BUSINESS

„Loteria Română“ – credibilitate și tradiție

December 9th, 2011, com Comenteaza

De 105 ani, Compania Națională „Loteria Română“ funcționează în scop social, susține acțiuni sportive și educative, din domeniul medical, finanțează acțiuni de promovare a culturii și a valorilor românești și sprijină proiecte umanitare.

 

Mulți români au visat dintotdeauna să-și vadă fotografia în geam la Loto, ca să le arate cunoscuților că au avut și ei noroc în viață. Premiile la loterie sunt din ce în ce mai mari, aveți emoții când vă întâlniți cu marii câștigători?

– Nu este de mirare că manifestați un interes deosebit pentru câștigători. Și noi suntem în   asentimentul   dumneavoastră, mai   cu seamă că, de curând, s-a câștigat un premiu mare, la categoria I, la jocul preferat al românilor, Loto 6/49.  Vă  mărturisesc că, deși am înmânat, până acum, mai multe premii mari, de fiecare dată mă încearcă  aceeași emoție, când văd pe fețele câștigătorilor noștri bucuria și împlinirea că și-au văzut visul cu ochii. Și eu îmi amintesc că, pe vremuri, fotografiile marilor câștigători erau cunoscute  de  toată lumea. Vremurile s-au schimbat, și odată cu ele și  oamenii. Jucătorii nu prea mai vor  să știe lumea că au câștigat sume mari de bani.

 

De 105 ani Loteria Română este alături de români; am vrea să ne rezumați un pic activitatea cu implicare socială a Loteriei în toți acești ani, să ne vorbiți despre misiunea ei.

–  Cum     vă  spuneam, de  fiecare   dată împărtășesc emoția cu cel care a avut norocul să câștige premiul cel mare. Ei bine, pe lângă asta, atunci când conduci o companie precum Loteria Română, care are o importantă tradiție și credibilitate în ochii  oamenilor, fiind una dintre cele mai longevive instituții ale statului, responsabilitatea care îmi revine mie este aceea de a continua istoria începută acum 105 ani.   Atunci,   în  anul  1906, regele  Carol     I semna  actul de înființare a Loteriei  Române, care a venit ca un răspuns  la o gravă problemă socială a acelor vremuri: starea precară a  sistemului  sanitar, în  special  în  mediul rural. Veniturile realizate de nou  înființata instituție au reprezentat soluția ideală pentru a suplimenta bugetul  României. În prezent, Loteria  Română  se  ghidează  după  aceleași principii, misiunea principală a acesteia fiind aceea  de  a  maximiza  veniturile   dedicate finanțării   obiectivelor   de   interes   public național prin oferirea de jocuri  responsabile care să îndeplinească cerințele și  așteptările jucătorilor, oferindu-le  în același timp jocuri la cele mai înalte  standarde  de securitate și integritate. În  prezent,   în   conformitate  cu legislația în vigoare, o cotă de minimum 60% din profitul realizat în cursul unui an de C.N. Loteria Română este destinată finanțării construcției de locuințe sociale și săli de sport. De asemenea, o cotă de 0,4% din profitul net al Loteriei este destinat promovării culturii scrise, iar veniturile obținute din pariurile sportive sunt destinate finanțării activităților sportive. Totodată, 2% din toate încasările Loteriei Române  se  virează  către  Fondul Cultural Național, instituție publică, aflată în subordinea  Ministerului  Culturii     și   Patrimoniului Național.

 

În 2011 ați introdus produse noi.  Care sunt  ele  și  ce  alte  schimbări  și  transformări  au  mai  avut  loc  la  Loteria Română?

– Cum   ne apropiem de sfârșitul  anului, am putea să facem un bilanț al realizărilor lui 2011. Loteria Română a avut multe acțiuni importante dar, și în acest an, prioritatea au fost jocurile și jucătorii. E  important să fim întotdeauna  atenți  la  așteptările  jucătorilor noștri în ceea ce privește produsele pe care le oferim. Anul   acesta  am  introdus  două  noi jocuri, similare jocului Noroc de la Loto 6/49, Super Noroc (care se joacă pe același bilet cu Loto  5/40)  și  Noroc  Plus  (care  se  joacă  pe același bilet cu Joker-ul). Odată cu introducerea celor două noi jocuri,  Loteria Română a introdus  și  o  nouă  opțiune  de  joc  numită Quick Pick care presupune alegerea aleatoare, de către terminalul de joc, a numerelor jucate. Tot anul acesta, începând cu luna august, Loteria Română a venit cu noutăți semnificative pentru  pronosportiști: apariția reporturilor pe categorii de la un joc la altul, fapt care a   dus  la  câștiguri  substanțiale.   De   altfel, Pronosportul este unul dintre cele mai vechi și îndrăgite jocuri organizate de Loteria Română, lansat în anul 1946, la mai puțin de un an de la  lansarea Totocalcio în Italia. Și,  pentru că vorbeam de jocuri și jucători, anul acesta am sărbătorit 105 ani de activitate  împreună cu jucătorii noștri, pe Aleea Norocului. În zilele de 23, 24 și 25 septembrie le-am dat întâlnire jucătorilor, și nu numai, în Parcul Herăstrău. Publicul de toate vârstele a putut participa la concursuri cu premii, cursuri de dans, show-uri  de dans, momente  umoristice, teatru de păpuși,  concerte, întâlniri  cu  personaje  de basm și multe alte surprize. Recent, am lansat o   nouă   versiune   pentru   site-ul  nostru www.loto.ro, mai prietenoasă și mai atractivă, site-ul fiind împreună cu  revista Loto Prono cele mai importante mijloace de informare pe care le deține compania.

 

105 ani reprezintă un moment aniversar important pentru Loteria Română, după cum  și 100 de ani împliniți de revista Flacăra  reprezintă  un  punct  de  maximum pentru aceasta. Cele două instituții au  colaborat de-a lungul vremii. Cum vede Loteria Română, privind în urmă, dar și în prezent, această colaborare ?

– Loteria Română și revista Flacăra au, iată, împreună, peste 200 de ani. Cum am fi putut să nu avem un asemenea  colaborator? Fără lipsă de modestie, trebuie să recunoașteți că sunteți mândră să scrieți în revista Flacăra, care rezistă de 100 de ani, așa cum și eu sunt mândru că sunt unul dintre cei care au pus umărul  la  consolidarea  imaginii  și  credibilității  Loteriei  Române.  Se  spune  că  timpul întărește relațiile dintre oameni, poate că noi doi nu ne vom mai vedea în acest context, dar cu siguranță colaborarea  Loteriei Române cu revista   Flacăra   va   continua. Este   firesc. Partenerii adevărați merg mai departe întotdeauna, iar   atunci   când   au   un   proiect împreună, acesta trebuie să fie benefic pentru cei din jur. Eu am convingerea că și în cazul nostru lucrurile au avut un sens și un  scop pozitiv. Este un argument solid pentru care și eu, alături de predecesorii mei, am considerat că merită să mergem mai departe.

 

Ce ne puteți spune despre emisiunea Lozul cel Mare?

– Lozul cel Mare este un proiect nou al Loteriei Române împreună cu TVR 1.  Conceptul este unul diferit de emisiunile care prezentau tragerile loto până acum și eu cred că este   binevenit   pentru   că   îmbină   divertismentul  cu emoția. Inițial, emisiunea  Lozul cel Mare, care a debutat acum un an, avea loc duminica, în direct, și pentru că a avut succes, din primăvară se difuzează și în fiecare zi de joi, desigur tot în direct. La final de an, în Luna   cadourilor, venim  în   emisiune, în edițiile  de  duminică, cu  un  nou  joc, este vorba de loteria Bila de 100.000 lei, pentru care Loteria Română va pune la bătaie, duminică de duminică, sume  importante  de   bani. La această  loterie  se  va   participa   cu  bilete necâștigătoare, iar cei trei  finaliști care vor intra în cursa pentru 100.000  lei vor fi prezenți în platoul emisiunii. Și pentru că a venit vorba de emisiunea Lozul cel Mare, de curând am  relansat, într-un nou  format,  emisiunea 1X2,   o   emisiune   dedicată   jucătorilor   la Pariloto.  Emisiunea  este transmisă în fiecare zi de vineri de la ora 16.30 pe Național TV și, în reluare, pe NA}IONAL 24 PLUS, sâmbătă de la ora 11.00. Invitatul permanent al  emisiunii este Adrian Bumbescu.

 

Anul acesta s-a schimbat legislația în ceea ce privește jocurile on-line. Se va putea juca on-line la Loteria Română?

– Cu   siguranță, această schimbare  de legislație va aduce modificări în evoluția pieței jocurilor  de  noroc, în  general, iar  Loteria Română  trebuie  să  țină  pasul  cu  cerințele jucătorilor. În prezent ne aflăm în faza de analiză  privind  introducerea  acestei  modalități de joc și, la momentul potrivit, vom lansa o platformă   viabilă   care   să   îndeplinească cerințele legate, în primul rând, de securitatea jocurilor, dar  și  de  alte  aspecte, la  fel  de importante, cum ar fi ușurința în  utilizare, atractivitatea  ș.a. După   cum  știți, Loteria Română deține monopolul în ceea ce privește jocurile  de  tip  loto  și  pariuri  mutuale, iar acest monopol se referă inclusiv la partea de on-line. Totodată, trebuie ținut cont de faptul că  jocurile  de  noroc  on-line   au  propriul public, în timp ce modalitatea „clasică” de joc își are, de asemenea, publicul  ei. Acest  fapt poate fi observat în cazul multor țări europene care au reglementată de mai  mult timp legislația în ceea ce privește on-line-ul.

 

Rețeaua de puncte de vânzare a Loteriei s-a extins în ultimii ani, cât de  avantajoasă este această extindere și care e gradul de penetrare a pieței?

–  Dacă  ne  referim  la  piața  jocurilor  de noroc, Loteria Română deține în prezent  cea mai mare rețea de vânzare, extinsă pe întreg teritoriul țării, atât în mediul urban cât și în cel rural, rețea care a ajuns la 2.037 de puncte de vânzare (agenții proprii și mandatare). În prezent are loc o extindere a rețelei de vânzare   cu   200   de   noi   puncte   de   vânzare. Programul de extindere are ca obiectiv principal    acoperirea    rețelelor    de    vânzare Carrefour, Kaufland precum și a  stațiilor de benzinărie OMV. Un alt parteneriat  important  este  cel  cu  Poșta  Română.  În  ceea  ce privește acest parteneriat, treptat, vom extinde  comercializarea  tradiționalelor  lozuri  în 2.776 de oficii poștale.

 

Orice rețea de vânzare nu poate fi extinsă la nesfârșit; care este punctul limită la care se va opri extinderea rețelelor de vânzare ale Loteriei Române?

–  Extinderea  rețelei  de  vânzare  are  în vedere, în primul rând, dorința noastră de a veni în întâmpinarea jucătorilor, oferindu-le posibilitatea  de  a  juca  cât  mai  aproape  de casă, de locul de muncă sau de alte locuri pe care le frecventează. Loteria  Română este de foarte mulți ani membră a Asociației Loteriilor Europene. Din  studiile pe care le deținem, în Europa, media de locuitori/punct de vânzare este  de  1.600, ori  în  cazul  Loteriei  Române, media  este de 11.000 de locuitori/punct de vânzare. Vă dau câteva exemple: în Austria,  media de jucători/punct de  vânzare este de 1.359, în Bulgaria  este de 2.822, în Ungaria este de 1.542, asta dacă mă refer la loteriile vecine. Prin urmare,  revenind  la întrebarea dumneavoastră, vom extinde rețeaua de vânzare, astfel încât să reușim să ne apropiem tot mai  mult  de  media  europeană  la  care  am făcut referire anterior.

 

Ce surprize pregătește Loteria Română pentru Sărbătorile de Iarnă?

– Sărbătorile de Iarnă vin, ca de obicei, cu multe   surprize   pentru    jucătorii   Loteriei Române. De altfel, toată luna decembrie va fi, cu adevărat, o lună specială, cu multe noutăți. Recent, am pus în vânzare Loteria Crăciunului, un  produs  de   loterie  pasivă  pentru  care Loteria Română pune la bătaie 746 de câștiguri în valoare totală de 288.600 lei. Extragerile pentru  desemnarea  câștigătorilor  vor  avea loc în data de 22 decembrie. Vă spuneam mai devreme, când vorbeam  de emisiunea Lozul cel Mare, că la începutul lunii decembrie vom lansa loteria Bila de 100.000 de lei. Pentru tragerea de Anul Nou vom veni, de asemenea, cu  numeroase surprize și importante suplimentări ale fondurilor de câștiguri.

 

Dacă ne referim la anul 2011, de  câte câștiguri putem vorbi până la acest moment?

– Din statistica pe care o deținem în acest moment, pot să vă spun că în primele  zece luni ale anului s-au înregistrat, numai la jocurile automatizate pe care le organizăm, peste 5,8  milioane de premii, în valoare  totală  de peste 141 milioane de euro.

 

text Alice-Claudia Gherman

foto Octavian Tibăr, arhiva Loteria Română

Taguri:

Comenteaza