LIFESTYLE

La fel, dar mai bun

October 7th, 2012, com Comenteaza

A şaptea generaţie a best-sellerului german  „Volkswagen  Golf” seamănă foarte tare  cu vechea generaţie, dar  este mai uşoară cu 100 kg şi cu până la 23% mai economică.

Golf este cel mai reprezentativ automobil pentru  producătorul VW   și  probabil unul dintre cele mai  reprezentative pentru indus- tria germană. Fiecare  generaţie s-a vândut în milioane de exemplare și mai toate au fost un etalon  pentru clasa  compactă. 38 de  ani  de istorie  continuă și  peste  29 de  milioane de mașini  vândute. Jos pălăria pentru producă- torul  german!

Concurenţa tot mai acerbă  nu a adus  nici o revoluţie la nivel de design și, la fel cum s-a întâmplat și cu generaţiile anterioare, îţi tre- buie un ochi atent  pentru a diferenţia Golf VI de  Golf VII. Aceasta  este,  de  altfel,  și princi- pala  critică  adusă acestui   automobil. Noua generaţie nu stârnește pasiuni. Cumpărătorii sunt  convinși de  o multitudine de  alte  cali- tăţi, dar  nu vor atrage niciodată privirile curioase ale trecătorilor.

Noul  Golf se prezintă cu o imagine un pic mai sportivă generată de plafonul coborât  cu aproape 3 cm, de barele de protecţie mai pro- filate  și  de  o  linie  laterală care  marchează zona  portierelor. De asemenea, atât  farurile, cât și stopurile au unghiuri ceva mai pronun- ţate și se înscriu  fără nici o surpriză în aceeași linie de design folosită  și la Passat.

Caroseria, prea puţin modificată, ascunde o platformă nouă  care  asigură o scădere în greutate de 100 kg, ceea ce este o performan- ţă remarcabilă pentru o mașină mai lungă (cu 5,6 cm) și mai  lată  (cu  1,3 cm) decât  cea pe care o înlocuiește.

Asta  înseamnă că  ultra-eficientul diesel 1,6  TDI  BlueMotion  și-a  redus  consumul până  la 3,2 l/100 km, iar motorul pe benzină de 1,4 litri poate  consuma doar  4,9 l/100 km. Cel din  urmă atinge  această  performanţă în condiţiile în care își poate  dezactiva doi din- tre cei patru cilindri.

Dar un consum redus este obţinut și prin alte metode. Cea mai simplă este posibilitatea șoferului de  a  selecta   un  profil   care  să  se potrivească stilului său de condus sau cu dorinţele sale  din  acel  moment. Astfel,  VW Golf îi pune la dispoziţie modurile: Eco, Sport, Normal, Individual sau, în combinaţie cu suspensia activă, Comfort. Selecţia afectează managementul motorului, aerul  condiţionat și alte sisteme  care sunt  reconfigurate pentru a  obţine   economie, sportivitate  sau,  pur   și simplu, un stil propriu.

Interiorul și-a păstrat același aer familiar, dar  a  fost  complet reconfigurat astfel  încât consola  centrală este îndreptată de data aceasta  către șofer. Încă de la primul nivel de echipare, există un ecran de 13 cm care accep- tă  comenzi prin  apăsare și  facilitează mult interacţiunea cu  șoferul.  Curios  este  însă  că într-o  perioadă când  ecranele  cu touch input sunt  disponibile pe orice device,  VW s-a limi- tat  să  ofere  pentru primele două nivele  de echipare doar  ecrane  alb-negru…

Cel mai mare ecran oferit are 20 cm în dia- gonală,  iar  hărţile de  navigaţie primesc trei ani  de  update-uri gratuite. Din  păcate   VW continuă pe ideea  ecranului de navigaţie pla- sat  la îndemână în dauna unei  poziţii  supe- rioare  care să nu distragă atenţia de la drum.

Pentru început vor fi oferite  două motoa- re  pe  benzină: 1.2  TSI de  85  cai  putere  și motorul 1.4 TSI care  acum  dezvoltă 140 cai putere (faţă de 122 la generaţia anterioară) și este mult  mai economic.

Motoarele diesel sunt  la rândul lor gândi- te pentru o cât mai mare  eficienţă:  1.6 TDI și 105 cai putere consumă în ciclu mixt 3,8 l/100 km, iar motorul de doi litri și 140 cai putere a ajuns  acum  la 150   cai putere și un  consum mixt de doar  4,1 l/100 km.

Motorizările ceva mai  puternice, inclusiv versiunile GTI și GTD, nu  vor  fi disponibile de  la  lansare, urmând  a-și  face  apariţia în următorii ani.

Pe partea de siguranţă, noul Golf nu deza- măgește cu nimic și poate  fi echipat cu nume- roase  sisteme  de ultimă oră care asigură pre- gătirea pentru  accident (pretensionare  cen- turi,  închidere geamuri), frânarea automată în  cazul  unei  coliziuni iminente, detectarea stării de oboseală a șoferului, asistenţă pentru păstrarea benzii,  recunoașterea semnelor de circulaţie sau reglarea automată a distanţei de luminare.

În  condiţiile în  care  versiunea de  bază, Trendline, va fi echipată cu sistem  start-stop, ecran  tactil  și alte câteva  echipamente ce lip- sesc de pe versiunea actuală, nemţii  au anun- ţat că preţul rămâne neschimbat. În România un 1.2 TSI Trendline costă 16.395 de euro.

Probabil cel mai important competitor pentru VW  Golf este Ford Focus, dar  în luptă intră  cu siguranţă și Opel Astra sau  Hyundai i30. Preţurile de pornire nu sunt cu mult dife- rite, dar  reducerile oferite  sunt  în mod  tradi- ţional  mai  mari  la aceste  modele. Imaginea produsului VW este însă excelentă și nu exis- tă nici o îndoială asupra succesului său  și a unei noi generaţii cu vânzări de milioane.

Taguri:

Comenteaza