Ieftin şi 4×4
March 9th, 2012, Mugurel Margarit-Enescu Comenteaza TweetGândite mai degrabă pentru cei prevăzători sau pentru cei care apreciază ieşirile în afara drumurilor publice, SUV-urile devin foarte populare printre şoferi pe timp de iarnă.
Când zăpada acoperă șoselele și își găsește o ascunzătoare perfectă pe străzile secundare, acolo unde nu mai este deranjată de primărie până la primăvară, fiecare șofer se uită cu jind la mașinile cu tracţiune integrală. Bune și în restul anului, dar indispensabile acum când locurile de parcare sunt blocate în spatele unor grămezi de zăpadă. Iată câteva exemple:
Fiat Panda 4×4 Climbing 1.2 69 CP – 12.200 euro (preţ promoţional)
69 de cai putere ar putea să pară cam puţin pentru o mașină 4X4, dar adevărul este că Panda 4×4 nu este nimic altceva decât răspunsul la provocările neașteptate ale orașului: o bordură mai înaltă, o baltă de la canalizarea înfundată, o stradă troienită etc. În plus, are o lungime de doar 3.574 mm, ceea ce-l face foarte manevrabil și ușor de condus.
Actuala generaţie a lui Fiat Panda se produce încă din 2003 și a beneficiat de-a lungul timpului de doar câteva schimbări minore. Cu atâţia ani în spate, modelul a fost perfecţionat cu atenţie și nu prezintă probleme de fiabilitate. Noua generaţie intră în producţie anul acesta și de aceea se pot obţine discount- uri avantajoase la modelele de pe stoc.
Panda este o mașină ideală pentru oraș și varianta cu tracţiune integrală este garantată pentru a te scoate la liman indiferent de indolenţa autorităţilor locale. Motorul pe benzină oferit asigură, conform producătorului, un consum urban de 7,3 l/100 km și mixt de 6,0 l/100 km. Performanţa este însă destul de redusă: 0-100km/h în 20 secunde și viteză maximă de 148 km/h.
Dacia Duster 1.6 16V 105 CP 4×4 – 13.300 euro
Duster nu mai necesită foarte multe prezentări. Presa l-a analizat pe toate feţele și în comparaţie cu o multitudine de alte SUV-uri iar concluziile au fost cam aceleași: o mașină cu un comportament rutier decent, cu performanţe pozitive în teren accidentat, cu un preţ imbatabil și cu multe lipsuri legate de confort și, din păcate, și de siguranţă (doar 3 stele Euro NCAP). Motorul de 1,6 litri este unul dintre cele mai populare motoare ale Renault și a fost prezent pe foarte multe modele, inclusiv Logan. De aceea, fiabilitatea lui este incontestabila, iar forţa suficientă pentru greutatea redusă a mașinii produse la Mioveni. În plus, această variantă cu tracţiune integrală beneficiază și de o cutie manuală cu șase rapoarte care favorizează un consum redus la drumurile în afara orașului.
Duster cu motor pe benzină și 105 cai putere consumă în medie 8 l de benzină la 100 km și ajunge de la 0 la 100 km/h în 12,8 secunde. Pentru un consum mai redus se recomandă varianta diesel de 1,5 l și 90 cai putere, dar acest consum (5,3 l/100 km) se obţine cu aproape 2.000 euro în plus la achiziţie.
Suzuki SX4 1.6 4WD Navi – 14.910 euro
Suzuki SX4 este un SUV compact care a fost lansat de japonezi în 2006 și care se mai vinde în Europa și sub denumirea de Fiat Sedici. Varianta Navi cu motor pe benzină de
120 CP este deosebit de atractivă în condiţiile în care cuprinde o gamă foarte generoasă de echipamente ce nu figurează nici măcar ca opţionale pe celelalte modele din această prezentare: sistem multimedia cu navigaţie, bluetooth și DVD video, scaune faţă încălzite, sistem de demaraj fără cheie ș.a..
Principalul dezavantaj, prin comparaţie cu Dacia Duster, este spaţiul general mai redus care se remarcă în special la portbagajul de 270 l faţă de cei 408 l ai modelului românesc. De altfel, Suzuki SX4 cu o lungime de doar 4.120 mm este încadrat între un model de clasă mică (Renault Clio 3.986 mm) și unul de clasă compactă (VW Golf 4.200 mm).
Echipat cu motor pe benzină de 120 CP, SX4 ajunge la 100 km/h în 11,5 secunde și are un consum mediu declarat de producător de doar 6,5 l/100 km. Suzuki SX4 este un SUV mai puţin pregătit pentru cărări de munte, dar este ideal în orașul plin de zăpadă și foarte bun în dimineţile îngheţate când încălzirea în scaune face minuni.
nr. 3 / martie 2012 Tweet