LIFESTYLE

Noul Porsche 911 – ce-i la interior contează

August 1st, 2008, com Comenteaza

Lansate la începutul lunii iulie, noile modele 911 se laudă cu motorizări mai puternice, o cutie de viteze de ultimă generaţie şi un consum sensibilizat de criza petrolului.

Nu încercaţi să găsiţi diferenţe exterioare între actuala generaţie şi vechea generaţie sau generaţia dinainte de aceasta. Porsche este cunoscut în industria auto pentru că are cei mai „leneşi“ designeri. Adevărul este că formele lui 911 au atins demult perfecţiunea şi maşina are o frumuseţe fără vârstă.

Noua generaţie a seriei 911 prezintă aşadar schimbări foarte discrete la exterior, atât în partea din faţă cât şi în partea din spate şi se remarcă prin echiparea cu lumini de zi cu tehnologie LED. Luminile de zi cu LED şi farurile bi-xenon sunt standard în gama Carrera.

Cele patru modele noi – două Coupé şi două Cabriolet – cu tracţiune pe roţile din spate, oferă un standard mai ridicat de performanţe dinamice datorită noilor propulsoare cu o capacitate de 3,6 şi 3,8 litri. Noul 911 devine mai sportiv şi dinamic prin folosirea cutiei de viteze opţională cu ambreiaj dublu, Porsche-Doppelkupplung (PDK).

Dotat cu PDK, Carrera Coupé asigură o economie semnificativă de combustibil, valoarea consumului mediu de combustibil fiind de numai 9,8 litri/100 km. Toate noile modele Carrera rămân, în mod semnificativ, sub consumul standard de 11 litri/100 km, emisiile de CO2 reducându-se cu 15%.

Puterea maximă a modelului 911 Carrera, cu motorul de 3,6 litri, a crescut cu 20 CP, ajungând la 345 CP (254 kW). Puterea maximă a modelului 911 Carrera S, cu motor de 3,8 litri, este la fel de impresionantă, crescând cu 30 CP până la 385 CP (283 kW). Datorită acestui surplus de putere, Carrera S Coupé atinge acum o viteză maximă de peste 300 km/h.

Noua generaţie 911 este disponibilă pentru prima dată cu cutia de viteze cu ambreiaj dublu PDK. Oferind nu mai puţin de şapte trepte de viteză, noua cutie de viteze combină plăcerea de a conduce confortabil oferită de o transmisie automată cu dinamismul asigurat de cutia de viteze secvenţială. Şi, deoarece cutia PDK este, de asemenea, prevăzută cu o funcţie de selectare automată a treptelor de viteză, aceasta înlocuieşte fosta cutie de viteze automată Porsche Tiptronic S, atât pe Carrera, cât şi pe Carrera S. Prin programele de cuplare optimizate şi adaptive, PDK îmbunătăţeşte acceleraţia maşinii şi reduce consumul de combustibil. Astfel, prevăzut cu o cutie de viteze PDK în şapte trepte, Carrera Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde, cu 0,2 secunde mai repede decât în cazul unei cutii manuale cu şase trepte. Dacă la această cutie de viteze adăugaţi şi sistemul opţional Porsche Sport Chrono Plus, incluzând sistemul Launch Control, atunci timpul se reduce doar la 4,3 secunde.

În România, preţul fără taxe al noii generaţii 911 începe de la 71.891 de euro pentru Carrera Coupé şi ajunge la 89.911 de euro pentru Carrera S Cabriolet.


Micul Picasso

Citroën a prezentat publicului primele imagini ale unui monovolum construit pe platforma lui C3. Noul membru al familiei va fi prezentat oficial la toamnă la Salonul Auto de la Paris, urmând a fi comercializat începând cu primul trimestru al lui 2009.

Noul model atrage prin design-ul inovator, spe?cific Citroën, care com?bină armonios liniile drepte cu cele curbe, modernismul cu şarmul retro, volumul şi fluidi?ta?tea.

C3 Picasso se do?reş?te compact la exterior fără a compromite însă spaţiul interior. Cu o lungime de 4,08 m, lăţime de 1,73 m şi o înălţime de 1,62 m, C3 Picasso prezintă o parte frontală compactă şi un spate perfect vertical. Această combinaţie inedită a proporţiilor oferă fiecărui pasager o habitabilitate remarcabilă. Remarcabil se dovedeşte şi volumul portbagajului: până la 500 de litri, sub tabletă, în configuraţia cu 5 locuri.

C3 Picasso permite optimizarea volumului disponibil într-un timp cât mai scurt. Bancheta spate este fracţionată, scaunele culisând independent pe o distanţă de 150 mm. Acestea sunt de asemenea escamotabile dintr-un singur gest şi cu o singură mână, datorită comenzilor de rabatare situate deasupra banchetei spate. Această funcţie de escamotare, asociată unei podele mobile ?pentru portbagaj, permite obţinerea unui spaţiu de încărcare plan până la nivelul scaunelor din rândul întâi.

Postul de condus oferă o vizibilitate periferică bună facilitată de parbrizul în trei părţi, de stâlpii laterali subţiri şi poziţia înaltă a scaunelor. Habitaclul este scăldat în lumină mulţumită suprafeţei vitrate de mari dimensiuni completată de plafonul panoramic opţional.

Micul Picasso dispune de două motoare pe benzină de ultimă generaţie, 1,4 VTi 95 CP şi 1,6 VTi 120 CP, cărora li se alătură două motoare diesel de 1,6 litri cu puteri de 90 CP şi 110 CP. Deocamdată nu a fost precizat un preţ de comercializare, informaţii suplimentare fiind aşteptate după lansarea oficială.


Noul BMW Seria 7 cucereşte Moscova

Nemţii de la BMW au organizat o premieră spectaculoasă pentru Seria 7 în Piaţa Roşie din Moscova subliniind astfel importanţa pe care această piaţă o are pentru automobilele de lux.

Sub sloganul Never stand still, unul dintre cei mai de succes furnizori de automobile din segmentul premium a ridicat o clepsidră înaltă de 12 metri într-un cadru istoric asigurat de Catedrala Sf. Vasile şi Kremlin. Cu cea mai mare clepsidră din lume BMW a prezentat, într-o manieră impresionantă, noua navă-amiral în faţa locuitorilor din Moscova şi a 400 de oaspeţi veniţi din lumea întreagă.

Clepsidra din Piaţa Roşie a atras atenţia încă din 6 iulie 2008. În jumătatea superioară a structurii din sticlă şi oţel se află noul BMW Seria 7 – iniţial, automobilul fiind ascuns de 180.000 de mingi argintii, strălucitoare. Acestea au coborât treptat în partea inferioară, ceea ce a făcut ca noul BMW Seria 7 să fie dezvăluit ca punct central al evenimentului de marţi seară. „Această nouă generaţie a gamei BMW Seria 7 continuă povestea de succes care a început în urmă cu peste 30 de ani“, a declarat Jan-Christiaan Koenders, director de comunicare al mărcii BMW. „Promisiunea că ne vom îmbunătăţi realizările este una dintre cele mai importante valori ale mărcii noastre. BMW Seria 7 exemplifică cel mai bine acest concept“, spune Koenders ca o explicare a ideii ce a stat în spatele motto-ului evenimentului Never stand still.

Noua generaţie BMW Seria 7 dispune de o gamă complet nouă de motoare: unitatea V8 pe benzină de 4.4 litri cu Twin Turbo şi injecţie directă pentru vârful de gamă (407 CP şi 600 Nm), motorul cu şase cilindri în linie de 3.0 litri cu Twin Turbo şi injecţie directă (326 CP şi 450 Nm), precum şi noua motorizare turbo-diesel cu şase cilindri în linie de 3.0 litri cu a treia generaţie common-rail (245 CP şi 540 Nm). Performanţele noului 7 înseamnă acceleraţii de la 0 la 100 km/h în minim 5,2 secunde şi maxim 7,2 (pentru motorul diesel) şi viteze de 250 km/h.


Taguri:

Comenteaza