După ultima modă
December 18th, 2012, Mugurel Margarit-Enescu Un comentariu TweetO nişă auto nouă, dedicată maşinilor „la modă“, s-a conturat în ultimii ani, iar „Opel“ a prezentat în această toamnă modelul „Adam” pentru sezonul primăvară-vară 2013.
„Opel“ nu se lasă mai prejos faţă de celelalte mărci care au pus accentul pe „mini“ şi a scos o maşină de „fiţă“.
Iniţial a fost VW care a readus la viaţă modelul Beetle. Apoi, BMW și-a făcut curaj cu noul Mini. Fiat nu s-a lăsat mai prejos și l-a readus pe micuţul 500. Și, când toată lumea spunea: e moda retro, Citroën a lansat DS3 și i-a spus anti-retro.
Opel s-a inspirat de la fiecare, inclusiv de la noul Audi A1, care tot aici se încadrează, și a pus în practică un design simpatic, plin de viaţă și de culoare.
Cu noul Adam, Opel se integrează în acest curent și propune o mașină urbană perfect adaptată la nevoile și imaginea cotidiană. În plus, ea integrează tehnologiile premium de la mașinile din clase superioare printr-un sistem multimedia care conectează smartphone-ul posesorului mașinii (cu Android sau iOS) și aduce aplicaţiile de pe internet pe sistemul on-board.
Cu o lungime de doar 3,7 metri și o lăţime de 1,72 metri, automobilul cu trei uși este agil și adaptat la mediul urban. La interior, spaţiul este potrivit pentru patru persoane care se bucură de o atmosferă primitoare și un aer de inspiraţie premium.
„Noul Opel Adam oferă un potenţial important de creștere pentru marca noastră. Suntem foarte mândri că această mașină mică și cochetă vine la pachet și cu excelenţa germană în domeniul ingineriei auto. De fapt, Adam este singura mașină din acest segment ce se va produce exclusiv în Germania”, declară Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel.
Micuţul Adam o să fie iniţial motorizat de trei propulsoare pe benzină (1.2 l 70 CP, 1.4 l 64 87 CP și 1.4 l 100 CP) combinate cu o transmisie manuală cu cinci rapoarte. Toate vor fi disponibile cu tehnologii de reducere a consumului precum Start/Stop. Ulterior, pe Adam va debuta un nou motor de dimensiuni reduse cu injecţie directă de benzină și turbină. El o să fie combinat cu o nouă cutie manuală cu șase rapoarte.
Adam inovează și introduce o abordare cu totul nouă în alegerea variantei de echipare. În locul ierarhizării cunoscute, clienţii pot alege din trei variante extrem de individualizate: Jam este neconvenţional, la modă și plin de culoare, Glam oferă un decor mai elegant, rafinat si sofisticat, iar Slam face apel la cei cu energie şi atitudini sportive. Aceste trei opţiuni pun bazele pentru un potenţial practic nelimitat de personalizare, cu o gamă largă de culori exterioare, trei culori de acoperiș, diferite culori interioare, decoruri şi plafon, inclusiv plafon luminat cu LED-uri „Starlight” și alte elemente distinctive de design inspirate din clasa premium.
Mark Adams, Vicepreședinte Design Opel, explică: „Noi oferim un potenţial de combinaţii între culorile exterioare, interioare, tapiţerie, ţesături și elemente de caroserie aproape nelimitat. E puţin probabil ca unul dintre clienţii noștri să mai vadă o mașină la fel ca a sa.”
Odată încheiată etapa de personalizare a culorilor, clienţii pot alege și un sistem media care se ridică la nivelul tehnologic al ultimilor ani. Tot mai multe smartphone-uri dispun de tehnologie GPS și hărţi foarte bine actualizate. Opel promite că Adam o să transfere imaginea de pe telefon pe ecranul său tip touch-screen de 18 cm și astfel navigaţia nu se va mai face de pe ecranul mic al telefonului. Mai mult, pe acest sistem vor putea fi redate muzica, imaginile și filmele din telefon. Ultimele două, doar atunci când mașina staţionează. Conexiunea se realizează prin bluetouth sau cablu și mașina e compatibilă atât cu telefoanele şi tabletele Apple cât și cu device-urile ce rulează Android.
Alte tehnologii moderne care aduc un plus de confort au fost puse pe lista de opţionale, iar printre acestea se numără sistemul de parcare automată, detecţia vehiculelor în unghiul mort, asistenţa la plecarea din pantă, volanul încălzit etc.
Noul Opel o să fie disponibil în showroom-urile europene din ianuarie 2013, iar declaraţiile oficialilor vorbesc despre o mașină cu adevărat modernă și nu doar „la modă”. Posibilităţile de personalizare individualizează puternic fiecare automobil, dar ele atrag și o parte mai puţin plăcută în achiziţia unui automobil: timpul de așteptare. Să sperăm că oferta de mașini pe stoc de la dealeri o să fie suficient de bogată pentru a individualiza fiecare achiziţie. Preţurile în Germania (în România încă nu au fost comunicate) pleacă de la 11.500 de euro pentru o versiune fără pretenţii și dotări simple și de la 13.400 pentru Adam JAM cu motor 1,2 litri și 70 cai putere.
În spatele design-ului și culorilor se ascunde tehnologia germană, iar Opel ar face bine să nu dezamăgească în acest moment foarte dificil din istoria sa.
nr. 12 / decembrie 2012 Tweet
Dowiedz się co mówią o nas klienci