. But wanna remark on few general things, The web site style is perfect, the articles is really nice : D. Good job, cheers…

Comenteaza